Gå til innhold

Hvor nøytrale er massemediene våre?


Anbefalte innlegg

Dagbladet.no redaktør Øgrim er ikke akkurat noen venstremann..... ref artikkellen om hans "tilståelse" fra sin AKP tid.
Har han skifta totalt side?

Tja, hvorfor ikke. Paul Chaffey har jo også gjort det, sikkert flere også. Så alle disse påstandene om hvem som i sin tid var SV- eller Ap-mann ser ikke på som særlig verdifulle.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er dette tilfeldig?

 

Nei det er ikke tilfeldig, det er realiteter og realitetene er at det er høyresiden som har mest snusk å fares med , ta feks å hemmeligholde en rapport om skolene, det er jo helt forkastelig da dette er en av de viktigste sakene i valgkampen, alikevel velger regeringen å skjule denne da de vet den vil skade deres sak, i tillegg har de uhemmet gått ut og skamrost sin egen skolepolitikk vel viten om at tilstanden er helt annerledes.

 

En annen ting er jo at det er vanlig at media forfølger de som sitter i regeringen ekstra nøye, det har jo AP fått erfare tidligere .

Lenke til kommentar
Ettersom situasjonen nå står på vippen, så er avslutningen på valgkampen ganske viktig. Og det er betenkelig at media tilsyneltaende pusher anti-høyre saker i en slik situasjon.

Er det en antihøyre sak at de har hemmeligholdt viktige dokumenter og samtidiggått ut og skrytt av hvor bra deres skolepolitikk er, når de selv sitter på dokumentene som viser det motsatte.

De visste med andre ord meget godt at kritikken AP og SV kom med var berettiget,men i stedet for å ta denne ti etteretning hemmeligholder de nøytrale dokumenter som viser dette og fortsetter med sin løyner .

 

(Dagbladet.no): Rapporten setter regjeringens kontantstøtte i kritisk lys, fordi den ikke hjelper de svakeste barna. Særlig får de nasjonale prøvene gjennomgå, der rapporten heller foreslår et lavere tempo før man ser hva slags effekt de har, skriver Dagsavisen.

 

Dette forslaget er stikk i strid med Clemets og Høyres argumenter i valgkampen om de nasjonale prøvene som nødvendige verktøy i forbedringen av norske skoler. Den påståtte dårlige tilstanden blir også konkret avblåst med en solid godkjennelse i rapporten.

 

Rapporten finnes

 

Når en ser slikt som dette kan en virkelig begynne å lure,det er jo nettop ting som regeringen har blitt krittisert for og som de blankt har avvist som usannheter og svartmaling. Så viser det seg at de hemmeligholder dokumenter som beviser at kritikken er korrekt .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Ettersom situasjonen nå står på vippen, så er avslutningen på valgkampen ganske viktig. Og det er betenkelig at media tilsyneltaende pusher anti-høyre saker i en slik situasjon.

Er det en antihøyre sak at de har hemmeligholdt viktige dokumenter og samtidiggått ut og skrytt av hvor bra deres skolepolitikk er, når de selv sitter på dokumentene som viser det motsatte.

Psst! Det var mer enn en artikkel som var negativ til høyre! Se første innlegg! :ohmy:

Lenke til kommentar
Ettersom situasjonen nå står på vippen, så er avslutningen på valgkampen ganske viktig. Og det er betenkelig at media tilsyneltaende pusher anti-høyre saker i en slik situasjon.

Er det en antihøyre sak at de har hemmeligholdt viktige dokumenter og samtidiggått ut og skrytt av hvor bra deres skolepolitikk er, når de selv sitter på dokumentene som viser det motsatte.

Psst! Det var mer enn en artikkel som var negativ til høyre! Se første innlegg! :ohmy:

Joda vet det men at visse personer har vert på gratisreise med sine bidragsytere er også på sin plass å skrive om, dette har vert tatt opp før med andre regeringer så hvorfor ikke nå .

