Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Jeg klarte å kjøre ganske lenge, sikkert 5 min, før sensor spurte meg om å se på instrumentene mine etter noe galt. Men jeg så da ingenting galt, for jeg så etter varsellamper. Men så oppdaga jeg jo at døra mi ikke var helt igjen, som det stod på LCD-skjermen :p Det hadde sikkert sensor sittet å tenkt på helt siden vi startet.

 

Jeg klarte også å kvele motoren bittelittegrann da jeg senket farten og clutcha for seint i et vegarbeidsområde. Da begynnte jeg selvfølgelig å tulle med tenninga, og brukte 5-10 sek på å starte bilen igjen midt på vegen :p

 

Men utenom dette gikk turen smertefritt, og jeg så at sensor ikke hatte notert noe som helst.

 

Helt ærlig husker jeg ikke mye av hvor vi var, bare at vi kjørte gjennom Mysen sentrum og Slitu, var en tur i Askim og på motorvei to ganger :p Kjørte mye frem og tilbake, mye på de samme veiene flere ganger. Noen små avstikkere der vi bl.a. snudde.

Endret av Hodoze
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og der strøk jeg med stil :) Sånn går det å stresse for mye. Kjedelig at jeg ikke kan skylde på at sensor var et rasshøl ellerno, for han var kjempehyggelig.

Kondolerer.

 

Jeg bestod i dag! :D

Groveste feilen jeg hadde var at jeg glemte å gire fra 2. til 1. når jeg stoppa før en rundkjøring. Noe som gjorde at jeg kvalte motoren når jeg skulle kjøre. Sensor sa etterpå at jeg ville nok ha brutt vikeplikta om jeg ikke kvalte motoren, da det kom en fyr som skulle rett frem litt fort, som jeg aldri la helt merke til. Ellers var det ganske plettfritt.

 

Var heldig med ruta også, da turen gikk gjennom strøk jeg har kjørt en del til mange ganger tidligere, tur-retur Fredrikstad i stedet for å surre rundt i Særp på litt mer ukjente veier.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Kjørte opp idag! Besto! :D

 

Var nervøs som bare det før jeg var nede på biltilsynet å sku starte oppkjøringen. (Hadde skikkelig vondt i magen) Men det gikk bort når sensoren satt seg i bilen.

 

Feilen mine: Kjørte 60 i 80 sone, glemte og blinke (var ingen andre i nærheten inni skogen).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Sensoren skremte meg litt på slutten der...

 

Når jeg parkerte så sukket han å sa "TurboTech dette var jo som så.." trodde jeg hadde dompet der

 

EDIT: Tips for de som kjører opp; husk blinkelys, vær sikker på fartsgrenser og vær tydelig med oppbremsing for ting slik at sensor ikke blir nervøs.

Endret av Slettet-1nDPpQXNWW
Lenke til kommentar

Greide å stryke igjen i går. Oppkjøringen startet med at en bil kom i en helvettes te fart ut fra høyre (vegen er litt skjult), men jeg kjørte på forskjørsvei så var ikke min feil. Sensor sa ''ikke tenk på det'', men jeg trodde jeg hadde strøket. Ble vel litt sjokkert av å nesten å bli kjørt av veien antar jeg, så kjørte vel litt for mye under fartsgrensen. Lå vel i ca. 80 i 90 sone og var så dum at jeg bremset ned før jeg kjørte på avkjørsel (var ingen bak). Lå ofte 5-10 under fartsgrensen noe sensor klaget veldig på, og var der stryken kom i fra.

 

Kvelte en gang også, men inne på parkeringsplass.

 

Så om du strøyk første gang, no worries, du vet ihvertfall at skrujernet har strøket to ganger!

Endret av Skrujernet
Lenke til kommentar

Nå tok jeg lappen med automat, så jeg har ingen tips å gi ang. giringa, men kan gi noen tips om hva du bør ha i bakhode både før og etter oppkjøringa.

 

Ligge riktig i rundkjøringer. Husk også å blinke ut.

Vikeplikt. Veldig mange glemmer dette i boligfelter der det ikke er satt opp skilt.

Hold fartsgrensen. Ikke kjør for fort, men ikke kjør for sakte heller.

Få med deg skilt etter kryss. Hvis du kjører på veier du ikke er kjent med, pass på at du får med deg fartsgrensen og om det er forskjørsvei.

 

Ikke tenk så mye på at det er oppkjøring. Det er jo bare som en helt vanlig kjøretime som du har hatt ørten ganger. Ta det med ro og ikke tenk så forferdelig mye på det. Pust ut og vær avslappet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...