Gå til innhold

Trenger sårt hjelp til ny spill pc 12 500kr.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er en 13 år gammel gutt som er desperat etter en ny spill pc kan dere hjelpe meg...

Jeg vil ikke bruke noen mer penger enn det som er nødvendig.

 

Spørsmål:

 

er maskinen jeg har satt opp god nok til å takle de nyeste spillene en stund fremover?

 

er strømforsyningen stor nok og vil den tåle en eventuel oppgradering av maskinen?

 

er minne godt nok (timings, hastighet etc.)?

 

er musen rask og god nok for nye online-fps spill og?

 

Er det noe jeg bør ha mer eller bedre av eller er det noe jeg kan bruke mindre penger på sånn at jeg eventuelt kan bruke pengene noen andre steder?

 

 

Maskinen er en modifisert Netshop kampanje PC fra mai/august .

( http://www.netshop.no/aspx/cart/konfig.aspx?plid=7080 )

 

1 stk. Strømkabel m/jord 2 Meter Kabel (På lager 100+)

1 stk. Sony Floppy 3.5¨ 1.44MB FDD SORT Sony MPF 920 - Diskettstasjon (På lager 20+)

1 stk. Nero Burning ROM 6.0 OEM Express Nero software til NEC CD/DVD brenner (På lager 20+)

1 stk. Produksjon og testing av PC stasjonær (På lager 100+)

1 stk. PC eske/emballasje (På lager 100+)

1 stk. Viking Miditower Sort m/350W PSU Støtter AMD & P4, stillegående (På lager 100+)

Ingen

1 stk. Gigabyte GA-K8NF-9 nForce4-4X ATX/S-ATA/GB-LAN/8ch-LYD/1394B/PCIe (På lager 100+)

1 stk. AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz BOXED Socket 939 512KB cache "Venice" (På lager 11)

Ingen

2 stk. OCZ 512MB Value Series PC-3200 DDR (2,5-4-4-8) 400Mhz (På lager 100+)

Ingen

1 stk. Western Digital 250GB S-ATA 7200 RPM Caviar Special Edition 8MB cache (På lager 100+)

1 stk. POV GeFORCE 7800 GT 256MB PCIe Retail Dual DVI, TV-ut ++ (På lager 16)

1 stk. NEC DVD-brenner ND-3540 bulk, intern 16X Double layer sort, bulk (På lager 20+)

Ingen

Ingen

1 stk. Logitech S-100 Høyttalere Stereo sort 2 desktop høyttalere, OEM (På lager 100+)

1 stk. Logitech DeLuxe Tastatur sort, Bulk Midnight Black, PS-2 (På lager 20+)

1 stk. Logitech Wheel Mouse Optical Sort OEM PS2 (På lager 100+)

Ingen

1 stk. Microsoft Windows XP Home OEM Norsk versjon m/SP2 (N09-01175) (På lager 20+)

Ingen

Ingen

1 stk. Videoseven 19" LCD E19PS sølv/sort 1280x1024, 12ms, TCO-03, D-sub (På lager 100+)

Ingen

1 stk. Logitech Cup Quickcam Express Webcam Webkamera, USB (På lager 100+)

 

Pris kr 12516,63

 

 

Håper på mange gode svar.

 

Trenger all den hjelpen jeg kan få. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke PSU er for liten, kommer an på kvaliteten mer enn oppgitt watt. Der på netshops PC-bygger kan du velge et AOpen kabinett, feks H600B med 350W power, da er du sikker, kraftig stabil stille PSU + at du får et bra kabinett som er ganske romslig å bygge i.

Lenke til kommentar
Tror ikke PSU er for liten, kommer an på kvaliteten mer enn oppgitt watt. Der på netshops PC-bygger kan du velge et AOpen kabinett, feks H600B med 350W power, da er du sikker, kraftig stabil stille PSU + at du får et bra kabinett som er ganske romslig å bygge i.

Dette er jeg enig i. Men kanskje kjøpe en litt dyrere PSU, tho.

 

Ellers ser det bra ut, maskinen vil takle det meste fremover i tid, og med litt klokking av cpu kan levetid utvides ytterligere.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Kan anbefale denne PSU'n:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123271

 

Ser ut til at den er gått ut, sikkert kommet en nyere versjon. Var iallefall ikke noe "kjøp" knapp her hos meg. Jeg har den og den er ikke hørbar. Altså, jeg hører den ikke i det hele tatt, og om jeg hører den, så er det iallerfall veldig lavt, de andre 19dB PAPST viftene minde dominerer iallefall i forhold til PSU'n. (Ugh for en setning)

https://prisguiden.no/vis_kategori....25&submit=S%F8k

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...