 

Kontantstøtten er et av punktene som får mest kritikk i rapporten.

Dette er jo en av de viktigste sakene for de borgerlige og viser vel hvorfor det er så viktig å skjule disse dokumentene til etter valget, husk regeringen har lagt all sin prestisje i dette og at det da får knusende kritikk er svert interessant.

Jeg håper denne høyrebløffen ble avslørt tidsnok og at den får sikkelig med plass i kveldens partilederdebatt på TV2, bare synd den ikke også kom med på NRK i går .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Psst! Det var mer enn en artikkel som var negativ til høyre! Se første innlegg! :ohmy:

Joda vet det men at visse personer har vert på gratisreise med sine bidragsytere er også på sin plass å skrive om, dette har vert tatt opp før med andre regeringer så hvorfor ikke nå .

Spørsmålet er ikke 'hvorfor ikke nå'. Men spørsmålet er hvorfor dukker det opp så mange ting akkurat nå? Og hvorfor dukker det opp ting som bare rammer høyresiden?

Lenke til kommentar

Psst! Det var mer enn en artikkel som var negativ til høyre! Se første innlegg! :ohmy:

Joda vet det men at visse personer har vert på gratisreise med sine bidragsytere er også på sin plass å skrive om, dette har vert tatt opp før med andre regeringer så hvorfor ikke nå .

Spørsmålet er ikke 'hvorfor ikke nå'. Men spørsmålet er hvorfor dukker det opp så mange ting akkurat nå? Og hvorfor dukker det opp ting som bare rammer høyresiden?

Det er vel fordi de som regeringsparti blir nøye saumfart, akkurat som alle regeringer har blitt det tidligere uansett farge.

Når det da viser seg at de skjuler alvorlige saker som kan ha stor innvirkning på valgresultate blir jo dette enda viktigere å få frem .

Lenke til kommentar
En avis som Dagbladet hevder jo de er politisk uavhengige, men det er ren løgn. Avisen har bl.a. som standpunkt at de er for EU medlemskap. Ikke særlig uavhengig det...

De hevder de er partipolitiske uavhengige, forskjellen er helt sentral.

ja dette har du vel rett i, men i praksis så sier det sitt når samme avis har både redaktør og politisk redaktør fra venstresiden og de samtidig går ut og anbefaler regjeringsskifte at det ikke er annet en tomme ord. Det gir dem bare økt frihet,ettersom en redaksjon i likhet med vanlige mennesker vanskelig kan finne et parti de er 100% enig med.

 

Ikke det at jeg helt ser hvorfor en avis skal gå ut med klare politiske meninger heller. Men det er et fritt land og vi har ytringsfrihet, så det er bare en naturlig del av dette. Men litt mer åpenhet fra avisenes side kunne vært ønskelig.

Lenke til kommentar
Dagbladet.no redaktør Øgrim er ikke akkurat noen venstremann..... ref artikkellen om hans "tilståelse" fra sin AKP tid.
Har han skifta totalt side?

Tja, hvorfor ikke. Paul Chaffey har jo også gjort det, sikkert flere også. Så alle disse påstandene om hvem som i sin tid var SV- eller Ap-mann ser ikke på som særlig verdifulle.

Nå snakket jeg om Thor Gjermund Eriksen da. Ansvarlig redaktør i Dagbladet.

Lenke til kommentar
Krever offentliggjøring

Kristin Halvorsen er opprørt over at Kristin Clemet og regjeringen har holdt hemmelig en OECD-rapport som er sterkt kritisk til regjeringens skole- og familiepolitikk.

 

- Jeg har i dag skrevet brev både til Clemet og statsminister Kjell Magne Bondevik og forlangt at rapporten blir offentliggjort før den siste partilederdebatten lørdag kveld, sa SV-lederen da hun lørdag holdt appell på SVs stand i Karl Johans gate i Oslo

 

SV-lederen tror valgkampen om skolepolitikk kunne gått enda bedre for SV dersom rapportens innhold hadde vært kjent tidligere:

 

- Bondevik må vise kortene også når det er kort han ikke liker. Det blir lett å mistenke Bondevik og Clemet for å holde tilbake informasjon for velgerne, fordi de tror fakta kan skade dem i valgkampens innspurt, sa Halvorsen.

