Gå til innhold

Ny lasermus for spillere (PC)


Anbefalte innlegg

Til den som mente å ha hørt bare klaging om MX1000: Jeg har MX1000, og jeg er meget fornøyd.

 

Jeg har prøvd alle slags mus...

-Standard-musene med ball i forskjellige farger og fasonger

-Diverse Intelli-mus, som 3.0, 4.0 og 2.0 (2.0 er en 4.0, men trådløs)

-Diverse Logitech-mus: MX 300, MX 500, MX 510, MX 700, MX 900 og MX 1000

-Razer Diamondback (Magma)

 

Jeg har selvfølgelig ikke eid alle disse selv, men de aller fleste har jeg brukt veldig mye, og jeg må si at MX 1000 er den ENESTE musa av alle disse som jeg har bestemt meg for å ha helt til den simpelthen ikke fungerer mer.

Jeg ELSKER denne musa. Fantastisk mus. Man må bare, som med alle andre mus, venne seg til den.

I begynnelsen syntes jeg ikke den var SÅÅÅ bra, men siden jeg da hadde kjøpt den (den forrige hadde akkurat kapitulert, og jeg ville ha ei ny ei) til en meget høy pris (700kr og noe tror jeg det var), MÅTTE jeg bare venne meg til den. Så jeg gjorde det. Nå kunne jeg ikke tenke meg å bruke noe annet.

Den er vakker, brukervennlig, feilfri (i allefall mi mus), ergonomisk, og sitter som støpt i hånden.

 

Vi får se med denne musa da, om den blir noe bra. Selv kommer jeg ikke til å gå over til denne musa, egentlig ikke selv om 1000-musa mi brøt sammen, for da ville jeg bare kjøpe ei ny MX 1000. :p

 

Men så må det være nevnt, datamus er muligens verdens største vanesak.

Det finnes egentlig INGEN mus som ALLE er fornøyd med. INGEN.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det jeg lurer på, er hvorfor denne musen er på andre plass på listen over de mest populære spillene på gamer.no?

 

Det blir vel litt feil å kalle denne musen for et spill? :p

Listen skal egentlig hete "mest populære produkter". Skal fikse det så raskt som mulig. Beklager.

Lenke til kommentar
[iC,07/09/2005 : 10:34]Mest populære spill? Hva mener du? :dontgetit:

På forsiden på gamer.no er det en liste som heter "mest populære spill", og der lå denne musen på 2. plass på tross av at en mus egentlig ikke er et spill. Jeg bare syntes det så litt rart ut.

 

Men som TST skriver skal denne listen nå endres slik at det kommer til å stå "mest populære produkter" istedet.

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Til de som sier man ikke merker forskjell på DPI, ;)

 

Man merker veldig stor forskjell når man bytter mellom forskjellige dpi "on the fly".

Når man for eks spiller bf2 og bruker 800dpi standar og har stilt sensitiviteten i spillet slik at den passer (til den som spiller). Så hopper man inn i en tank og må bevege musa fremme og tilbake i store bevegelser for og "styre kanonen" og dette tar såpass lang tid at en "spec ops" lett kan plassere noen c4 blokker på tanken uten at man merker det.

 

Det er da man klikker en gang på musa og stiller dpien til det dobbelte :D Så svinger man kanonen fremm og tilbake hur fort som helst, så er det mye lettere og dekke alle vinkler :thumbup:

 

Blue-Sky (som går ned på postkontoret om 1 time for och hente sin nye G5 og 2gig minne)

Endret av Blue--Sky
Lenke til kommentar

Jeg tror dette er litt smak og behag...

Jeg har Razer DiamondBack (Chamelon) og musematte Q-pad Lowsence XXXL

Dette er det beste jeg noen gang har prøvd! Et lite knips på musa og den glir over hele musematta! Har prøvd MX1000... Skal være enig at den er god, men Razer DB har IKKE blitt beseiret enda! ;)

Men det er hva man liker og hva man ikke liker! For meg, så skal jeg ha Razer musa helt til jeg må kjøpe en ny en!!

 

Til de som skal kjøpe ny mus:

 

Prøv litt forskjellig selv, det er veldig delte meninger ute å går! Så test noen par også se hvem du liker best! Test de på samme musematte!!

Lenke til kommentar

åååååååå :dribble::dribble: sitter nå med G5 :w00t:

 

Trodde ikke det var mulig.. men denne går faktisk mye mer "smooth" en mx518. "muse føttene" er uber gode.

 

Beste musa jeg noensinne har testa, musa er litt "sannpapir" aktig på sidene for og sikre maksimal grip når svetten renner ;)

 

Nå skal jeg bare finne en behagelig vekt :p

 

Blue-Sky

Lenke til kommentar

Det ser virkelig bra ut på ergonomi siden. Virker veldig lik intelli 3.0 som hadde bedre ergonomi enn 4.0. Det jeg lurer mest på er egentlig :

 

1. Kvaliteten

 

Jeg var en av de som kjøpte intelli 4.0 og som ble skuffet. Jeg var fornøyd i starten, men det tok ikke lange stunden før scrollhjulet ikke funket. Etter noen få måneder så nektet til og med venstre musetast å registrere klikk. Dette er noe de MÅ forbedre.

 

2. Tekniske spesifikasjoner

 

Jeg driter egentlig i dpi. 800 er mer enn nok for meg og de fleste ville jeg tro. Det som blir spennende er å se hva slags latency den får og hvor kjapp sensoren er. Håper de kjører ultrapoling sånn som razer med 1000 hz oppdatering med 1 i ping.

 

Jeg tror musa kan bli knall. Jeg står mellom den og copperhead føler jeg. Er jo egentlig fornøyd med diamondbacken min. Men det finnes alltid rom for forbedringer. Blir litt sliten i hånda av razern i lengden.

Lenke til kommentar

Har prøvd alle de musene som har vært populær og må si Razer har hele tiden ligget på toppen når det gjelder presisjon. Men det er ett stort MEN med Razer og det er at det absolutt ikke passe for enhver. Formen på Razeren kan være veldig ubehagelig da den er lagd for både venstre og høyrehendte noe som merkes altfor godt i mitt tilfelle.

 

Nye lasermusen fra Microsoft er bare å glemme. Den har kun 1 knapp på siden og jeg trenger minimum 2 som jeg har med Logitech 518 musen.

Endret av Tahiro
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...