Gå til innhold

Når kom de maskinlesbare passene?


Gromle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis du skal reise til USA på VWP (visa waiver program), dvs uten visum, må du det, jo, Ernie :)

Ja, sant det, men pass som skrives ut nå må være biometrisk hvis man skal inn i USA da.

Jo var nede på passkontoret i dag. De sa jeg hadde rett type pass, men jeg trodde ikke jeg hadde det. Så var egentlig derfor jeg lurte på når de maskinlesbare egentlig kom.

Ahh ... Nei, det er jo som sagt en stund siden.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar
Hvis du skal reise til USA på VWP (visa waiver program), dvs uten visum, må du det, jo, Ernie :)

Ja, sant det, men pass som skrives ut nå må være biometrisk hvis man skal inn i USA da.

Kan du underbygge dette?

Hmm... har vist blingset litt med datoen. Det er vist 1. oktober de setter igang med det der. I tillegg har vist USA utsatt det med et år siden jeg sist leste om det som var tidlig i sommer når jeg var på lensmannskontoret for å fornyet passet.

 

http://www.dinside.no/php/art.php?id=217571

Lenke til kommentar

God damn it. Jeg skal til USA om 2 uker, og skal i så henseende ha et J1 visum. I går fikk jeg brev fra skolen med en "checklist" som bl.a. inneholdt et krav om maskinlesbart pass. Har ikke dette...

 

...men så ringte jeg ambassaden i dag. De sa at dette var piss. Så lenge jeg skulle ha visum, var det ett fett.

 

Eid :thumbup:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...