 

Ifølge Dagsavisen støtter rapporten fagfolk, lærere, elever og foreldre som har vært sterkt kritiske til regjeringens skole- og familiepolitikk.

 

Helt klart,det var jo nettop mot SV at regeringen og spesielt Høyre rettet det tyngste skytset,nettop fordi de fryktet og visste at et sterkt SV ville i regeringsskifte,men at høyresiden sank så dypt som å bruke uerlige metoder hadde jeg ikke trodd :thumbdown:

Lenke til kommentar

Psst! Det var mer enn en artikkel som var negativ til høyre! Se første innlegg! :ohmy:

Joda vet det men at visse personer har vert på gratisreise med sine bidragsytere er også på sin plass å skrive om, dette har vert tatt opp før med andre regeringer så hvorfor ikke nå .

Spørsmålet er ikke 'hvorfor ikke nå'. Men spørsmålet er hvorfor dukker det opp så mange ting akkurat nå? Og hvorfor dukker det opp ting som bare rammer høyresiden?

Det er vel fordi de som regeringsparti blir nøye saumfart, akkurat som alle regeringer har blitt det tidligere uansett farge.

Når det da viser seg at de skjuler alvorlige saker som kan ha stor innvirkning på valgresultate blir jo dette enda viktigere å få frem .

Som jeg skrev til Feynman på forrige side:

 

Flere av sakene handler ikke om regjeringen, men sladder om FrP og enkeltpersoner i Høyre, samt koseprat med Stoltenberg.

Lenke til kommentar

Psst! Det var mer enn en artikkel som var negativ til høyre! Se første innlegg! :ohmy:

Joda vet det men at visse personer har vert på gratisreise med sine bidragsytere er også på sin plass å skrive om, dette har vert tatt opp før med andre regeringer så hvorfor ikke nå .

Spørsmålet er ikke 'hvorfor ikke nå'. Men spørsmålet er hvorfor dukker det opp så mange ting akkurat nå? Og hvorfor dukker det opp ting som bare rammer høyresiden?

Det er vel fordi de som regeringsparti blir nøye saumfart, akkurat som alle regeringer har blitt det tidligere uansett farge.

Når det da viser seg at de skjuler alvorlige saker som kan ha stor innvirkning på valgresultate blir jo dette enda viktigere å få frem .

Som jeg skrev til Feynman på forrige side:

 

Flere av sakene handler ikke om regjeringen, men sladder om FrP og enkeltpersoner i Høyre, samt koseprat med Stoltenberg.

Så du mener de sakene der det viser seg at regeringen har jukset og holdt viktig informasjon skjult ikke er av betydning ??

 

Sladder vil der alltid vere og SV har vel fått sin del de også.

Lenke til kommentar

Så du mener de sakene der det viser seg at regeringen har jukset og holdt viktig informasjon skjult ikke er av betydning ??

 

Sladder vil der alltid vere og SV har vel fått sin del de også.

 

Jeg mener det er påfallende at så mange saker dukker opp akkurat nå, og at alle sakene som dukker opp rammer enden den ene siden negativt, eller positiv fremstilling av andre sakene. Og alle sakene er ikke om partier, men også enkeltmennesker. Og i hvertfall en av sakene er gammel, men dukker opp på nytt akkurat nå. Og med 'akkurat nå' så mener jeg avslutningen av en valgkamp, der resultatet kan slå begge veier.

