Jump to content
Sign in to follow this  
ianrush

Spørsmål om oppløsning

Recommended Posts

Jeg vurderer å kjøpe en Dell inspiron 6000, men vet ikke om jeg skal ha 1280 x 800 eller 1680 x 1050 i oppløsning...jeg skal ikke spille noen heftig spill med den..kan ikke noen forklare forskjellen?

Jeg hadde definitivt tatt 1680*1050, da får du plass til mer på skjermen. 1280*800 er etter min mening alt for lite til PC-bruk.

Edit: Må nesten presisere at det er min mening jeg gir uttrykk for her, enkelte kan synes at høy oppløsning gir for små detaljer. Hvor stor skjerm er det snakk om?

Edited by Rikky

Har 1680x1050 på min 15,4" bærbare og synes ting kanskje er litt smått. Jeg må samtidig si at jeg liker å ha plass til så mange ting på skjermen samtidig dog.. :)

Hvis jeg ikke hadde hatt endel programmer hvor du aldri får nok plass så hadde jeg gått for 1280x800.

Jeg hadde definitivt tatt 1680*1050, da får du plass til mer på skjermen. 1280*800 er etter min mening alt for lite til PC-bruk.

Edit: Må neste presisere at det er min mening jeg gir uttrykk for her, enkelte kan synes at høy oppløsning gir for små detaljer. Hvor stor skjerm er det snakk om?

15,4 " skjerm...jeg liker å ha ting stort når jeg leser på weben

Hva som er optimal oppløsning på en 15" skjerm er avhengig av øynene som ser. Jeg har 1024x768 på min og synes det blir for smått med større oppløsning. Om jeg hadde vært 20 år yngre ville jeg kanskje ha ønsket bedre oppløsning.

Nå kjører jeg 960 x 720 på min 17 " og stasjonære pc forresten..og Mythos er godt øl..drakk mye av det på Rhodos for 2 uker siden..hehe

Edited by ianrush