Gå til innhold

Gode gamle eventyrspill?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om noen gode gamle eventyrspill? Spilte Maniac Mansion og Day of The Tentacle her om dagen og elsket de.. :D Har også spilt Monkey Island 1,2,3,4 og Indiana Jones. Lager ikke eventyrspill som de lenger.. :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du ikke spilt 'Grim Fandango'? Hvis du likte Monkey Island serien, kommer du til å like det! Kanskje bedre? Det gjør jeg! :love:

Gabriel Knight serien er jo heller ikke å forakte! Geniale spill! :)

Skrevet

Har allerede sett etter Grim Fandango, men virka litt svært å skaffe på isdn-linje. Holder også på å skaffe de andre lucasarts-spillene, loom og zak mckraken. Har også Sam & Max, men det skuffa meg skikkelig

Skrevet

Ja, har fått Loom nå, men har ikke prøvd det ennå. Prøvde orginal versjonen av Zak Mckraken, men det er jo sjanseløst å spille et eventyrspill uten å få lov til å bruke musa. Er ikke villig til å bruke et minutt bare å komme meg ut en dør, så håper det finnes en redigert versjon der ute.

Skrevet

Tror du har samlet de beste spillene der i innledningen.. De gamle, gode Lucasgames-spillene er rett og slett ikke mulig å slå. Monkey Island 1 og 2, Maniac Mansion, Zak McKraken og Indiana Jones er rett og slett geniale spill.

Skrevet

Har to titler du bør vurdere å ta en titt på, Beyond Good and Evil og Syberia (1+2). Har bare prøvd førstnevnte selv, hvilket viste seg å være utrolig bra. Syberia har fått blandet kritikk, men de jeg kjenner som har prøvd det har vært udelt positive.

Ellers kommer jo Bone i løpet av en ukes tid (?), og er fra folka bak en god del av Lucasarts klassikerne. Det burde vel være et løp-og-kjøp. Eller løp-og-last ned, ettersom det kun slippes over nettet (Hurra!)

Skrevet
Lager ikke eventyrspill som de lenger.. :roll:

Tim Schafer, mannen bak Grim Fandango, Full Throttle, og (halve) Day of the Tentacle, jobber nå i Double Fine med store deler av Grim-teamet. De har gitt ut deres første spill, Psychonauts, som allerede har blitt lansert i USA. Her til lands må vi vente :(

Skrevet

Might and magiv serien, ingen over, ingen ved siden av, spess nr 6 og 7, nr 8 er ikke dum den heller, de 3 er MÅ HA spill!! Seriøst, du vil ikke angre et sekund, eller jeg angrer på jeg ikke har win98 på denne maskinen, fordi da kunne jeg spillt dem:P

Skrevet
Might and magiv serien, ingen over, ingen ved siden av, spess nr 6 og 7, nr 8 er ikke dum den heller, de 3 er MÅ HA spill!! Seriøst, du vil ikke angre et sekund, eller jeg angrer på jeg ikke har win98 på denne maskinen, fordi da kunne jeg spillt dem:P

Den spillserien havner utenfor resten av titlene her. M&M er vel mer i RPG gaten.

Skrevet

Bone er jo i produksjon nå, og der er det utviklere fra Lucas Arts som bidrar. Ser veldig spennende ut, og absolutt noe å glede seg til hvis man er adventuregame-fan av den gamle skolen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...