MysticoN Skrevet 8. september 2005 Skrevet 8. september 2005 Hello.. min shaman jobber seg oppover mot lvl 58 no. jeg har ALLTID brukt WF, men no blir det mer og mer av melee mobs.. mot spellcaster mobs så er det no enkelt og grett.. da er det best med 2h + wf.. men hva med melee mobs med mye hp? bruker dere wf eller rb mot de? med 1h/sheild har jeg 63,8 dps med wf og 106,9 med RB. så jeg klarer ikke helt å bli enig med meg selv om hva som er best for en melee shaman.. tenker oxo litt på pvp. (mot rogue, palladin og warrior). den dps'en er uten totem, få jeg vel enn 20 mer dps med totem eller noe:) takker for svar..
Zlash Skrevet 8. september 2005 Skrevet 8. september 2005 Jeg er ikke en shaman, men de jeg ser bruker Windfury for PvP (burst damage) og Rockbiter for PvE (høyere dmg over tid)
AndyG Skrevet 8. september 2005 Skrevet 8. september 2005 Mitt forslag for grinding vil være å bruke rockbiter med strength of earth-, og grace of air totem. Da får du en ganske høy og stabil dps. Grunnen til at jeg sier rockbiter fremfor wf, er at ofte dreper du ett og ett dyr såpass fort at du vil ikke alltid få like mye ut av den. Men på en annen side skal den i utgangspunktet procce 20% (er dog litt usikker på om denne "telleren" nullstilles for hver mob du begynner på). Er også litt smak og behag. Tror at totalt sett skal vel de forskjellige buff'ene gi samme dmg; uten at jeg vil skrive under på det.
Rookie_NO Skrevet 9. september 2005 Skrevet 9. september 2005 Grunnen til at jeg sier rockbiter fremfor wf, er at ofte dreper du ett og ett dyr såpass fort at du vil ikke alltid få like mye ut av den. Men på en annen side skal den i utgangspunktet procce 20% (er dog litt usikker på om denne "telleren" nullstilles for hver mob du begynner på). Kanskje på tide å bytte mattelærer? Har det en proccrate på 20% så har det INGENTING med noen "teller" å gjøre, det det vil si er at hvert slag du slår har en sjanse på 20% på å procce WF. Det er ikke som Loladinen's Seal of Command (tror jeg det het) som har en procrate på 6 ganger i minuttet (da er det en teller med i beregningen). OT: Når det kommer til valget mellom WF eller RB så har det vært diskutert opp og ned i mente, og det man kan konkludere med er at siden man ALDRI blir enig om hva som er best så er det en neglisjebar forskjell på de to. (Dvs at det er akkurat hipp som happ hvilken du bruker) Selv så foretrekker jeg å bruke en kjapp dagger/mace, dette gir flere hit pr kamp og dermed flere muligheter for WF/Flurry (Husk at flurry hjelper også selv om du allerede har et kjapt våpen!) Med en treg øks kan du risikere at WF ikke proccer i løpet av en kamp, mens med en dagger vil du ALLTID få minst 1 WF proc i hver eneste kamp. Du mister "burst" damagen din som kan være en overraskelse i PVP, men du mister også "overkills". Dvs når du har banka løs på en mob og har fått han nesten helt ned på 0. Når da WF proccer og gir han 1k i skade, så er denne skaden "bortkasta"... Men dette blir kanskje for teknisk og lite matnyttig til at man skal ta hensyn til slikt.
AndyG Skrevet 9. september 2005 Skrevet 9. september 2005 Grunnen til at jeg sier rockbiter fremfor wf, er at ofte dreper du ett og ett dyr såpass fort at du vil ikke alltid få like mye ut av den. Men på en annen side skal den i utgangspunktet procce 20% (er dog litt usikker på om denne "telleren" nullstilles for hver mob du begynner på). Kanskje på tide å bytte mattelærer? Har det en proccrate på 20% så har det INGENTING med noen "teller" å gjøre, det det vil si er at hvert slag du slår har en sjanse på 20% på å procce WF. Det er ikke som Loladinen's Seal of Command (tror jeg det het) som har en procrate på 6 ganger i minuttet (da er det en teller med i beregningen). Fint om du sparer meg og resten av forumet for spydigheter! Slik jeg tenkt var at 20% proc rate tilsvarer i snitt hvert 5. slag. Dvs, at dersom du slår 4 slag, skal man i teorien procce wf på neste, men dersom en da dreper dyret, må man kanskje slå 5 nye slag før det skjer noe. Kan gå med på at det er litt merkelig tankegang. Er mulig det er feil måte å tenke på, men jeg tenkte da iallefall
Loeve Skrevet 9. september 2005 Skrevet 9. september 2005 20 PROSENT -sjanse-, ikke hvert femte slag. Hadde du ikke matematikk på barneskolen?
