Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor Adsl


Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-08-12 12:57, Dan Hansen skrev:

Med tanke på hva de som laster ned mye koster oss andre som laster ned lite, synes jeg faktisk at dette er alt for lavt priset. Burde vært minst det dobbelte.


 

 

Noen grunner til at Telenor ikke klarer å flå nordmenn med ADSL-tilbudet sitt er:

- lavere overføringshastigheter enn konkurrentene.

- ujevn overføringshastighet (Mange får ikke hastigheten de betaler for).

- at det ikke er tillatt å kjøre noen form for server-tjenester på abonnementet.

- at man får ny IP-adresse hver gang man ringer opp.

- at man i det hele tatt må ringe opp (RASPPPOE).

- at Norges befolkning har begynt å få stor avsmak for selskapet.

 

Telenors ADSL-kampanje informerte at man med ADSL ikke lenger trenger å bekymre seg for tikkende tellerskritt, og reklamen brukte slagord som "frihet". Men det var da. Nå har selskapet blitt enda snillere, og denne gangen tar det ekstra godt vare på kundene som bruker produktet lite. Det skulle jo bare mangle at de frekke kundene som tar slagordet "frihet" bokstavelig, må betale litt ekstra for grådigheten sin. Telenor innfører ikke denne "volumbaserte prismodellen" for å være grådige, eller fordi de har fullstendig feilberegnet kravet til utstyr som er nødvendig for å kunne tilby x antall nordmenn ADSL, men fordi de ønsker å gi deg, kunden, en hyggelig surfeopplevelse.

 

Jeg tror at dersom Telenor endrer slagordet "frihet" til "frihet med modifikasjoner", vil denne nye prismodellen slå skikkelig godt an! Uansett hva Telenor måtte finne på å gjøre, setter jeg min fulle tillit til dem, for jeg vet at Telenor er et selskap som setter kunden i sentrum.

 

 

[Redigering: Skrivefeil]

 

[ Denne Melding var redigert av: Spenol på 2002-08-12 16:19 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å være helt ærlig har jeg aldri skjønt hvorfor folk ville ha Telenor i det hele tatt. Trodde det bare var for de som ikke hadde noe valg jeg...

 

Selv er jeg råfornøyd med NGT^^

 

Eneste som er kjipt er den latterlige Netopia routeren......... Be om Cisqo!!! :smile:

 

edit: Telenor må da ha en "storbruker" løsning. Tviler på at selv de er _så_ dumme. De kommer jo til å miste nesten alle kundene med den løsningen, og det blir det jo ikke penger av...

 

_________________

- Ikke undervurder min manglende kompetanse, :grin: og få noreg ut av Norge!

 

[ Denne Melding var redigert av: Xvani på 2002-08-12 16:27 ]

Lenke til kommentar

Må da si jeg har vært veldig fornøyd med Telenor frem til nå (særlig etter de satte farten opp 20%)...Grunnen til at jeg kommer til å skifte levrandør er ene og alene den nye prismodellen. Har hatt ingen problemer så langt ihvertfall...(jeg kan enda ikke få NextGenTel, så det er liksom litt vanskelig :smile: )

Lenke til kommentar

Var en tur innom Telenors hjemmesider og fant denne:

 

 

Visste du at...

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

med ADSL er du alltid koblet opp mot Internett? Ved å betale en fast pris i måneden kan du surfe så mye du vil!

 

-----------------------------------------

Blir spennende å se hva denne prisen blir, syns egentlig dette minner om villedende markedsføring til siste slutt.

Lenke til kommentar

Jeg har nå greid å konfigurere routeren slik at jeg kan sette opp ftp, cs server og sende dcc på mirc. Har ikke hatt noen andre problemer med Netopian.

 

Foresten glad jeg har NGT .. Telenor suger!

 

Edit: Skrivefeil..

 

_________________

MSI KT7266Pro2, AMD XP1800+(35* - 40*), Taisol CGK760, MSI GF4Ti4400, Chieftec Dragon Midi Sølv, 512MB PC2700, 2*80GB WD, SB Audigy player, Creative Inspire 5300, ViewSonic 19" P95f, Logitech DualOptical, NGT Charlie 1024/512

 

[ Denne Melding var redigert av: asosial på 2002-08-12 22:12 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-12 12:57, Dan Hansen skrev:

Med tanke på hva de som laster ned mye koster oss andre som laster ned lite, synes jeg faktisk at dette er alt for lavt priset. Burde vært minst det dobbelte.


