Loomy Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 (endret) Prøver å få til en automatisk sjekk om en gitt fil er skrivbar. Har prøvd både is_writeable() og fileperms(), men de funker verken på Windows (lokalt) eller Linux-serveren. Noen tips? EDIT: Oki, kom over en særdeles rar bug (?). Har et script som ser mer eller mindre slik ut: $fil = 'config.php'; if(is_writeable($fil)) { echo "yay!"; } .... Så prøver jeg tilfeldigvis å "hardkode" filnavnet inn i funksjonen istedenfor å bruke variabelen (is_writeable('config.php')) og da funker det ..og ja, jeg har sjekket at variabelnavnet er riktig ca. 28 ganger Endret 15. september 2005 av Loomy
Torbjørn Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Dette nekter jeg plent å tro... hvilken versjon av php og apache har du? jeg klarer ikke å reprodusere bugen
Loomy Skrevet 21. september 2005 Forfatter Skrevet 21. september 2005 Hmm, trodde tråden døde helt ut jeg.. Men uansett, det viste seg at jeg bare tappet meg litt ut med noen objektvariabler og sånt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå