Gå til innhold

Tastatur "streikr" under ET


Anbefalte innlegg

Har fått et problem etter at jeg kjøpte meg nytt tast+mus fra Binders. Micrsoft Wireless optical Desktop. Problemet er at når jeg feks løper og straifer samtidig kutter bare "fremover" tasten! Og jeg må trykke inn på nytt for at det skal skje noe.. Noe som har en enkel løsnig på det her? Utrolig frustrerende, særlig siden det aldri var noe problem med mitt tidligere tastatu. (Wireless fra Logitec)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen er at (de fleste) tastaturer ikke har like mange signalkanaler (?) som taster. Resultatet blir at det ikke er mulig å trykke ned mer enn et visst antall taster samtidig. Det kan for eksempel bety at noen taster deler kanaler, eller at alle taster har felles kanal, men det er et begrenset antall taster som kan trykkes samtidig.

 

I deres tilfeller virker det antageligvis som at det enten er svært få kanaler, eller at strafe og fremovertasten (a og w?) deler samme kanal, og derfor ikke kan trykkes ned samtidig.

 

Det eneste jeg kan tenke meg som kan virke, er å remappe hvilke knapper som brukes slik at de går på ulike kanaler - noe som ikke vil virke dersom det er en fast begrensing på et fåtall knapper.

 

Ellers må dere bytte tastatur..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...