 

Phew.... det tror jeg dekket alt. Men du klarer sikkert å finne noe mer å kverrulere på alikevel. :shrug:

Lenke til kommentar

Psst! Det var mer enn en artikkel som var negativ til høyre! Se første innlegg! :ohmy:

Joda vet det men at visse personer har vert på gratisreise med sine bidragsytere er også på sin plass å skrive om, dette har vert tatt opp før med andre regeringer så hvorfor ikke nå .

Spørsmålet er ikke 'hvorfor ikke nå'. Men spørsmålet er hvorfor dukker det opp så mange ting akkurat nå? Og hvorfor dukker det opp ting som bare rammer høyresiden?

Det er vel fordi de som regeringsparti blir nøye saumfart, akkurat som alle regeringer har blitt det tidligere uansett farge.

Når det da viser seg at de skjuler alvorlige saker som kan ha stor innvirkning på valgresultate blir jo dette enda viktigere å få frem .

Som jeg skrev til Feynman på forrige side:

 

Flere av sakene handler ikke om regjeringen, men sladder om FrP og enkeltpersoner i Høyre, samt koseprat med Stoltenberg.

Så du mener de sakene der det viser seg at regeringen har jukset og holdt viktig informasjon skjult ikke er av betydning ??

 

Sladder vil der alltid vere og SV har vel fått sin del de også.

Har de? De angrepene som er kommet er vel i hovedsak på SV sin politikk.

 

Snusk finner vi alle steder, men det sier seg selv at journalister som i hovedsak stemmer SV og AP nok er mer tilbøyelig til å saumfare FRP, Høyre og KRF etter "skandaler". En mann som Jens Stoltenberg var jo ikke akkurat helt uskyldig i medlemsjukset i AP som kom frem for noen år siden.

 

Det er vel slik at politikken gjør noe med en manns eller kvinnes person, i negativ forstand. Om man så tilhører venstre eller høyresiden.

Lenke til kommentar

Så du mener de sakene der det viser seg at regeringen har jukset og holdt viktig informasjon skjult ikke er av betydning ??

 

Sladder vil der alltid vere og SV har vel fått sin del de også.

 

Jeg mener det er påfallende at så mange saker dukker opp akkurat nå, og at alle sakene som dukker opp rammer enden den ene siden negativt, eller positiv fremstilling av andre sakene. Og alle sakene er ikke om partier, men også enkeltmennesker. Og i hvertfall en av sakene er gammel, men dukker opp på nytt akkurat nå. Og med 'akkurat nå' så mener jeg avslutningen av en valgkamp, der resultatet kan slå begge veier.

 

Phew.... det tror jeg dekket alt. Men du klarer sikkert å finne noe mer å kverrulere på alikevel. :shrug:

Om du går tilbake og ser foran valg der det har vert en sosialistisk regering vil du se samme tendensene der, det har bestandig vert slik at regeringspartiene er de som blir mest saumfart uansett farge.

Så dette er ikke kverulering men fakta . :)

 

Når det så gjelder saker som dette ser jeg det ikke som uthenging men fakta om regeringens løftebrudd.

 

Brøt billøftene

 

Dette lovet Regjeringen ved valget i 2001

 

For fire år siden ga Høyre, Venstre og KrF skriftlige løfter om å kutte i bilavgiftene. Men siden har avgiftene økt hvert eneste år.

 

Ikke oppfylt

 

Høyre, KrF og Venstre lovte lavere engangsavgifter, minst ved å fryse avgiftene på 2001-nivå.

 

Høyre, KrF og Venstre lovte å øke vrakpanten for å stimulere overgang til nyere og sikrere biler.

 

Fire år senere er ingen av de skriftlige valgløftene oppfylt.

 

- Dette er klare løftebrudd fra regjeringspartiene, sier administrerende direktør Syver Leivestad i Norges Bilbransjeforbund.

 

Han mener at tryggere biler har gitt høyere avgifter.

