Gå til innhold

Mobiler med Chess binding, hvor kjøpe?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De kampanjetelefonene vi selger er det chess som sponser, feks forrige måned (12. jul til 12. aug)hadde vi 5140i til kr 1439,- uten noen slags lås eller binding. Alt som krevdes her er at du var chesskunde. Billigst i dag i prisguiden er kr 1685,-, og vi har ordinære prisen som ligger litt høyere enn det, så dette var et greit tilbud i våre øyne. Det er jo et tilbud, så jeg ser ikke helt hva som er galt med å bruke det ordet.

 

Forøvrig har Norwegian Telecom aldri solgt telefoner med binding eller operatørlås.

Avbetalingsordningen er en vanlig finansiering som går over 1 år, og i våre øyne en svært bra pris. Dette har ingenting med binding eller chess å gjøre (man må være chesskunde for å få det) , her forplikter kunden seg mot oss å betale ned telefonen innenfor de rammer som er avtalt på forhånd.

 

 

 

Norwegian Telecom (www.gsm.no)

v/ Erik Monsen

Lenke til kommentar
Avbetalingsordningen er en vanlig finansiering som går over 1 år, og i våre øyne en svært bra pris. Dette har ingenting med binding eller chess å gjøre (man må være chesskunde for å få det) , her forplikter kunden seg mot oss å betale ned telefonen innenfor de rammer som er avtalt på forhånd.

Er dette en svært bra pris? Ta foreksempel K750i som dere selger.

Denne koster 699 kr kontant. Så må du ut med 238 kr pr mnd i 12 måneder. Dette blir så mye som 3555 kr tilsammen.

Er ikke rart at folk kjøper en Netcom eller Telenor låst telefon, unlocker den, betaler mnd avgiften på abb som følger med og bruker et billig abb som Chess o.l. Blir billigere dette.

Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 05/09/2005 : 14:35

  QUOTE (Notel.no @ 05/09/2005 : 11:26)

Avbetalingsordningen er en vanlig finansiering som går over 1 år, og i våre øyne en svært bra pris. Dette har ingenting med binding eller chess å gjøre (man må være chesskunde for å få det) , her forplikter kunden seg mot oss å betale ned telefonen innenfor de rammer som er avtalt på forhånd.

 

 

 

Er dette en svært bra pris? Ta foreksempel K750i som dere selger.

Denne koster 699 kr kontant. Så må du ut med 238 kr pr mnd i 12 måneder. Dette blir så mye som 3555 kr tilsammen.

Er ikke rart at folk kjøper en Netcom eller Telenor låst telefon, unlocker den, betaler mnd avgiften på abb som følger med og bruker et billig abb som Chess o.l. Blir billigere dette.

 

I forhold til mange andre avbetalingsordninger scorer vi på lav rente og nedbetaling over en relativt kort tidsperiode (12 mnd). Andre aktører har gjerne ca kr 140,- mnd over 36 måneder (ca kr 4600,-). Derfor regner vi oss som svært billig. Det er også svært lite gunstig for kundene våre å betale ned en telefon over en svært lang tidsperiode, da folk ofte kjøper seg flere telefoner i året, med andre ord ugunstig for både oss og kunden.

 

Det at folk kjøper telefon låst, for så å låse den opp tar ikke vi noen stilling til, da dette er et "problem" som ikke angår oss, men andre aktører som selger telefon med binding.

Lenke til kommentar

jeg har ikke passordet til notel hjemme, så jeg svarer med mitt personlige nick på vegne av notel.

 

Det var på ingen måte et forsøk på å henge ut konkurrenter, jeg prøvde bare på å sette opp et regnestykke i vårt forsvar nettopp fordi at vi mener selv at vi ikke er så dyr som enkelte i tråden vil ha det til. Jeg prøvde å forklare hvordan vi gjorde dette med finansierin, og jeg tok en tilfeldig nettbutikk, har ikke nevnt navn på våre konkurrenter. Dersom dette ble tolket feil/var en dårlig formulering fra min side tar jeg selvkritikk for det, ser nå at det kunne tolkes på en annen måte.

De prisene (på 5140i) som jeg nevnte over er fra et tilbud fra en gammel kampanje som er gått ut.

 

Erik Monsen

Ansatt i Norwegian Telecom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...