Gå til innhold

Vil det hjelpe med mer ram på hakking i wow?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Ja. World of Warcraft krever en god del minne og cpu-kraft ettersom det til tider er såpass mye på skjermen samtidig. En kjapp harddisk er i tillegg en fordel. I motsetning til f.eks FPS spill er WoW ikke like avhengig av et godt skjermkort.

Lenke til kommentar
RAM hjelper, jeg hadde 512mb ram, Dette førte til at minne raskt ble fyllt opp, FPS-en var helt nede i 0,2 og alt frøs i kortere perioder, spesielt utenfor AH. Etter jeg oppgraderte til 1024mb går alt bedre, selv utenfor ah har jeg 28fps ^^

 

:love:

Da bestiller jeg 512 nye med en gang! :thumbup:

Lenke til kommentar
RAM hjelper, jeg hadde 512mb ram, Dette førte til at minne raskt ble fyllt opp, FPS-en var helt nede i 0,2 og alt frøs i kortere perioder, spesielt utenfor AH. Etter jeg oppgraderte til 1024mb går alt bedre, selv utenfor ah har jeg 28fps ^^

 

:love:

Jeg har 512MB RAM og jeg har vel rundt 60 - 75 FPS hele tiden! :ermm:

Lenke til kommentar

Jeg har samme cpu atm, og 1024 ram, 9800pro 128 mb, lagger ingenting her. Men hvilket skjermkort har du?

 

Lappen min sliter derimot kraftig i byene. Den har en pentium-m på 1,4 , 9700 64ram, og 512 mb ram. Her stjeler wow mye av rammen min, pga at jeg har forlite på skjermkortet el noe, så det fører til at den må bøffre til hdd= laaaaag.

Lenke til kommentar

Wow hakket hele tiden hos meg med 512mb minne men med 1024mb så er all hakking borte vekk ;)

Kjører med maks i grafikk og alt slått på..

latency ligger som regel på 60-200, sjeldent over det ;)

Sjekk latency "jevel" din maskin skal klare det uten lag når min klarer det..

Men visstnok skal det "lagge" i enkelte storbyer o.l uansett men det har ikke med pcen man sitter på å gjøre, det er blizzard sine servere som sliter..

Endret av nahojdat
Lenke til kommentar

Jeg har latency på ca. 60 - 220 som "standard", så det ligger nok ikke der. Laggen min opptrer som oftest i Ironforge og i 40manns raids. I raid er laggen mye av mye kortere varighet enn i Ironforge, der det til tider er rett og slett plagsomt.

 

Har lagt merke til at disken går ganske kraftig i det spillet lagger. Hvis jeg bruker alt + tab og sjekker task manager når spillet lagger, så bruker det ca. 400MB minne, noe som tilsier at det ikke er dette som skal være problemet.

 

Jeg har tweaket minnehåndteringen i Windows uten at dette ser ut til å hjelpe nevneverdig. Kjører en 10k RPM raptor som spillet ligger på.

 

Hvis noen har sett lignende og har en løsning som virker så hadde det vært stas.

 

-KJ

Lenke til kommentar

CPU har ihvertfall fint lite å si, tror minimumskravet var Pentium 800MHz.

 

Grafikkkort trenger ikke ha så mye å si, men vil du kjøre på med høy oppløsn., VSYNC, AA, etc. må et bra til.

 

RAM har allverden å si; til og begynne med kjørte jeg med 1GB - og det runnet smooth... Så prøvde jeg en kamerat sin, med 512, det var en lidelse. Kjører nå med 1,5GB på min egen å synes det faktisk er merkbart bedre enn 1GB.

 

RAM er nøkkelen mtp WoW.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...