Gå til innhold

Nye spill til en sugen PC?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Nå for tiden spiller jeg Half Life 1 (for tredje gang!) når kjeder meg.Går lei av å spille samme spill hver eneste gang jeg kjeder meg.Så noen forslag til hva jeg kan spille?

Min specs:

Prosessor:

AMD-K6-3D 495mhz klokket til 501mhz(stor forskjell!)

Grafikk:

3dfx voodoo5 64mb

256mb RAM og 80gb...

Litt utdatert PC kanskje... :p

Jeg liker for det meste action,FPS,strategi,RPG og litt bilspill.Spillene må være helst gratis siden jeg har ikke penger nå for øyeblikket.Men jeg kan jo spørre vennene mine om de har spillen e som har blitt foreslått ;)

EDIT:Nå kan dere se for type spill jeg liker! :p

Endret av pogcj
Videoannonse
Annonse
Gjest mafister
Skrevet
Hva er "10 prism"?

Type soldater eller tanks om je gikke husker feil.,

Skrevet
Red Alert 2 på den? Har du 10 Prism der så vil dei bruke 3 minutter på å bevege seg over skjermbildet.

Red Alert 2's system requirements are as follows: Pentium II 266 MHz, 64 MB RAM, Windows 98/ME/2000/XP, DirectX 8.0, 2 MB PCI graphics card, DirectX compatible sound card, 350 MB hard disk space, and a 4x CD-ROM drive.

krever ikke så mye ;)

prism er en teknikk som tar imot sollys og skyter den videre, fåes som forsvarstårn og som tanks.

Skrevet

Det som er dumt er at Voodoo-kortene er så gamle nå, og dermed støtter de så få grafikkfunksjoner. De er ikke noen bra DirectX-ytelse, siden de originalt var ment for OpenGL-akslerasjon. Jeg ville i første omgang satset på et nytt skjermkort, som fks. et brukt GeForce4 eller hvis et nytt; Radeon 9xxx, GeForce FX 5xxx eller noe sånt. Da øker grafikkytelsen betraktelig. Men skal du kunne kjøre de nye spillene (som FarCry - VELDIG KJEKT singleplayer), bør du nok satse på ny PC...

Hmm.. Første gang jeg spillte FarCry, var det faktisk på en Celeron 466@582 med Radeon 9200, så det går vel kanskje på din nåværende med nytt skjermkort.

Dersom du absolutt MÅ beholde det du har; har du prøvd CS? Eller Serious Sam? Sistnevnte er noe av det råeste som er når det gjelder monsterspill, og det går helt sikkert på din PC!

Skrevet (endret)
Red Alert 2 på den? Har du 10 Prism der så vil dei bruke 3 minutter på å bevege seg over skjermbildet.

Red Alert 2's system requirements are as follows: Pentium II 266 MHz, 64 MB RAM, Windows 98/ME/2000/XP, DirectX 8.0, 2 MB PCI graphics card, DirectX compatible sound card, 350 MB hard disk space, and a 4x CD-ROM drive.

krever ikke så mye ;)

prism er en teknikk som tar imot sollys og skyter den videre, fåes som forsvarstårn og som tanks.

I følge systemspesifikasjonene nei, men eg har spelt Red Alert 2 nok til å vite kva systemressurser det trenger. Med 7 motstandarar, eit par minuttar ut i spelet går det meget treigt sjølv på min PC med 1GB minne, 9700 pro, 2.2Ghz.

Skjermkortet er nok ikkje det store problemet, men RA2 krever ganske mykje CPU og minne.

Endret av zeph
Skrevet
Det som er dumt er at Voodoo-kortene er så gamle nå, og dermed støtter de så få grafikkfunksjoner. De er ikke noen bra DirectX-ytelse, siden de originalt var ment for OpenGL-akslerasjon. Jeg ville i første omgang satset på et nytt skjermkort, som fks. et brukt GeForce4 eller hvis et nytt; Radeon 9xxx, GeForce FX 5xxx eller noe sånt. Da øker grafikkytelsen betraktelig. Men skal du kunne kjøre de nye spillene (som FarCry - VELDIG KJEKT singleplayer), bør du nok satse på ny PC...

Hmm.. Første gang jeg spillte FarCry, var det faktisk på en Celeron 466@582 med Radeon 9200, så det går vel kanskje på din nåværende med nytt skjermkort.

Dersom du absolutt MÅ beholde det du har; har du prøvd CS? Eller Serious Sam? Sistnevnte er noe av det råeste som er når det gjelder monsterspill, og det går helt sikkert på din PC!

Tja jeg kan få meg en ny pc ja men det eneste problemet er penger...

Jeg har prøvd CS før men går CS:CZ bra?En av mine venner har spillet.Kan man laste ned Serious Sam gratis i dag?

Skrevet

Ooh...last ned GTA1, det er konge. Trur GTA2 og er gratis i dag, men om maskina di klarer det veit eg ikkje, mulig det blir litt store eksplosjonar.

Skrevet

Tja jeg kan få meg en ny pc ja men det eneste problemet er penger...

Jeg har prøvd CS før men går CS:CZ bra?En av mine venner har spillet.Kan man laste ned Serious Sam gratis i dag?

Serious Sam er desverre ikke gratis. Men prøv demoen av det, slik at du er helt sikker på om det går på PCen din.

Kjøp steam-account og CS, ikke CS:CZ. CS:CZ har egentlig ingenting nytt i forhold til CS, utenom det Valve kaller "singleplayer" (kjedelig). Sats på CS du, og spill på nettet! Forresten, HL blir mye kjekkere mot andre på LAN eller internett!

Skrevet
gta2 burde gå, gikk fint på min gamle k6II-500mhz og voodoo2 (i 800x600)

Har prøvd GTA 2 før på PC'n, går kjempebra og helt lagge fritt!Bedre enn GTA 1...Lurer på hvorfor? :hmm:

Kjøp steam-account og CS, ikke CS:CZ. CS:CZ har egentlig ingenting nytt i forhold til CS, utenom det Valve kaller "singleplayer" (kjedelig). Sats på CS du, og spill på nettet! Forresten, HL blir mye kjekkere mot andre på LAN eller internett!

Hvor mye koster CS i dag?Selges det på Elkjøp og sånt?

Skrevet
gta2 burde gå, gikk fint på min gamle k6II-500mhz og voodoo2 (i 800x600)

Har prøvd GTA 2 før på PC'n, går kjempebra og helt lagge fritt!Bedre enn GTA 1...Lurer på hvorfor? :hmm:

Hvor mye koster CS i dag?Selges det på Elkjøp og sånt?

Det gjør det nok, eller de kan hvertfall bestille.

Ellers kan du jo kjøpe via nettet, ellers kan du kjøpe en serialkode på www.counterkeys.com for 30,- og deretter laste CS ned via steam.

Skrevet
sim city 2000 skal du også klare å kjøre glatt på den pcèn.. :yes:

Oi mange spill her...Skal laste ned Serious Sam snart!Gjerne kom med flere forslag!

Skrevet

Kansje du burde si litt om hva type spill du liker, er mange spill det ute.

for å nevne noen spill som jeg selv har kjørt fint på min gamle p3-450 med 256 minne og voodoo3:

FPS: Quake3 og Kingpin

Bil: NFS 4 og porsche

RPG: Baldurs Gate 2 og Iswind Dale 2

Strategi: Age of Empire 2 og Red Alert 2 (har hatt mange timer i multiplayer med nevnt pc)

Andre: Jack Jazzrabbit - Secret files og Diablo 2 - Lord of destruction

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...