Gå til innhold

Forslag til gode gitar riff eller solo?


pogcj

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil bare si AMEN til han som nevnte Testament tidligere. Er nå i det siste blitt mitt nye favorittband. Er egentlig vanskelig å skille de mellom fete riff og gode soloer, for mange av låtene har begge deler... Men hør låter som Disciples Of The Watch, The New Order, Sins Of Omission, Practice What You Preach, The Preacher, Trial By Fire, Into The Pit, Burnt Offerings, Over The Wall, First Strike is Deadly, og bedøm selv :p. Hjelper også å høre de fra nyeste opptaket, "First Strike Is Still Deadly" albumet. Mye bedre lyd enn på originalopptakene...

Lenke til kommentar

Mr. Crowley: liker musikksmaken din :D

 

Kan legge til et par soloer og riff:

 

Rainbow - Wolf To The Moon

Whitesnake - Looking for love

Jimmy page (& David Coverdale) - Shake My Tree

Pink Floyd - Comfortably Numb (se om du finner live versjonen fra 1973 Dark Side of the Moon konsert)

Rainbow & Ronnie James Dio - Mistreated (Live versjon fra 1977)

 

Får redigere hvis jeg kommer på noen flere :)

 

EDIT: Fikset årstallet på comfortably numb

Endret av AndyG
Lenke til kommentar

Gode riff:

Led Zeppelin - Moby Dick

White Stripes - Blue Orchid

Nirvana - In Bloom

Audioslave - Set it Off

Kiss - Strutter

 

 

Gode Soloer:

Susperia - Chemistry

SRV - Pride & Joy

Jimi Hendrix - Vooodoo Child

Sonata Artica - Replica

Audioslave - Like a stone

SRV - Texas Flood (introen er så utrolig deilig)

Pink Floyd - Careful with that axe Eugene (denne er syk)

Lenke til kommentar
Pink floyd - Comfortably Numb (gjerne P.U.L.S.E.-versjonen fra 1995. 5 minutter sammenhengende gåsehud setter man alltid pris på :)

5472283[/snapback]

 

Er egentlig ikke så fan av den versjonen. Er ikke så fan av vokalen der...

 

Men Comfortably Numb på Live 8!! Der snakker vi heftig gåsehud!

Lenke til kommentar

Wig Wam har mange fete soloer (gamle gitaristen i Dream Police). Hvis du er litt mer fan av de "rolige" soloene, så anbefaler jeg ...

 

Eagles' "Hotel California"

Zeppelins "Stairway to Heaven"

 

Men hvis du er fan av soloer, så har du nok allerede døm ;) Hvis du tåler litt mer heavy sanger, så er ..

Nirvanas "Smells like Teen Spirit",

AC/DC sin "You Shook me all Night Long" (kanskje ikke veldig heavy, men..) og

Metallicas "One

 

geniale!

 

Hadde vært kult hvis du gav litt respons om det jeg har tipsa deg om, så hvis du synes det er bra, så kan du få flere tips! :p

Lenke til kommentar
Wig Wam har mange fete soloer (gamle gitaristen i Dream Police). Hvis du er litt mer fan av de "rolige" soloene, så anbefaler jeg ...

 

Eagles' "Hotel California"

Zeppelins "Stairway to Heaven"

 

Men hvis du er fan av soloer, så har du nok allerede døm ;)  Hvis du tåler litt mer heavy sanger, så er ..

Nirvanas "Smells like Teen Spirit",

AC/DC sin "You Shook me all Night Long" (kanskje ikke veldig heavy, men..) og

Metallicas "One

 

geniale!

 

Hadde vært kult hvis du gav litt respons om det jeg har tipsa deg om, så hvis du synes det er bra, så kan du få flere tips! :p

5476402[/snapback]

 

Joda, jeg har hørt på Pink Floyds Comfortably Numb flere månder snart.Går aldri lei av den.En av mine favoritt soloer!Drit my feeling i den! Samma med Hotel California og Stairway to Heaven!

 

Nirvanas "Smells like Teen Spirit",AC/DC sin "You Shook me all Night Long" og Metallicas "One" er gode de!Spesielt "One"! :)

 

Musikksmaken min har utviklet seg til metal for lenge siden (men ikke til det tyngste).Nå tar jeg i mot metal-sanger,folkens! :thumbup: Og jeg vil helst ha soloer med masse følelse, men dere kan også imponere meg med raske eller bass-soloer ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...