audun1 Skrevet 15. august 2005 Skrevet 15. august 2005 Hei igjen folkens. Har fått det linux kikket igjen etter en liten nedetid og da begynner jeg her med første prob. Har som sakt en gamel compaq 5060 som jeg må få opp på nett. Det er en AMD K6 333Mhz og 120Mb ram 19GB harddisk Belkin Tråløst kort (F5D7000) Som dere kansje husker så har jeg prøvd en del Linux systemer med får bare komandolinje etter innstalasjon. Da har jeg som regel prøvd å innstalere KDE eller Gnome uten lykke. Brant nettopp ut en LIVE CD med Dam smal linux å det fynket helt konge, men ingen nett i det linux systemet. Det eneste maskinen skal brukes til er Internett, mail, skrive brev. TIPS???? Beklager hvis dette er blitt spurt om før. Søkte men fant ikke noe om dette akurat dette emne. HJELP::
objorkum Skrevet 15. august 2005 Skrevet 15. august 2005 Det informasjonen eg finn om det trådløse kortet ditt, seier at kortet ikkje er støtta i anna enn NDISwrapper. Kva med å spandere på maskina eit kort med native Linux-drivar?
audun1 Skrevet 15. august 2005 Forfatter Skrevet 15. august 2005 (endret) Takker for svar.. NDISwrapper.? Betyr det at kortet ikke er støtet av noen linux versjoner ? Takk Endret 16. august 2005 av audun1
Teh Hoboman Skrevet 15. august 2005 Skrevet 15. august 2005 Takker for svar.. NDISwrapper.???????????? Betyr det at kortet ikke er støtet av noen linux versjoner ? Takk Ja. Hvis det er et broadcom chipset i kortet, så finnes det ikke en driver til GNU/Linux, du må da bruke ndiswrapper for å laste en Windowsdriver.
objorkum Skrevet 15. august 2005 Skrevet 15. august 2005 Det held med eit spørsmålsteikn. Slik du skriv virkar du heilt fjortis. Det vil sei at produsenten er dumme og ikkje produserar drivar for GNU/Linux. Gjer undersøkingar FØR du kjøper WLAN-kort. Eit WLAN-kort kostar ikkje mykje heller.
audun1 Skrevet 16. august 2005 Forfatter Skrevet 16. august 2005 Beklager spørsmåltegnene Det er bare et kort som jeg har brukt på WinXP før. Men da skal jeg rett og slett forske litt på det med WinXP drivere over på Linux. Håper jeg finner ut av det . Takker og bukker.
objorkum Skrevet 16. august 2005 Skrevet 16. august 2005 Beklager spørsmåltegnene Det er bare et kort som jeg har brukt på WinXP før. Men da skal jeg rett og slett forske litt på det med WinXP drivere over på Linux. Håper jeg finner ut av det . Takker og bukker. http://ndiswrapper.sourceforge.net/
iv3rs Skrevet 4. september 2005 Skrevet 4. september 2005 Det kortet har fungert utmerket med orinoco driveren faktisk. Eneste som blir et problem er IRQadresser, siden driveren lager mye baluba for å få i gang kortet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå