Gå til innhold

Anbefaling av ryggsekk til 350D m/ utstyr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ble til at jeg bestilte LowePro Orion AW fra naturogfritid.no til kr 1616,-

 

Dårlig kjøp?

Nei, koster 1595,- fra ddmr.no, men har bedre erfaring med Naturogfritid.

Så på sidene deres først, men det var ett eller annet som fikk meg til å velge naturogfritid istedet.

 

Tror det var oppkravsgebyr uansett på ddmr, uansett liten prisforskjell.

Lenke til kommentar
xST©NE2005, er det plass til å feste stativ på den? Hvordan er det å ha ei 70-200 linse påmontert kameraet i sekken? Jeg likte at det var plass til bærbar pc i den.

Det er festereimer/"fotnett" på hver side. Av bildet mitt ser du at jeg en objektiv/flaskepose på den ene siden. I tillegg er det festemulighet på ryggen for stativet. Mulighet også for feste under med ekstra reimer.

Som du ser av bildet, så har jeg en Sigma 70-200 nederst og en 10-22 på kamera. Det er fort gjort å bytte/flytte plata mellom objektivene opp eller ned (borrelås), så rommene tilpasses individuelt.

Bor du i Oslo-regionen, anbefaler jeg deg å stikke innom til Expo-Service i Storgata i Oslo. Inngang hj. Storgt/Hausmannsgt. i 3.etg.

Denne likte jeg svært godt.

 

Passer en Bigma oppi der med kameraet på? Den måler 25 cm i lengde uten kameraet .

Endret av schumi
Lenke til kommentar

Har selv en Lowepro Computrekker AW til de lange ture,..her er plads til alting stort set...også laptop..

 

Til de kortere ture bruger jeg en Lowepro Stealth Reporter 500AW (shoulder-bag),..også stor nok til at rumme pro-kamera og lange optikker som 70-200.

I denne kan nemt være 1D MKII, 70-200L, 17-40L, 28-75, 50mm og flash, mobil, pda, papir, pens etc...og der kan også være en laptop...

 

Vil dog også have en mindre udgave af Reporter til mindre udstyr, eventuelt 200AW :)

Disse bags er god kvalitet og sidder perfekt på skulder..

 

Mvh Jan

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Ble til at jeg bestilte LowePro Orion AW fra naturogfritid.no til kr 1616,-

 

Dårlig kjøp?

Nei, koster 1595,- fra ddmr.no, men har bedre erfaring med Naturogfritid.

Så på sidene deres først, men det var ett eller annet som fikk meg til å velge naturogfritid istedet.

 

Tror det var oppkravsgebyr uansett på ddmr, uansett liten prisforskjell.

4754704[/snapback]

 

Da har jeg hatt denne sekken en liten stund og må si at jeg er meget fornøyd.

Et par turer utenlands og et par harde fjellturer i det norske innlandet gikk helt topp.

 

Sitter godt på ryggen både med og uten daypack'en, kan med enkelhet skifte fra sekk til skulderbag til rumpe"taske".

 

Enkelt og greit å gjøre om på de innvendige rommene etterhvert som man få mer utstyr.

 

Nå har jeg blits, telezoom, normalzoom, kamerahus, lader, innmaten i batterigrepet, samt bruksanvisninger og diverse og allikevel har jeg plass til den tomme daypacken i samme bunnrommet uten at det blir for trangt.

 

Helt topp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...