Gå til innhold

asus a6v, erfaringer?


hanekam

Anbefalte innlegg

jeg har fått prøvd min litt nå. og den er nydlig å se på og kjører stille og rolig! :love:

 

eneste er at høyttalerene på denne asusen er ganske dårlige, men kan jo bruke headset eller kjøpe meg noen små ved siden av. ellers så er webcam'n veldig bra!

 

når jeg fikk min så var alt ferdig installert xp pro med fat 32 men ligger en fil på fremsiden som ser ut til å kunne konvertere det hele til NTFS, men jeg har ingen planer om å konvertere foreløbig vertfall.

 

har dere noen nye erfaringer dere andre eller? noe lure tips? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er enig med deg der ja.

 

har erfart at det trådløse nettverks kortet som sitter i er helt rått. det finner dobbelt så mange nett her hjemme, enn det kortet som sitter i min stasjonære pc. med en ekstærn antenne. detta er rått. men syns det er litt liten hdd i, skal nok kjøpe meg en ekstærn hdd, noen som har noen bra tips det. helst en som ikke trenger ekstærn støm, er dette mulig å få tak i? eller bare et hdd kabinett,. ??

Lenke til kommentar

jeg har ikke brukt min så mye, men nå ikveld har jeg søtti litt, og skjermen slår seg av og pc'n blir veldig varm. Den vil ikke slå seg på igjen, er det noen som har lignende erfaringer og i tilfelle har noen tips? jeg har ikke installert noe særlig, bare surfer og oppgradert windows. hmm :no:

Lenke til kommentar
jeg har ikke brukt min så mye, men nå ikveld har jeg søtti litt, og skjermen slår seg av og pc'n blir veldig varm. Den vil ikke slå seg på igjen, er det noen som har lignende erfaringer og i tilfelle har noen tips? jeg har ikke installert noe særlig, bare surfer og oppgradert windows. hmm :no:

Lengste jeg har latt min stå på er 3 dager i strekk, da var det ikke noer mer/mindre varme enn etter den hadde stått 1 time. Fortsatt var den 100% stabil og like kjapp. Min genererer heller ikke mye varme. Har laget en review nå, som jeg håper blir godkjent og lagt ut i Brukertester forumet snart.

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som sliter med dårlig batterilevetid?

Når jeg kjører alt på minimum holder den maks 2 timer og 45 min. Det er alt for dårlig! Den skulle jo holde 4 timer. Jeg bruker i tillegg ett ekstraprogram som klokker ned skjermkortet og volter ned prosessoren. Jeg kjører da på 400 mhz... Noen som har noen tips? Jeg kjøpte jo denne pga batterikapasitet først og fremst...

Lenke til kommentar
jeg har ikke opplevd noe dårlig batteri, min varer som regel i ca. 3 timer (ved vanlig bruk på high performance når jeg setter den på en lav instilling varer den opptil 4-5...
Hvordan i all verden får du det til? :)

Hvilken konfiguarsjon har du? Hva kan det være at jeg gjør feil? Har du gjort noen endringer mht standard konfigurasjon? Dette vil jeg til bunns i, for jeg kan jo ikke leve med em maskin som lever i 2,5 timer på maks strømsparing... :no:

Lenke til kommentar

Musa er det ingenting å si på egentlig. Den er selvsagt optisk, men desverre ikke trådløs. Det er en liten Logitech sak: Kort og tynn ledning som man enkelt surrer opp i et spor langs kanten, og pluggen festes på undersiden - perfekt for laptop!

 

Veska er litt mer, hva skal en si - lapp i fisken :) Jeg foretrekker en ordentlig veske som koster litt, og da blir denne gratisveska for simpel. Den er funksjonibel og har god plass, men dene r dårlig avstivet og det føles som en stor håndveske... Jeg kjøpte heller et second-skin (les: kondomdrakt), slik at jeg kan legge den i sekken sammen med skolebøkene. Ett tips her er å lagge noe mellom tastaturet og skjermen for å unngå merker under transport.

 

Jeg synesdet er flott at denne boundlen følger med maskinen, og har ikke vurdert noen annen mus. Eneste alternativ måtte være en BT mus, men det koster...

Lenke til kommentar

Musa er helt ypperlig egentlig. Kort ledning, og at man kan surre den rundt det sporet nederst og feste usb kontakten på underiden med et knepp.

 

Bæreveska synes jeg er OK, jeg skal heller kjøpe en sekk med rom til laptop slik at jeg slipper å la lappisen ligge sammen med de andre tinga jeg har i sekken min nå (hvis jeg skulle ha hatt second skin). Har ikke fått merker på skjermen enda, selv om den har ligget mye i veska...

 

Ang. Batteriet har jeg kun installert Power4gear. Kjører jeg High Performance kjører den i underkant av 3 timer, med cd/audio instilling kjører den lengre enn 3 timer, akkurat hvor lenge vet jeg ikke, jeg kan teste en dag. Det er tider under idle altså. Har ikke gjort noen andre instillinger.

 

Har du husket å tømme batteriet og lade det fullt opp en 4-5 ganger?

 

Fader å lang tid hw.no bruker på å godkjenne reviewen min så den dukker opp i brukertester :hmm:

Lenke til kommentar
Musa er helt ypperlig egentlig. Kort ledning, og at man kan surre den rundt det sporet nederst og feste usb kontakten på underiden med et knepp.

 

Bæreveska synes jeg er OK, jeg skal heller kjøpe en sekk med rom til laptop slik at jeg slipper å la lappisen ligge sammen med de andre tinga jeg har i sekken min nå (hvis jeg skulle ha hatt second skin). Har ikke fått merker på skjermen enda, selv om den har ligget mye i veska...

 

Ang. Batteriet har jeg kun installert Power4gear. Kjører jeg High Performance kjører den i underkant av 3 timer, med cd/audio instilling kjører den lengre enn 3 timer, akkurat hvor lenge vet jeg ikke, jeg kan teste en dag. Det er tider under idle altså. Har ikke gjort noen andre instillinger.

 

Har du husket å tømme batteriet og lade det fullt opp en 4-5 ganger?

 

Fader å lang tid hw.no bruker på å godkjenne reviewen min så den dukker opp i brukertester :hmm:

var dette da bare noe du antok?:

 

jeg har ikke opplevd noe dårlig batteri, min varer som regel i ca. 3 timer (ved vanlig bruk på high performance når jeg setter den på en lav instilling varer den opptil 4-5...

 

 

btw:

 

har noen sjekket ut Asus mv6a.. lurer på om denne har ganske mye bedre batterilevetid enn av6a:

 

 

http://www.psdata.no/ps.asp?it=113508&mlevel=130200

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har fortsatt ikke opplevd noe negativt ved pcen :) Eneste er at den burde alltid stå på et slett underlag, ellers utvikler den noe ekstremt med varme. Hadde den i dyna, etter 30 min stinka det svidd støv... Og en gang satt jeg den på en skinnstol og da blei det helt utrolig varmt. Den trenger et mellomrom med luft mellom undersiden og underlaget til enhver tid.

 

Står den derimot riktig, eller rett :p så er det egentlig veldig lite varmeutvikling... uptime nå er litt over 4 dager, og den er ganske kald etter idle. Varmer seff opp ved bruk.

 

Ytelsesmessig så har jeg ikke giddet å teste noe mer... Jeg spiller så og si aldri og ikke driver jeg med noe spesielt krevende oppgaver i windows, men det er mulig det blir mer spilling etter neste lønning :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...