Gå til innhold

Mage - tråden, diskuter her!


Anbefalte innlegg

joa, fins vel en og annen mob som frostbite kan fungere på, men igjen da så har jeg erfart at frostbite forsvinner før man rekker å skyte en ny frostbolt på mob'n grunnet andre raidmedlemmers spells så da er man i grunnen like langt. men det er kanskje like greit å specce frostbite/shatter i tillegg ettersom man må fylle opp 51 poeng i frost og det er begrenset hva annet man som er matnyttig i frosttreet som erstatning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
joa, fins vel en og annen mob som frostbite kan fungere på, men igjen da så har jeg erfart at frostbite forsvinner før man rekker å skyte en ny frostbolt på mob'n grunnet andre raidmedlemmers spells så da er man i grunnen like langt. men det er kanskje like greit å specce frostbite/shatter i tillegg ettersom man må fylle opp 51 poeng i frost og det er begrenset hva annet man som er matnyttig i frosttreet som erstatning.

 

Vel, jeg har lagt til meg vanen å bruke ice lance når frostbite slår til. Rekker vanligvis å fyre av en slik før frostbite forsvinner, men det krever selvsagt full konsentrasjon da det er mange som slår på og caster spells på den aktuelle mobben, slik at man nesten må gjette seg til at den slår til. :D

Lenke til kommentar

Quayle.

Kanskje en build som dette er noe å tenke på? http://www.wowhead.com/?talent=obxA00MZZVAMcof0oiqt

Har lagt opp til ren frost damage med litt mana regen fra arcane.

 

Hit er alltid nyttig. Her er det forklart hvordan det fungerer.

 

Items: +Spell Hit Chance

+1% spell hit chance increases the base chance for a spell to land against a target by 1%

 

If your target is the same level as you, a spell has a base chance to hit of 96%.

 

If the target is +1 level compared to you: 95%

 

+2 levels: 94%

+3 levels: 83% if the target is a monster, 87% if the target is a player.

+4 levels: monster: 72% player: 80%

+5 levels: monster: 61% player: 73%

Etc...

 

If you wear a +1% spell hit chance item, the above percentages will increase by 1. +2% gives +2.

Etc...

 

For binary spells only, there is an additional modifier for the resistance of the victim to your particular spell school: fire, frost, shadow, nature, arcane. That modifier is multiplied by your hit chance to get your actual chance to land. This is done with binary spells only, because they never do partial damage.

 

Example:

 

Eyonix the Mage (level 60) fires a frost bolt at Yeti of Doom (level 63). Eyonix is also wearing a total of +6% spell hit gear. Yeti of Doom has frost resistance such that he takes 50% from level 60 frost attacks. So, here's the hit calculation:

 

0.83 (83% for +3 levels monster) + 0.06 (+6% spell hit) = 0.89

0.89*0.5 (50% damage from frost) = 0.445.

 

 

The game will roll a number between 0 and 1, and if it's less than 0.445, the frost bolt will hit for full damage. Otherwise, a resist message will appear.

 

2nd Example:

 

After the resist, Eyonix decides to fire a fireball at Yeti of Doom. Eyonix still has +6% spell hit. Fireball is not a binary spell. Here's the calculation:

 

0.83+0.06= 0.89

 

The game will roll a number between 0 and 1, and if its less than 0.89, the fireball will hit. Otherwise, a resist message will appear. After the fireball lands, the game will then apply spell resistance to determine a partial resist, if any. Assuming the yeti also has 50% fire resistance, on average, 50% of the damage will be resisted.

 

I hope that illuminates the impact of +spell hit gear on magical combat.

 

Spellpenetration er ikke så langt nyttig til pve. Skaff deg gems som har helst hit, damage eller damage, crit. (kommer ann på om socked bonus er bra)

Håper det var til hjelp.

Lenke til kommentar

Til Quayle.

 

Visst dere skal gå for 25manns instances er det dessverre bare dyp fire build som gjelder. 11/47/3 er vel et av di beste (putta siste i Arcane Focus siden du sheeper en hel del i 25manns)

 

Visst du absolutt vil være frost er det 40/0/21 som er det eneste som kan holde følge med andres dps

 

Jeg har 3 t5 nå og har ingen planer om frost når jeg får 4set bonusen :) Bare for Al'ar jeg går frost

Edit: fiksa linkene

Endret av sveinbrand
Lenke til kommentar
Til Quayle.

 

Visst dere skal gå for 25manns instances er det dessverre bare dyp fire build som gjelder. 11/47/3 er vel et av di beste (putta siste i Arcane Focus siden du sheeper en hel del i 25manns)

 

Visst du absolutt vil være frost er det 40/0/21 som er det eneste som kan holde følge med andres dps

 

Av en eller annen grunn så funker ikke linkene dine. Tallene sier jo ikke så veldig mye i seg selv. :) Joda, man oppnår høyere DPS med fire, men frost gjør det altså lettere å overleve. Dessuten er vel ikke forskjellen så stor? Så vidt jeg vet fra de mest hc raiding guildene på serveren jeg spiller så har de aller fleste magene gått fra fire/arcane til frost build fra T5 og utover. Det er ikke bare ren DPS som teller.

Lenke til kommentar

Væh? Antar at du vil fram til beste plassen å skaffe Tome of Conure Food 8? Du kan vel sjekke hvilke mobs some har høyest drop rate på wowhead, men beste er vel å kjøpe den fra AH og heller grinde noen annet for å få tak i pengene. Tar som oftest mye mindre tid

Endret av NisseGutteN
Lenke til kommentar
Ok :)

 

men er denne grei og kjøpe for honor points? http://www.wowhead.com/?item=33912

 

Har en grønn nå så trenger ny kan du si :p

 

 

Får ikkje være med i raids med grønne ting :(

 

I guilden vår så kjører vi nykomlinger i Kara hele tiden for å få utstyret deres opp på ett akseptabelt nivå. Senest i går så gjorde vi de fleste bossene i Kara med en kar som var uten epics nettopp for at han skulle få bedre utstyr. Han fikk 2 hvis det ikke var 3 drops i går. Vi ser det slik at den beste måten å få folk opp på er å hjelpe dem dit. Alle vet hvor frustrerende det er å drive å lete etter pugs bare for å oppleve at en eller annen idiot ninjalooter den biten du trenger og ikke minst antallet pugs som går ad undas for at tanken stikker etter første bossen. Så i guilden vår tar vi ansvar for hverandre, kjører "item runs" når det er behov for det - for oss er det samholdet i guilden som er viktig, ikke å bedrive "hard core raiding". Foreløpig så har vi ikke nok folk i guilden som har utstyr til GL og hjelper derfor de som har dårligere utstyr til å hjelpe oss.

 

Filosofien til større guilder på vår server er slik:

 

Logger du ikke på i en uke så blir du sparket fra guilden. Er det planlagt ett raid og det kommer noe i veien for deg slik at du ikke kan delta så blir du sparket ut. Slik fortsetter reglementet deres, derfor er det i det siste flere som har kommet fra de seriøse guildene og ned til oss. Vi bygger på samhold og samarbeid fremfor å rushe på og kreve at folk skal være online hver dag fra 17:00 til midnatt. Skjer det noe hos oss, ja så utsetter vi raidet til dagen etter. Nå har vi nok folk til å ta Kara uansett som regel, det er flere håpefulle som jubler hvis en av de "faste" ikke dukker opp. Selv med vår filosofi så har vi fullført Kara. Foreløpig så mangler vi folk til GL, men starter på Zul'Aman til helga etter planen. Vi kommer oss ikke så fort frem med denne filosofien, men vi koser oss og går ikke over lik for å komme oss videre. For oss er ikke dette spillet det viktigste i livet.

 

Derfor vil jeg anbefale deg å finne deg en guild som tar litt ansvar for sine medlemmer, da du kommer til å få det mye bedre der enn i en guild som stiller en hel masse krav til alle som er medlemmer. De får kanskje utstyr fortere, men på bekostning av hva?

 

"Just my 2 cent" er det vel det heter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...