Gå til innhold

Hvordan "løse opp" AS Termisk Lim


Anbefalte innlegg

Brukte Artic Silver Termisk Lim til å lime gpu på 6600GT kortet mitt fast til denne blokken.

 

Skjemkortet tok kvelden, og jeg skal vel bruke blokken vidre på nye kort.

Men når jeg prøvde å bruke makt for å skille kortet fra blokken endte det med at GPU følgte med blokken.

 

Er det en måte man kan få Termisk Lim til å "løse seg opp" elns ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har gjort det samme flere ganger. Du bruker bare et barberblad og lirker det mellom kjøleribben og GPU, så "sager" du forsiktig innover med barberbladet intill den løsner. Den kommer av uten særlig problemer. Deretter bruker du white-spirit eller annet sterkt løsemiddler for å renske overflatene, og deretter fin-vasker med rødsprit/isopropanol eller annet egnet middel for å få vekk white-spiritens olje-belegg.

 

Jeg har som sagt flere ganger brukt denne metoden, og det går helt fint, faktisk kan du fint gjøre uten å skade datakomponentene i prosessen.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Det har jeg ikke prøvd, så det vet jeg vel egentlig ikke, men jeg har ikke noe tro på at det skulle gjøre noe enklere. Det eneste som hadde skjedd var vel at du hadde delvis krystallisert limet, og gjort det noe hardere og sprøere.

 

Neida, det holder lenge å bare sage litt med et barberblad som jeg sa. Om du prøver så blir du kanskje overrasket over hvor enkelt det går. Uten barberblad så er det vel nærmest umulig å skille de to uansett hvilken metode du bruker, uten å risikere store skader ved å bruke overdimensjonert kraft da...

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...