Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med å komme på nett med ISDN


Anbefalte innlegg

Må man inn i kontrollpanel>nettverk å legge til noe protokoll eller lignende når det gjelder isdn-kort??

 

Kortet og programvare er installert og skulle være i orden. Men etter at vi (naboen) har lagt inn brukernavn/passord og nummeret (Tiscali) som skal ringes opp (i ekstern påloggings boksen), skjer det intet.

 

Begge isdn-linjene fungerer,vi har testa å ringt de opp med mobil-tlf.

 

Sjøl har jeg hatt analogt modem/ nå bredbånd, men aldri vært borti ISDN.

 

Jeg er tom for ideer, hva er det det stopper opp på grunn av? Er det noe med protokoll som jeg nevner, eller??

 

Plz..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du kan gjøre det på den måten også.....

men internett explorer skulle ha en guide til installering......vet ikke om den gjelder for andre en telenor..

 

 

har du satt inn rett tlf til oppkoblingssentral?

har du en brannmur som "kødder"?

av og til så detekterte win ikke kortet...da valgte jeg oppdater driver..win sa at den beste driveren var der jag valgte ok neste gang jeg restartet virket koret..det er vel ikke det problemet du har men jeg sa det alikevell.

Lenke til kommentar

Har prøvd både manuell oppkobling, og oppkobling ved hjelp av Tiscali-cd'en. Og har også skjekka i "alternativer for internett>tilkobling at riktig kort ligger der under "egenskaper>koble til med".

 

Har tilogmed formatert maskin og gjort alt på nytt!

 

Mitt enkle spm. til de som har ISDN er; når man har lagt inn kort/prog.vare., skal man da bare kunne koble seg opp enten manuellt, eller ved hjelp av CD fra f.eks. Tiscali, Telenor, ol.?

 

Er det noen andre innstillinger som man må gjøre sjøl, og som ikke programvaren til ISDN-kortet utfører?

 

Burde vel sitte noen her med ISDN?

Lenke til kommentar

Jeg har isdn, og bruker Tiscali...

 

Formaterte maskinen...

La inn WinXP...

Lastet ned nyeste drivere til vårt Asuscom-isdn-kort fra http://www.asuscom.com.tw

Installerte driverne...

 

La manuelt inn innstillingene for oppkoblingen;

Telefonnummer, linje, dns, brukernavn, passord osv. (husker ikke alt i farten)

Så var det bare å koble til...

 

Hva slags isdn-kort har du egentlig? Han er selvsagt registrert i Tiscali..? (ja)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-11 14:40, havegg skrev:

Jeg har isdn, og bruker Tiscali...


La manuelt inn innstillingene for oppkoblingen;

Telefonnummer, linje, dns, brukernavn, passord osv. (husker ikke alt i farten)

Så var det bare å koble til...


Hva slags isdn-kort har du egentlig? Han er selvsagt registrert i Tiscali..? (ja)



 

Det er et nytt Jensen kort. Kortet og prog.vare er riktig innstallert og det er ikke noe utropstegn i enhetsbehandling.

 

Det er jo en check-box for "Toneoppringing" og "Pulssignal oppringing" i "Alternativer for internett". Hva er det huka på der hos deg?

Lenke til kommentar

Når du har lagt inn driverne går du til kontrolpanel Da velger du alternativer for internett.Velg tilkoblinger trykk på add knappen og velg og legge inn manuelt da skal du legge inn telefonnummer(prefix hvis du ikke har tiscali som fast telefon)ta vekk haken for landsnummer som er 47 legg inn brukernavn og passord.Legg inn dns.Og vips så er du på nett.

Har selv jensen isdn kort og det er et OK kort,men alt er vel enkelt når en kan det.

 

Håper dette var til hjelp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...