Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

250ccm, hvilken aldergrense?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
*hente mc-boka jeg fikk til konfen.*

 

 

du må være 18 år for å få mellomtung lappen... inntil 25kW og vekt/effekt på inntill 0,16kW/kg

 

for å få lappen må du ha teoretisk/praktiskk oplleæring og bestått førerprøve

Hmm, det var rart.. Men samme det vel :!:

 

Hvis jeg tar lett mc lappen nå? Hva vil skje med den dagen jeg fyller 18 da? :ermm:

Lenke til kommentar

Etter 2 års innehav av begrenset kategori A (mellomtung) vil du automatisk ha lov til å kjøre motorsykkel ubegrenset kategori A (tung) uten opplæring.

 

Om du ikke har hatt begrenset kategori A i 2 år må du ha teoretisk/praktisk opplæring, ha bestått førerprøve samt ha fylt 21år :)

Endret av norma_saw
Lenke til kommentar
Men nå er jeg liksom 17 år. Er det noen mulighet for at jeg prøver meg på mellomtung lappen eller kan jeg bare ta lett lappen?

Svar på spørsmål 1: Nei, du får ikke automatisk mellom-tung lappen, men tar du mellom-tung får du automatisk tung-lappen ( som tidligere nevnt ).

 

Svar på spørsmål 2: Du kan begynne på det teoretiske på mellomtung vil jeg TRO, men oppkjøringa er jeg ganske sikker på at du ikke får før du er fylt 18 :)

Lenke til kommentar
La oss se for oss dette eksemplet da.

 

Jeg tar lett mc lappen, neste år når jeg blir 18 og vil ha mellomtung.. Må jeg ta HELE mellom-tung eller vil jeg bare ta en eller annen liten kurs?

 

+ Hva vil prisen på det være å få lappen fra lett til mellom-tung?  :)

For deg lønner det seg og gå rett på mellom tung, for det blir dyrere og først ta lett lappen ( med tanke på kjøretimene du EGENTLIG ikke hadde trengt for 1 år ).

 

Norma_saw, har du lett-mc lappen slipper du et-eller-annet teoretisk!

Endret av Sc0oT
Lenke til kommentar
Nå har jeg snakket litt med faren min og han sa det var det samme for han. Nå lurer jeg da på hva det ville koste om jeg plomberte den ned? :hmm:

Det blir nok jævlig dyrt, mye avgifter og mye tull.

 

MYE bedre og invistere i en billig 100ccm ( Gamle sykler ) eller en litt eldre 125ccm, siden du bare skal kjøre et år :).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...