Gå til innhold

DVDen hakker halvveis i filmen...


Tonyman

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem, og jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Når jeg spiller av DVD-filmer begynner filmen nesten alltid og uten unntak å hakke når filmen kommer ca halvveis. Dersom jeg restarter maskinen, og fortsetter filmen der den slapp, så hakker den fortsatt.

 

Jeg innbiller meg at det kanskje rett og slett er noe galt med DVD-spiller. Jeg har en 3 1/2 år gammel Sony som har fått kjørt seg en god del, og det kan jo tenkes at den har gitt opp. Hvis laseren som leser av platen begynner innerst, og leser seg utover, kan det vel tenkes at lesehodet har problemer å henge med til lenger ut det kommer?

 

Jeg tar imot tips med glede, men jeg får vel bite i det sure eplet og kjøpe en ny DVD-spiller.

 

(Altså... det er snakk om en 5 1/2" intern Sony DVD-Rom...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du lagt merke til om det bare gjelder dual layer plater?

En teori er at det kan være slark i navet slik at plata snurrer litt ujevnt, det vil antagelig skape større problemer jo lenger ut mot kanten den skal lese.

Har du prøvd å vente til spilleren er blitt kald og begynne avspillingen fra der den hakket? Kanskje den har problemer når den blir varm?

Eller er det slik at du når den har begynt å hakke på en film, kan begynne på en annen film uten at den hakker før den kommer til midten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...