Gå til innhold

Chieftec CH-03


Anbefalte innlegg

Med åpen dør må jeg si at det kabinettet var noe av det styggeste jeg har sett på markedet. Hvorfor har de den perforeringen nederst. Det er jo ikke plass til vifter der, og med vifter til harddiskene så blåser de rett frem og ut på andre siden. Der burte Chieftech heller ha tenkt på å plassere inn vifte kontroll og kanskje temp måler

Jeg tror nok Chieftec har laget kabinettet med andre enn våryre 13åringer i tanken. til proffbruk er kabinettet helt rått. det er minst to gode ideer med plassering av disker; for det første er det viktig i raidsystemer med mange disker å få varmen ut av kabinettet ikke forflytte varmen videre inn i kassa. for det andre er det veldig greit med tanke på fullengde pcikort som er like langt som hovedkortet (og lengre). med disker og kabler der er det ett helv*te å ta ut / sette inn disker.

 

hva skal man med viftekontroll på en propc? og enda verre; tempmåler? det hører hjemme på gutterommet, ikke i en pc til de som kjøper dette kabinettet.

 

kanskje testen hadde passet bedre i HWB hvor neonlys og glitter ikke er viktig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det å ikke levere med vifter mener jeg er bra, da det er sjelden de viftene som følger med er lydløse nok for min smak

bra sagt. medfølgende vifter er fordyrende og kvaliteten er ofte helt på tur. det er tydelig at chieftec har gjort lurt i å levere kabinettet uten PSU og vifter. brukerene (les:kjøperne) av denne kassen er ikke ute etter en boks å dytte full av lys og annet viss vass. men en stødig og robust kasse som leverer varene. og da er kravene gjerne litt høyere enn vifter som koster 3 kroner å produsere.

Lenke til kommentar
Med åpen dør må jeg si at det kabinettet var noe av det styggeste jeg har sett på markedet. Hvorfor har de den perforeringen nederst. Det er jo ikke plass til vifter der, og med vifter til harddiskene så blåser de rett frem og ut på andre siden. Der burte Chieftech heller ha tenkt på å plassere inn vifte kontroll og kanskje temp måler

Jeg tror nok Chieftec har laget kabinettet med andre enn våryre 13åringer i tanken. til proffbruk er kabinettet helt rått. det er minst to gode ideer med plassering av disker; for det første er det viktig i raidsystemer med mange disker å få varmen ut av kabinettet ikke forflytte varmen videre inn i kassa. for det andre er det veldig greit med tanke på fullengde pcikort som er like langt som hovedkortet (og lengre). med disker og kabler der er det ett helv*te å ta ut / sette inn disker.

 

hva skal man med viftekontroll på en propc? og enda verre; tempmåler? det hører hjemme på gutterommet, ikke i en pc til de som kjøper dette kabinettet.

 

kanskje testen hadde passet bedre i HWB hvor neonlys og glitter ikke er viktig?

Hva legger du i en "proff-PC"? Filserver? Jeg vil si det er greot å ha temp-måling på slikt men...

 

AtW

Lenke til kommentar

Synes kabinettet virker bra til mitt bruk. Er ute etter gode kjøleegenskaper og god plass. Får tenke mer på saken :) Eneste jeg er litt skeptisk til er hvordan støydempingen fungerer. Nevnte tidligere at jeg har et 4-5 år gammelt Chieftec og det demper lyden veldig dårlig etter min mening.

Endret av Daemonifuge
Lenke til kommentar
For å ta et konkret tilfelle: Athlon XP på mATX med kun 1 harddisk, Chieftec 230W mATX klarer bare akkurat å drive med Voodoo3, skjermen slokner eller PC slår seg av med et Radeon 9200SE-kort (ja, SE!). Høres det ut som over 230W? :!:

Høres nesten ut som psu er defekt. Har ikke erfaring med akkurat den du beskriver, men med et antall 360 og 420 dualfan samt 410w med 120mm. Alle disse har vært både kraftige og driftssikre.

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar
For å ta et konkret tilfelle: Athlon XP på mATX med kun 1 harddisk, Chieftec 230W mATX klarer bare akkurat å drive med Voodoo3, skjermen slokner eller PC slår seg av med et Radeon 9200SE-kort (ja, SE!). Høres det ut som over 230W? :!:

Høres nesten ut som psu er defekt. Har ikke erfaring med akkurat den du beskriver, men med et antall 360 og 420 dualfan samt 410w med 120mm. Alle disse har vært både kraftige og driftssikre.

Ja, selv en moderne maskin drar neppe 230 watt (om den ikke har SLI)

 

AtW

Lenke til kommentar

i alle fall akkurat nå som jeg kun overklokker skjermkortet litt. men når ny hk er på plass så blir det nok litt mer watt forbruk tenker jeg :D

 

uansett så er det ikkno fasit på watt forbruk. eneste måten å få sånt ~nyaktig på er å ha et måleinstrument, og det har jeg ikke. og jeg tror ikke så mange andre har det heller :whistle:

 

edit: post nr 2000 :D

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Vet du hvor dyrt slike kameraer er? Jeg jobber til daglig som elektrikker, og vi har av og til bruk for slike kameraer. Da leier vi inn folk som har de, fordi de kameraene de bruker koster noen hundre tusen.

 

Hadde det kun vært snakk om tusenlapper, så ville vi ha kjøpt de inn selv, og brukt dem på alle jobber, for å dokumentere at alt er koplet, og strammet til skikkelig, slik at varme utvikling ikke er noe problem.

Lenke til kommentar
Hva legger du i en "proff-PC"? Filserver? Jeg vil si det er greot å ha temp-måling på slikt men...

 

AtW

beklager seint svar på ditt spørsmål.

 

med en proff pc mener jeg en maskin som benyttes i jobbsammenheng. altså en datamaskin som som man bruker for å tjene penger ved å bruke den. i denne typen pc'er er det sjelden, eller aldri, behov for temperaturmålere og annet dill-dall. hovedkortene har de funksjonene man trenger og logger avslører når noe er galt. temperaturer er noe man ikke trenger bekymre seg for, fordi produsenten av maskinen har sørget for adekvat kjøling med de nødvendige komponentene.. og har man ikke det; tough call...da har man ikke gjort jobben sin. kort og greit ;)

Lenke til kommentar
Hva legger du i en "proff-PC"? Filserver? Jeg vil si det er greot å ha temp-måling på slikt men...

 

AtW

beklager seint svar på ditt spørsmål.

 

med en proff pc mener jeg en maskin som benyttes i jobbsammenheng. altså en datamaskin som som man bruker for å tjene penger ved å bruke den. i denne typen pc'er er det sjelden, eller aldri, behov for temperaturmålere og annet dill-dall. hovedkortene har de funksjonene man trenger og logger avslører når noe er galt. temperaturer er noe man ikke trenger bekymre seg for, fordi produsenten av maskinen har sørget for adekvat kjøling med de nødvendige komponentene.. og har man ikke det; tough call...da har man ikke gjort jobben sin. kort og greit ;)

Ja, jeg er vel forsåvidt enig i at temperaturmåling tas hånd om av komponentene selv, på det andre siden vil jeg si tempereaturmåling er kjkt allikevel, om noe av kjøling av en eller annen grunn skulle streike. Men som du sier, HK og harddisker og den slags har jo innbeygde målere.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...