Laster du ned lite, så trenger du ikke ADSL heller. Til dere som vurderer ADSL bruk surfekalkulatoren slik at dere får det rette valget. Husk det er dere som sjekker e-post en gang i uka, og ikke bruker nettet som har gjort denne prismodellen mulig.

For min del så bytter jeg til BlueCom da telenor har ekstremt dårlig support og service, samt den nye prismodellen.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-12 13:20, smetho skrev:

Dan: Men tenk deg streaming da. Så hvis jeg har lyst å høre på internett radio og se på noen videoklipp fra nettet så "fortjener" jeg å måtte betale tusenlappen i mnd for det fordi du ikke gjør det? Ikke alle laster ned bare warez og filmer osv. Det snakk om at "nettet" (eller ihvertfall OPPLEVELSEN av nettet) skal utvikle seg. Da er et viktig skritt at farten øker. Greitt nok at i begynnelsen når et nytt produkt lanseres så koster det litt, men det er vanlig at prisene skal gå nedover etterhvert slik at flere og flere kan ta ibruk denne nye teknologien og at man får en UTVIKLING innholdsmessig på nettet (f.eks multimedia).


Tenk om alle ISPene tenkte på samme måten! Da kunne de som satser på (tung) multimedia på nettet bare lagt ned fordi det bare var fåtallet som hadde mulighet til å bruke mulighetene de blir tilbudt.


For å komme tilbake til Telenor: jeg forstår hva det er de prøver på, men de gjør det feil! De sier de skal gjøre det billigere for de som bruker nettet (båndbredde) lite, og dyrere for de som bruker det masse. Men hvorfor blir det da nesten ikke billigere for de som bruker det lite, mens det blir MYE dyrere for de som bruker masse?


349kr på mnd for 1Gb, var det ikke så? Dette anser jeg som DYRT! Det er jo ikke mye reduksjon fra den tidligere prisen, og muligheten for MENGDE en kan laste ned er jo bare en brøkdel av tidligere. De gamle bestemødrene ( :smile: ) som bare bruker nettet for å sjekke mailen i ny og ne ser at prisen har gått ned og syns kanskje dette er et bra tilbud selv om det egentlig er dårligere! ADSL reklamer som pryder alle annonser og reklamer gir dem inntrykket (dem = de som bruker nettet lite og ikke er helt inni data-termologien) at dette er et bra tilbud, selv om et vanlig modem hadde gjort samme nytten nesten gratis.


Dermed kan vi lure på følgende:


Er dette tilbudet kommet for å "hindre" storbrukerene og gjøre det billigere og bedre for småbrukerene? Eller er det kommet for at Telenor kan tjene mer penger i ALLE leddene (storbrukerne må betale ENDA mer, mens de får flere kunder av å sette ned prisen).


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: smetho på 2002-08-12 13:23 ]</font>


 

ADSL er alt for billig... Tenk på ISDN i forhold.

Lenke til kommentar

Bare til opplysning.. Såvidt meg bekjent så står det ikke noen plass at Telenor har tenkt å endre pris-strukturen på fri bruk. Den blir slik den er, det er kun snakk om å legge til en mulighet for "billig" ADSL abonnement med relativt høy linjehastighet. (714/128 vs. 384/128 til ca. samme pris..)

 

Altså er det ikke noe tap for de som bruker Internett lite, til opplysning bruker jeg internett mye, men allikevel har jeg aldri klart å overføre mer enn 600MB på en måned, i snitt ligger jeg under 200MB i måneden.. (ISDN, sukk..)

 

Mvh.

Tore K.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-12 22:26, bentyman skrev:



Laster du ned lite, så trenger du ikke ADSL heller. Til dere som vurderer ADSL bruk surfekalkulatoren slik at dere får det rette valget. Husk det er dere som sjekker e-post en gang i uka, og ikke bruker nettet som har gjort denne prismodellen mulig.





 

 

hehe, det er vel å snu virkeligheten på hodet?? Det er tvertimot giga-nedlasterne som får ta skylda!

 

Jeg vil anta at jeg sjøl ligger midt på treet mht. nedlastning. Uansett, forslaget til Telenor er en stor skuffelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...