Gå til innhold

Led Zeppelin - Noen andre som liker?


Dimitrij

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
synes det virker for "god til å være sant" det der jeg... Er jo ikke noe problem å fikse litt på ord og utrykk da....så er det også veldig vanskelig å få til å skrive en sang som får en mening både baklengs og forlengs...

Altså, enig der! Det er nok ganske vanskelig å skrive en sang som får mening både baklengs og forlengs, men det finnes jo andre metoder!

 

Det kan jo hende at når man spiller låten baklengs kommer det fram et annet spor som spilles av, men som er skjult når man spiller låta vanlig!

Lenke til kommentar
Sammenligne slike band? Led Zeppelin er dypt, med særpreg og kvalitet hele veien... Synes synd på band som i det hele tatt blir sammenlignet med GnR...

 

:cry:

Pøh. GnR har hentet mye fra Zeppelin, og kan ses på som en slags gjenopplivning (men for all del ikke lik musikk) av den 60/70-tallsrocken Zeppelin var med på å starte. Det er ingen tvil om at GnR har tatt mye fra Led Zepp, i alle fall.

Lenke til kommentar
Pøh. GnR har hentet mye fra Zeppelin, og kan ses på som en slags gjenopplivning (men for all del ikke lik musikk) av den 60/70-tallsrocken Zeppelin var med på å starte. Det er ingen tvil om at GnR har tatt mye fra Led Zepp, i alle fall.

Det er en god del band som har blitt inspirert av Led Zeppelin og dens medlemmer.

 

Selv om Gnr har "hentet mye" fra Led Zep, vil ikke det automatisk si at Gnr er bra. Når sant skal sies har Gnr tatt det dårligste fra Zep.

 

Axl f. eks. Han nærmerst imiterer Plant, og har etterlignet han på en svært dårlig dag for Plants vedkommne. Vel er ikke Plant en av de beste vokalistene som har eksistert, men han høres ikke ut som om han vrenger alt av involder han har igjen i korppen når han prøver å nå en tone. Axl prøver å vrenge seg mot denne tonen som ikke eksisterer i hans hals....

 

Og Slash kan bare drømme om å spille littegranne som Jimmy Page

 

Så å sammenligne Led Zeppelin mot Gnr burde IKKE være tilfelle.

De (i likhet med The Beatles, Jimi Hendrix ..... )har vært grunnmuren for den moderne rocken.

 

Jeg vil gå så langt som å kalle Led Zeppelin den perfekte besetning.

Endret av HenHau
Lenke til kommentar
Selv om Gnr har "hentet mye" fra Led Zep, vil ikke det automatisk si at Gnr er bra.

Har jeg heller aldri påstått. Jeg bare påpeker at det _er_ en sammenheng.

 

Når sant skal sies har Gnr tatt det dårligste fra Zep.

 

Øøøh. GnR baaserer seg i bunn og grunn på samme ideene som Led Zep, tung riffbasert bluesrock.

 

Zeppelin var 10 år før sin tid 20 år før Guns N Roses var 10 år etter sin tid.

 

Både og. GnR var ti år etter sin tid i den forstand at de tok opp igjen "arven" fra band som hadde sin storhetstid 10-15 år før dem. Det vil si, de startet opp i en periode hvor hårmetallen regjerte på sitt verste, og de spilte definitivt ikke hårmetall slik den er i sin pureste 80-tallsformat. På den annen side kan man si at GnR startet en ny bølge bluesrock, og gjorde for sin era noe av det Led Zepp gjorde for sin. Riktignok ikke i like stort format, men likevel.

Lenke til kommentar

Bygge på er ikke det samme. Jeg kan si at vårt band er inspirert av Led Zeppelin, men det gjør ikke vårt band automatisk bra.

 

Selv med all den inspirasjon de hadde fått i oppveksten, så klarte de ikke lage noe bra ut av det. Det blir i den store sammenhengen teit å sammenligne GnR med Led Zeppelin på noe annet at de var inspirert av Led Zeppelin!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...