Jump to content
Sign in to follow this  
Keiseren av Grønland

Overklokke AMD 64 FX57

Recommended Posts

Noen som har gjort dette enda? Jeg vurderer å kjøpe vannkjøling og klokke den,, samt klokke mitt geforce 7800 gtx, men det er en annen sak. Men er det noen som har klokka denne prosessoren enda? Jeg hørte han i butikken sa folk hadde fått den oppi 3.5 ghz. Sykt, men noen som anbefaler og klokke med CPU-Z ??

For å få den opp i så mye som 3,5GHz trenger du en god cascade, LN2 eller tørris. Men går fint an å overklokke de en del på luft også.

CPU-Z er det ikke mulig å overklokke med, Clockgen derimot. ;)

Men det aller beste er å sette innstillingene i BIOS.

vanlig vifte? hvordan er for eksempel thermaltakes vifter for å overklokke med?

Med en luftkjøler kommer du kanskje til 3ghz, hvis du er heldig 3.1.

Har en Fx53 jeg. Lurte på om d å sette opp mp har noe for seg, eller om det rett og slett er bedre å bare endre på fsb? Har original kjølevifte da så er usikker hvor mye jeg kan pushe på. Hvor mye fsb kan jeg sette opp før jeg bør stille opp cpu volt? evt vdimm også.

Har en Fx53 jeg. Lurte på om d å sette opp mp har noe for seg, eller om det rett og slett er bedre å bare endre på fsb? Har original kjølevifte da så er usikker hvor mye jeg kan pushe på. Hvor mye fsb kan jeg sette opp før jeg bør stille opp cpu volt? evt vdimm også.

Prøv å sett MP opp ett helt hakk :thumbup:

Da vil du få en Fx55