Gå til innhold

Blitz til EOS 20D


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Skulle hatt to blitzer til kameraet mitt. Jeg lurer da på hva jeg burde kjøpe. For man har på den ene siden og det jeg sikler mest etter Canon's Speedlite 580EX eller alternativet som da blir Sigmas EF 500 DG Super. Eller finnes det andre bedre alternativer?

 

Jeg stiller da blitzene helt likt opp mot hverandre. Pris har ikke noe og si der. Det kommer i andre rekke. Hva vil dere anbefale? Finnes det andre jeg burde vurdere som kan overgå disse to?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

To much money...? Vel uansett, Canons har bedre muligheter for xtrautstyr, og gir vel ørlite mer lys. Ellers finnes det studioblitzer i bøtter og spann til alskens bruk....

For å være både smart og økonomisk, ville jeg gått for en Canon og en Sigma (for det er portable løsninger du ønsker?) med Canon fast på kamera.

Skulle jeg tilfeldigvis ha vært bare smart og økonomisk (og litt mer forsiktig med håndteringen av utstyret) ville det vært OK nok med 2 x Sigma.

Lenke til kommentar

Så dette vil si at sigmas ikke tåler allverden? For det er et krav at utstyret skal tåle en liten støyt..

 

Og som sagt. Glem den prisen nå da.

 

Ønsker også og ha to av den samme typen da jeg tror det er enklere og forholde seg til det samme når man er ute i felten. Eller?

Endret av Mollekanin
Lenke til kommentar

Ok men for og summere dette opp og få litt godsaker ut av dette..

 

Sigmas og Canons toppmodeller er egentlig ganske like? Så hovedforskjellen ligger i at du kan stasje opp canons litt mere? Og hvordan da? Jeg har veldig lyst til og kunne benytte begge blitzene trådløst, går dette med sigmas eller må du da ha en på kameraet?

 

Mange spørsmål. Håper noen kan svare...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...