Gå til innhold

Har stilt fsb til 220! hjelp...


Gullars

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-08-10 23:55, Gullars skrev:

Ein nabo har mekka pc. xp 1800 på msi kt3 ultra med Crucial PC2700 DDR-DIMM 256MB CL2.5 6ns.


 

Jaha...?

 

 

Han stilte fsb på hk til 220. Kan ikkje starta maskinen. Er det noko han kan gjera? Er alt svidd?

 

Aaaaaah! Akkurat det samme problemet hadde en kompis av meg for en liten stund siden, og jeg måtte hjelpe han med det.

 

Løsning: På hovedkortet er det en blank, sølvfarget 3 volts Lithium - celle ( ca. 1,5 cm. i diameter), eller et langtidsvarende batteri, m.a.o. Ta ut den i 2 minutter, og så setter du den inn igjen. Da reseter du CMOS og BIOS vil ikke lenger registrere fsb-en som 220, men 100. Den ideelle fsb-instillingen er 133, over det blir å overklokke da....

 

Prøv det =)

Lenke til kommentar

Ok, da må han:

 

a) Skjekke at alle kabler står godt i og at de er koblet i riktig vei inn i hovedkortet og inn i diskettstasjonen. (Vær forsiktig her! PINS brekker lett, JA det er noe herk).

I noen tilfeller skal det faktisk hjelpe å snu kabelen, av en eller annen mystisk grunn.

 

 

B) Prøve å teste med flere diskette (det kan jo hende det er disketten som utløser reaksjonen).

Han kan også prøve å bytte ut kabelen.....

 

 

c) Skjekke at alle drivere til diskettstasjonen fungerer som de skal. (XP/Win 2000 eng: START -> Control Panel -> System -> Device Manager)

 

 

d) Teste diskettstasjonen i en annen PC.

 

 

e) Klage på den der han kjøpe den

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-11 00:21, Gullars skrev:

Okey, fekk det til.


diskettstasjonen fungerer ikkje. Lyser heile tida. windows finn han, men registrerer ikkje at det er diskett i han


 

jeg har vært borti 3 tilfeller av sammen ting med det hovedkortet, alle tilfellene måte diskettstasjoen erstattes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...