 

- Bilene har fått mer sikkerhetsutstyr, og det øker vekten. Dermed øker avgiftene på vanlige familiebiler. En Volkswagen Golf har nesten fått doblet vekten fra den første utgaven, og avgiftene følger etter, sier Leivestad.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Norge er et sosialdemokrati, da er det naturlig at mediene er vridde i denne retningen. (Ingen medier er helt nøytrale, desverre)

 

Tar man et mer høyrevendt land så vil jeg tro at mediene der også vil være litt vridde i den retningen.

 

Det vil aldri finnes nøytrale medier, så en bør nok bare være skeptisk og sjekke forskjellige kilder.

Lenke til kommentar

Så du mener de sakene der det viser seg at regeringen har jukset og holdt viktig informasjon skjult ikke er av betydning ??

 

Sladder vil der alltid vere og SV har vel fått sin del de også.

 

Jeg mener det er påfallende at så mange saker dukker opp akkurat nå, og at alle sakene som dukker opp rammer enden den ene siden negativt, eller positiv fremstilling av andre sakene. Og alle sakene er ikke om partier, men også enkeltmennesker. Og i hvertfall en av sakene er gammel, men dukker opp på nytt akkurat nå. Og med 'akkurat nå' så mener jeg avslutningen av en valgkamp, der resultatet kan slå begge veier.

 

Phew.... det tror jeg dekket alt. Men du klarer sikkert å finne noe mer å kverrulere på alikevel. :shrug:

Om du går tilbake og ser foran valg der det har vert en sosialistisk regering vil du se samme tendensene der, det har bestandig vert slik at regeringspartiene er de som blir mest saumfart uansett farge.

Så dette er ikke kverulering men fakta . :)

 

Når det så gjelder saker som dette ser jeg det ikke som uthenging men fakta om regeringens løftebrudd.

Poenget, kjære kverrulant, :tease: er ikke om det er hold i enkeltsakene eller ikke. Det er hvordan mange ting dukker opp på en gang på en måte som er svært fordelaktig for den ene siden i politikken.

 

For eksempel... hvordan vet vi at journalister kjenner til saker på personer på venstresiden, men lar vær å ta dem opp nå?

 

Hvorfor kommer en gammel sak om FrP opp akkurat nå, når den kunne vært tatt opp for lenge siden?

Lenke til kommentar

Så du mener de sakene der det viser seg at regeringen har jukset og holdt viktig informasjon skjult ikke er av betydning ??

 

Sladder vil der alltid vere og SV har vel fått sin del de også.

 

Jeg mener det er påfallende at så mange saker dukker opp akkurat nå, og at alle sakene som dukker opp rammer enden den ene siden negativt, eller positiv fremstilling av andre sakene. Og alle sakene er ikke om partier, men også enkeltmennesker. Og i hvertfall en av sakene er gammel, men dukker opp på nytt akkurat nå. Og med 'akkurat nå' så mener jeg avslutningen av en valgkamp, der resultatet kan slå begge veier.

 

Phew.... det tror jeg dekket alt. Men du klarer sikkert å finne noe mer å kverrulere på alikevel. :shrug:

Om du går tilbake og ser foran valg der det har vert en sosialistisk regering vil du se samme tendensene der, det har bestandig vert slik at regeringspartiene er de som blir mest saumfart uansett farge.

Så dette er ikke kverulering men fakta . :)

 

Når det så gjelder saker som dette ser jeg det ikke som uthenging men fakta om regeringens løftebrudd.

Poenget, kjære kverrulant, :tease: er ikke om det er hold i enkeltsakene eller ikke. Det er hvordan mange ting dukker opp på en gang på en måte som er svært fordelaktig for den ene siden i politikken.

 

For eksempel... hvordan vet vi at journalister kjenner til saker på personer på venstresiden, men lar vær å ta dem opp nå?

 

Hvorfor kommer en gammel sak om FrP opp akkurat nå, når den kunne vært tatt opp for lenge siden?

Da er vi to kverulanter da :tease:

For det er nettop det jeg poengterer at regeringspartiene er de som er "lettest" å henge ut uansett om de er røde eller grøne eller blå .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...