Dandar Skrevet 9. september 2005 Skrevet 9. september 2005 I teorien kan du og slå 100 slag uten procc, men skjer det ? Nei
MysticoN Skrevet 9. september 2005 Forfatter Skrevet 9. september 2005 la oss holde holde en høffelig tone her no.. ok, det kan være vanskelig å svare på hva som er BEST.. men hva brukte dere til å grinde med da? min shaman er en orc.. liker derfor å leve litt inn i Warcraft verden og bruke så mye AXE som overhode mulig.. så blir lite med dagger for meg, klarer ikke en så low dmg (ja jeg vet at det ikke har så mye å si, siden speeden er lav.. men sån er jeg)
NightKeeper Skrevet 9. september 2005 Skrevet 9. september 2005 Jeg foretrekker WF, kanskje fordi jeg føler meg så jævla overpowered når jeg gjør 800 dmg på en WF nref nrerf!
AndyG Skrevet 9. september 2005 Skrevet 9. september 2005 20 PROSENT -sjanse-, ikke hvert femte slag. Hadde du ikke matematikk på barneskolen? Ser ikke helt poenget med denne kommentaren, da jeg har forklart hvordan jeg tenkte. Ingen grunn til å komme med hjernedøde kommentarer som kun er laget for å snakke nedlatende om mine egenskaper som matematiker. Du har sikkert dine mangler du og. Iallefall prøver jeg å komme med innlegg som er til hjelp, i motsetninger til innlegg som ditt. Rapportert! Så litt mer on topic: Et tips til trådstarter er å ta en kikk på de offisielle forumene; både europeiske og amerikanske (sikkert gjerne også koreanske hvis du skjønner noe av det ). Her er det diskutert forskjeller mellom rb og wf så det monner. Min mening (som det jo desverre er farlig å ytre på dette forumet) er at det kommer litt an på situasjon, samt smak og behag.
chokke Skrevet 10. september 2005 Skrevet 10. september 2005 20 PROSENT -sjanse-, ikke hvert femte slag. Hadde du ikke matematikk på barneskolen? husk at 20% er 20/100 som er 1/5 . Bare for å forsvare noen.
Jørgen Sørheim Skrevet 10. september 2005 Skrevet 10. september 2005 Så, så, gutter og jenter. Kutt ut kranglingen. Hvert slag har 20% sjanse for å procce, og det tilsier ikke at hvert femte slag proccer. Jeg har selv slått 20+ slag uten WF-proc, og plutselig kommer tre på rad. Må også si meg enig med zlash. Rockbiter til PvE, WF til PvP. Til grinding er det bedre med en jevn skade, i PvP er det alltid digg å klaske bort 4/5 av helsen til en ekkel ally. Det fører som oftest til panikk, og enkle kills.
Fnix Skrevet 10. september 2005 Skrevet 10. september 2005 Konklusjon: Har du flaks er WF best dmg for deg i lengden. Uflaks: Rockbiter. Selv buruker jeg bare wf ettersom autobuff er innstillt på wf. Ot: Ja det er sjulte tellere over alt i spillet som f.eks frostband weapon som har en chance on hit; proccer oftere med treige våpen enn raske våpen mtp speeden. Men dette er ikke tilfellet for wf ettersom det er en fastsatt % chance.
Hjelmn Skrevet 10. september 2005 Skrevet 10. september 2005 (endret) Kjør windfury all the way, jeg brukte rockbiter til jeg fikk WF, og har brukt wf hele tiden siden. Men hvis jeg en sjelden gang må off-tanke i en instance så bruker jeg rockbiter isteden, pga at den skaper en høyere threat. Endret 10. september 2005 av Blazter
Jørgen Sørheim Skrevet 10. september 2005 Skrevet 10. september 2005 Er ikke flametounge noe å bruke og da? Kommer litt an på hva du sloss mot. RB gir rå skade (som kan reduseres med høy armor), FT gjør magisk skade (som går rett på helsen, med mindre fi har fire-resist-saker).
MalvinP Skrevet 10. september 2005 Skrevet 10. september 2005 Jeg bruker alltid wf, mot caster mob bruker jeg 2h (får alt fra 80dps til 300dps, men snittet ligger på ca 150dms pr mob. Mot mobs med mye hp bruker jeg 1h og shield med wf ( der ligger jeg på alt fra 70dps til 150dps, men snittet er på rundt 100dps pr mob). Disse dps'ene er regnet utifra kun melee. Jeg bruker ikke spells når jeg grinder, kun til healing. På denne måten har jeg så og si ingen nedetid.
chokke Skrevet 10. september 2005 Skrevet 10. september 2005 Jeg bruker alltid wf, mot caster mob bruker jeg 2h (får alt fra 80dps til 300dps, men snittet ligger på ca 150dms pr mob. Mot mobs med mye hp bruker jeg 1h og shield med wf ( der ligger jeg på alt fra 70dps til 150dps, men snittet er på rundt 100dps pr mob).Disse dps'ene er regnet utifra kun melee. Jeg bruker ikke spells når jeg grinder, kun til healing. På denne måten har jeg så og si ingen nedetid. og paladins klager over ustabil dps
chokke Skrevet 10. september 2005 Skrevet 10. september 2005 Vår er iallefall valgfri. men paladins MÅ ikke bruke SoC da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå