Gå til innhold

Led Zeppelin - Noen andre som liker?


Dimitrij

Anbefalte innlegg

Hehe, mye hår ja :yes:

Den soloen er råååå foresten :D Sitter bare på en stol og spiller hva han vil, villt :thumbup:

Stilig avatar forresten...

 

Nå er jeg kanskje litt grov, men jeg synes at det var "bra" at Led Zeppelin sluttet i 1980. Da slapp de å bli slukt opp av åttitallets mørke tid.... :whistle:

 

Men debuten til Led Zeppelin slår, etter min mening igjen, alle band. Åpningssporet "Good Times Bad Times" er helt rått. Man blir bitt av basillen med en gang... :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har heller aldri fått "skikkelig tak" i Led Zeppelin. Vet ikke helt hvorfor, men det funker liksom ikke helt hos meg.

 

Når det er sagt så spiller jeg både Black Dog, og Rock And Roll ( som forøvrig er skikkelig rock'n'roll sanger) så det dundrer i vegga her...men sånn generellt har jeg av en eller annen grunn aldri fått helt "tak" i Led Zeppelin.

 

Men selv om jeg personlig ikke har sansen er det ikke tvil om at det er bevagede musikere vi snakker om.

Lenke til kommentar
Hehe, mye hår ja :yes:

Den soloen er råååå foresten :D Sitter bare på en stol og spiller hva han vil, villt :thumbup:

Stilig avatar forresten...

 

Nå er jeg kanskje litt grov, men jeg synes at det var "bra" at Led Zeppelin sluttet i 1980. Da slapp de å bli slukt opp av åttitallets mørke tid.... :whistle:

 

Men debuten til Led Zeppelin slår, etter min mening igjen, alle band. Åpningssporet "Good Times Bad Times" er helt rått. Man blir bitt av basillen med en gang... :love:

Takk :D

Litt rart, jeg har akkurat lurt på det der med åttitallet. Ville Zeppelin spilt sånn synth-musikk 80`talls stil hvis Bonham hadde overlevd? Det har jeg lurt på.. :hmm:

 

@ Sabbath: For å få skikkelig tak i Zeppelin anbefaler jeg å høre/se Led Zeppelin - Denmark Radio på "untitled" DVD`n. Jeg får frysninger hver gang jeg ser på den, der er de helt råe! :yes:

Endret av bror_bror
Lenke til kommentar
@ Sabbath: For å få skikkelig tak i Zeppelin anbefaler jeg å høre/se Led Zeppelin - Denmark Radio på "untitled" DVD`n. Jeg får frysninger hver gang jeg ser på den, der er de helt råe! :yes:

Ja, og det skal jeg gjøre med åpne øyne:)

 

Tror ikke jeg vil bli omvendt denne gangen heller, men alt må prøves:)

Lenke til kommentar

Led Zeppelin, ja. Et fantastisk bra band som har inspirert mange av dagens musikere. Jimmy Page er en av mine definitive favoritter instrumentalt messig. Anbefaler å starte med 'Led Zeppelin I' hvis man ikke har hørt så mye. Den inneholder blant annet Dazed And Confused, Babe I'm Gonna Leave you og communication breakdown. Dette er mitt favorittalbum av led zeppelin, da det er et meget unikt og spennende lydbilde på den platen.

 

Av DVDer er Song the remains the same meget bra. God kvalitet og fine låter :)

Lenke til kommentar

Led Zepplin har masse bra låter ja!

 

Har hørt at hvis man spiller "Stairway To Heaven" baklengs skal du få en slags satanistisk melding!

Så nysgjerrig som jeg er prøvde jeg jo selvfølgelig...

Å akkurat det verset som kommer når trommene har begynt... ta den snutten å spill den baklengs så kan du høre selv... bruk Audacity gratis kjempe bra lydprogram.... samma det, værtfall, etter trommene har begynt, så hør nøye etter når den går baklengs!

Lenke til kommentar

Hehe :)

En liten undersøkelse av BBC:

 

Best singer

 

1. Robert Plant (Led Zeppelin)

2. Freddie Mercury (Queen)

3. Paul Rodgers (Free, Bad Company)

4. David Coverdale (Deep Purple, Whitesnake)

5. Ian Gillan (Deep Purple)

6. Bon Scott (AC/DC)

7. Ronnie James Dio (Rainbow)

8. Stevie Nicks (Fleetwood Mac)

9. Roger Daltrey (The Who)

10. Bono (U2)

 

Best guitarist

 

1. Jimmy Page (Led Zeppelin)

2. Slash (Guns N' Roses)

3. Ritchie Blackmore (Deep Purple)

4. Jimi Hendrix

5. Angus Young (AC/DC)

6. Gary Moore

7. Brian May (Queen)

8. Joe Satriani

9. Steve Vai

10. David Gilmour (Pink Floyd)

 

Best bassist

 

1. John Paul Jones (Led Zeppelin)

2. John Entwistle (The Who)

3. Chris Squire (Yes)

4. Phil Lynott (Thin Lizzy)

5. Geddy Lee (Rush)

6. Jack Bruce (Cream)

7. Steve Harris (Iron Maiden)

8. Lemmy (Motorhead)

9. Geezer Butler (Black Sabbath)

10. Roger Waters (Pink Floyd)

 

Best drummer

 

1. John Bonham (Led Zeppelin)

2. Neil Peart (Rush)

3. Keith Moon (The Who)

4. Cozy Powell (Black Sabbath, Rainbow)

5. Phil Collins (Genesis)

6. Ginger Baker (Cream)

7. Ian Paice (Deep Purple)

8. Roger Taylor (Queen)

9. Dave Grohl (Nirvana/Foo Fighters)

10. Eric Carr (Kiss)

 

Enig i det der :D

Lenke til kommentar
Har hørt at hvis man spiller "Stairway To Heaven" baklengs skal du få en slags satanistisk melding!

KØDDR U?

[/start Ironi]

Ja, jeg kødder kjempe mye... bare kødd alt samma av det jeg sa... Hvorfor skulle jeg ellers legge inn ett innlegg og si akkurat hvordan man gjorde det for at man skulle høre det da? det var bare kødd alt samma...

[/slutt ironi]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...