Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
105 forskjellige kombinasjoner

Hvordan kan det bli 105 forskjellige kombinasjoner? Jeg ser egentlig ikke flere enn 27 kombinasjoner, hvis man ikke tar hensyn til hvem som får hjemmekamp først. Og hvis man skal ta hensyn til det, så stemte jo ikke kamp-oppsettet som ble presentert 3 timer før trekning heller. Tror neppe dette er fikset.

 

1) Liverpool – Arsenal

2) Liverpool – Manchester United

3) Liverpool – Chelsea

4) Liverpool – Barcelona

5) Liverpool – Fenerbahce

6) Liverpool – Schalke

7) Liverpool – Roma

8) Arsenal – Manchester United

9) Arsenal – Chelsea

10) Arsenal – Barcelona

11) Arsenal – Fenerbahce

12) Arsenal – Schalke

13) Arsenal – Roma

14) Manchester United – Chelsea

15) Manchester United – Barcelona

16) Manchester United – Fenerbahce

17) Manchester United – Schalke

18) Manchester United – Roma

19) Chelsea – Barcelona

20) Chelsea – Fenerbahce

21) Chelsea – Shalke

22) Chelsea – Roma

23) Barcelona – Fenerbahce

24) Barcelona – Shalke

25) Barcelona – Roma

26) Fenerbahce – Schalke

27) Fenerbahce – Roma

Lenke til kommentar

105 kombinasjoner høres rett ut om man ikke tar hensyn til første hjemmekamp.

 

Antall måter man kan fordele 8 lag på 8 plasser:

8*7*6*5*4*3*2*1 = 40320
Av disse er det vilkårlig om man plukker feks Liverpool-Chelsea vs Chelsea-Liverpool. Dette gjelder for totalt fire kampvalg:
8*7*6*5*4*3*2*1 / (2*2*2*2) = 2520
Men her er det tatt hensyn til rekkefølgen av kampvalgene, som ikke har noen praktisk betydning. Om man feks som de to første kampene får Liverpool-Chelsea + Arsenal-Roma så er det det samme som om man får Arsenal-Roma + Liverpool-Chelsea. For fire kamper blir antall måter man kan velge slik lik 4*3*2*1. Altså:
Antall kamper = 8*7*6*5*4*3*2*1 / (2*2*2*2 * 4*3*2*1) = 105

 

 

En anne måte å se det på er denne som jeg fant på et annet forum. Begynn med Liverpool sin motstander:

Her er det 7 muligheter - de fikk Arsenal:

Liverpool - Arsenal
Ta neste lag, Roma - her er det nå 5 mulige motstandere - de fikk United:
Liverpool - Arsenal

Roma - Manchester United

Ta neste lag - Fenerbache - her er det 3 mulige motstandere - de fikk Chelsea
Liverpool - Arsenal

Roma - Manchester United

Fenerbache - Chelsea

Nest siste lag, Barcelona, har kun en mulig motstander - Schalke:
Liverpool - Arsenal

Roma - Manchester United

Fenerbache - Chelsea

BArcelona - Schalke

Totalt blir det 7*5*3=105 kombinasjoner om man velger andre lag i de forskjellige "stegene"

 

I neste veke tek me for oss differensiallikningar :p

Endret av ibrotha
Lenke til kommentar
I neste veke tek me for oss differensiallikningar :p

Skjønte overhodet ingenting av dette, men så er ikke jeg noen kløpper i matematikk akkurat.

 

Uansett, hvorfor gjøre det så komplisert? Det er kun snakk om å tippe 4 kamper rett, og det er ikke så usannsynlig at man skal kunne treffe rett da. Før trekningen ble jeg og broren min enige om at vi kommer til å møte Arsenal nå, og Chelsea i semi'n, fordi det ville være utrolig typisk. Nå var dette selvsagt bare tilfeldig, men skal man basere sin gjentning på at det ville være "typisk", kunne man jo fort ha kommet til at Manchester United vil møte Roma også. Og da er det ikke så mange varianter igjen for de gjenværende lagene... Og hvis jeg nå tipper at Liverpool møter Manchester United i finalen og Liverpool vinner 1-0, og det faktisk ender slik; da må jo kampen være fikset!

 

OK, nok om det. Guess I proved my point... Reading bør vi selvsagt slå, men etter en lang rekke med gode resultater må vel nedturen komme snart også... Jeg er forberedt på alt her egentlig.

Lenke til kommentar
I neste veke tek me for oss differensiallikningar :p

OK, nok om det. Guess I proved my point... Reading bør vi selvsagt slå, men etter en lang rekke med gode resultater må vel nedturen komme snart også... Jeg er forberedt på alt her egentlig.

 

Hadde vært jævlig typisk. Da kommer vel ManU supporterne: "Nå har dere virkelig nådd bunn!" :p

Lenke til kommentar

Liverpool - Reading 0-1 H

Portsmouth - Aston Villa H

Sunderland - Chelsea 1-0 B

 

Odds 8,22 * 200 innsats = 1644,-

 

Denne her skal være bankers! Men Liverpool fucker vel opp, jeg liker egentlig ikke å tippe på oss, har en følelse av at det ligger en curse over meg og tipping på Liverpool. :/

Lenke til kommentar

Laget:

 

Reina

Arbeloa - Carragher - Skrtel - Aurelio

Mascherano - Alonso

Kuyt - Gerrard - Babel

Torres

 

Subs: Itandje, Riise, Hyypia, Crouch, Benayoun

 

Et knallag, og akkurat det jeg ville ha, med ett unntak - hvor er Pennant? Hverken på banen eller benken. Han er jo langt bedre enn Kuyt på vingen!

 

Hewitt predicts:

  • Vi vinner med tre mål eller mer
  • Torres scorer minst ett mål og runner dermed 20 mål i ligaen i år - en bragd for en Liverpool-spiss, spesielt i sin første sesong
  • Babel scorer

edit:

Faen, dobbelpost. Jaja, det får gå. :p

Endret av Hewitt
Lenke til kommentar
Liverpool - Reading 0-1 H

Portsmouth - Aston Villa H

Sunderland - Chelsea 1-0 B

 

Odds 8,22 * 200 innsats = 1644,-

 

Denne her skal være bankers! Men Liverpool fucker vel opp, jeg liker egentlig ikke å tippe på oss, har en følelse av at det ligger en curse over meg og tipping på Liverpool. :/

Litt pirk, ser at du har satt en H, men du har jo ikke tippet på Liverpool her da...

Lenke til kommentar
Liverpool - Reading 0-1 H

Portsmouth - Aston Villa H

Sunderland - Chelsea 1-0 B

 

Odds 8,22 * 200 innsats = 1644,-

 

Denne her skal være bankers! Men Liverpool fucker vel opp, jeg liker egentlig ikke å tippe på oss, har en følelse av at det ligger en curse over meg og tipping på Liverpool. :/

Litt pirk, ser at du har satt en H, men du har jo ikke tippet på Liverpool her da...

Handicap? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...