Gå til innhold

Skal ha stor fest, noen tips?


Lapette

Anbefalte innlegg

hallo.

Idag skal jeg feire min 18års dag, og skal for første gang være host for en fest med rundt 40 inviterte.

Det kommer til å bli fylla, og mamma er livredd for at alle skal rasere huset og tenne på katten.

Er det noen tips jeg burde ha i bakhodet når jeg er arrangør for en fest på et slikt plan?

Kommer bare folk jeg kjenner.

Vet ikke helt hvaslags tips jeg er på jakt etter, men dere finner nok på no :cool:

 

Hei hå

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

som det ble nevnt,lås alt du er redd for inne på ett rom,og ha denne nøkkelen på ett lurt sted.

 

Jeg pleier alltid å ha noen poser liggende rundt,dermed så kan jeg kaste flasker og søppel mens festen pågår,på denne måten slipper du å ta alt dagen derpå,når man ikke er i knallform.

 

Så ville jeg ha informert kompisene dine om at,hvis det blir noe som helst bråk,så er det på huet og rævva ut,ikke ta imot noe dritt,bare få dem ut...kompisene dine forstår når dem er blitt edru,hvis ikke så er dem ikke kompiser... lykke til,og bli drita!

Lenke til kommentar

For øvrig bør du låse inn alt du er redd for, som noen har nevnt før, få noen til å passe på katta di, så den ikke havner i mikroen elr no, og for guds skyld, lås soveroms dørene!! ( med minde du liker at andre folk har sex i senga di) Når folk blir fulle nok har de sex overalt, og særlig de som er sammen fra før av. Skjønner det ikke, men av en eller annen merkelig gurnn må alltid "parene" ha sex på fester!c :dontgetit:

 

Prøv også å ikke bli for full, natt til første Mai hadde ei venninde av meg fest. Hu var ufattelig wasted, og det det kom alt for mye folk, så det hele endte med at laptopen deres + mora og farens mobil ble stjået. Så prøv å ikke drikk deg så alt for full, selvom det er din 18 års dag. ( ha evt to- tre venner som ikke drikker som kan passe på, det er alltid lurt)

Lenke til kommentar
Fødselsdag:  20 August 1988

 

 

 

Ja, greit da, 17 år da, men uansett :p

Mange gode tips her ja, hvis været holder seg fint kanskje jeg kan be de som evt skal ha sex om å legge seg.. i en busk eller no, hehe.

Katten får jeg stenge inne på et rom eller no, prøver å informere alle som kommer at hvis de oppfører seg dårlig, går det rett ut, bra det som blir sagt med "at det forstår når de er edru, hvis ikke er de ikke ordentlige venner".

Shitmææn, gruer meg litt, men det blir sikkert bare artig.

Lenke til kommentar

Ta heller å lås inne tingene i en bod istedenfor inne i huset. Når jeg var på en fest her var det ei som hadde låst inn alle vedisakene på soverummet til foreldrene, den dirka jeg opp med en kjærlighetpinne. Ikke har fremme ting du ikke trenger(under festen). Og passpå fjernkontrolle til tv o.l. de blir jævelig fort ødelagt. Og ikke bruk den nye mobilen du fikk, du kan miste den.

Lenke til kommentar

  • Plasser plastposer strategisk rundt i huset (tilfelle folk må spy, eller bare kaste søppel)
  • Lås ALLE soverom og rom du ikke vil ha uvedkommende i
  • Gjem verdigjenstander/knuselige ting
  • Sørg for at du har et sted (veranda/rom) der folk kan gå ut å slappe av (hvis dem er sjuke)
  • Kast ut bråkmakere
  • Stell PENT med de som er sjuke, pen behandling gjør at de ikke får lyst til å spy på gardinene dine
  • Ha nok snacks, mat og ikke-alkohol holdig drikke.
  • Ha litt alkohol (noen pils) i bakhånd som du kan gi bort (for å unngå bråk)

De to siste punktene er fordi 1: Noen finner ofte ut at de skal kjøre å kjøpe ting (ofte beruset), ha derfor mat etc. hjemme så folk ikke finner på slikt. 2: Er ofte folk som enten har glemt pilsen, blitt frastjelt pilsen eller av andre grunner mangler pils. Noen blir ofte agressive fordi de ikke får av andre. Gi bort pils til vedkommende (hvis situasjon oppstår) og situasjonen er borte.

 

Bare får å nevne noen ting som kan gå galt:

  • Folk spyr
  • Folk pisser inne (oppi vaser/krukker etc.)
  • Folk knuser ting
  • Folk fyllekjører med bilen til faren din og kræsjer i naboens bil
  • Kompisen din spyr i senga di
  • Du finner noen i full sving i senga di
  • avløp tettes
  • Slåssing kan oppstå

Lenke til kommentar

Helt enig med mye som blir sagt her.

 

Det viktigste er kanskje at du som vert ikke drikker så mye. Prøv å holde deg på et nivå hvor du har ful kontroll, men likevel kjenner en liten gladrus.

 

Vet det kan være vanskelig for en 18-åring som gjerne forbinder alkohol med at man skal drikke til man stuper.

 

Vennene dine vil også ha det mer morro dersom du ikke kubber, men derimot koser deg og passer på at alle andre også koser seg!

Lenke til kommentar

  • Legg unna verdisaker og ting du generelt er redd for.
  • Lås alle rom folk ikke skal være i.
  • Hvis du har naboer i nærheten, prøv å unngå at folk er ute for mye pga. bråk. Veldig kjedelig å få politiet på besøk etter klage fra naboer.
  • Ikke slipp inn grupper av folk du ikke kjenner.
  • Ikke drikk deg helt sanseløs selv.
  • Pass på de som spyr og er sjuke. Få dem gjerne hjem...

Have fun :fun:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...