Gå til innhold

Omtale av Zboard Gaming Keyboard (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med fare for å låte fryktelig negativ: Jeg liker verken Zboard eller Logitech Ultra X.

 

Jeg har sett på Zboards tastatur for Doom 3, og det eneste man oppnår er at det blir "luftigere" rundt wasd-tastene, som i praksis betyr at man må løfte en av hendene for å trykke på snarveien for et våpen eller lign.

 

Mht. Logitech, så hadde jeg et slikt, men jeg ga det vekk, fordi det var praktisk talt umulig å spille UT2004 med det. Den raske dobbeltklikkingen fungerte ikke fordi tastene var for trege. De gikk ikke helt opp før jeg skulle trykke en gang til. Men andre sier urolig nok at de synes det er bra til spilling... Til skriving derimot er det glimrende, beste jeg har vært borti.

 

Edit: mye skrivefeil; jeg trenger åpenbart nytt tastatur med tydeligere taster...

Endret av bureaucrator
Lenke til kommentar
Med fare for å låte fryktelig negativ: Jeg liker verken Zboard eller Logitech Ultra X.

 

Jeg har sett på Zboards tastatur for Doom 3, og det eneste man oppnår er at det blir "luftigere" rundt wasd-tastene, som i praksis betyr at man må løfte en av hendene for å trykke på snarveien for et våpen eller lign.

 

Mht. Logitech, så hadde jeg et slikt, men jeg ga det vekk, fordi det var praktisk talt umulig å spille UT2004 med det. Den raske dobbeltklikkingen fungerte ikke fordi tastene var for trege. De gikk ikke helt opp før jeg skulle trykke en gang til. Men andre sier urolig nok at de synes det er bra til spilling... Til skriving derimot er det glimrende, beste jeg har vært borti.

 

Edit: mye skrivefeil; jeg trenger åpenbart nytt tastatur med tydeligere taster...

Spiller selv Ut2k3 og ut2k4, så det var fint å høre din erfaring med Logitech tastaturet.

BTW: hvilke servere spiller du på eventuelt kallenavn bruker du? Kan PM meg hvis du vil

 

Frankie

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...
  • 2 år senere...

Har faktisk gode minner fra Zboard.

 

Likter spessielt at tastene var større og hadde litt luft rundt seg. Man må IKKE løfte hendene for å treffe riktig tast og plasseringen er faktisk nærmest ideel for FPS spill. Tastaturet forsøker å fremheve de tastene man bruker og samtidig fjerne dem man ikke bruker. Genialt spør du meg.. Brukte dette til BF2 helt til det gikk i stykker og brukte lang tid til å venne meg til et vanlig tastatur etterpå. Det føltes faktisk som om vanlige tastaturer var helt idiotiske til spilling da man alltid kom borti feile taster osv. En vanesak helt klart, men tenk litt da!? Hvorfor vil folk ha vanlig layout på tastaturer som skal brukes til spill??

 

Fordelene:

makroer

perfekt layout for FPS spill

WASD rosen er <3 <3 <3

utbyttbare taster til forskjellige spill

spillprofiler

 

Ulempen

Kvaliteten plastfølelse og sluttet å virke etter 6-8 mnd.

driveren var litt bugga...

 

Konklusjon

Savner virkelig følelsen dette tastaturet gav og har lenge sett etter en brukbar oppgradering av dette produktet. Synd de aldri har fiksa problemene for med litt insats fra produsentens side kunne dette blitt et episk produkt. Vil faktis anbefale alle å skaffe et slikt på tross av feilene, bare så man kan få en mening om hvordan et skikkerlig spilltastatur SKAL se ut.. Har alltid syns det var rart at spillere sverger til "vanlige" tastaturer når det finns slike dedikerte probukter..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...