Gå til innhold

Priskutt på Pentium 4 600


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jepp, tenkt på alt det du kan gjøre med en A64 som er helt håpløst å få gjort med en P4.

Som hva?

 

Synes uansett dette var gledelig kutt, kan være greit å oppgradere til 64 bit CPU etterhvert i "altmulig" PCen hjemme uten å betale sinnsykt mye eller skifte ut andre deler. Helst burde det vært en Pentium D, men har vel strengt tatt ikke brukt for Dualcore i den PCen.

Du kan gå inn på AMD.com og få info om cpu'en din og du kan bruke den i socket 939 hovedkort. Det kan du ikke med en P4 ;)

 

Var med andre ord, ikke helt alvorlig ment. Ble bare litt oppgitt....

Er ikke helt sikker hvor du vil her, men er sef klar over at Pentium D ikke funker på HKet mitt, derfor 600 serien(som er kompatible). For meg er heller ikke den raskeste CPUen nødvendigvis den beste.

 

Du svarte heller ikke på det første spørsmålet, regner med du ikke har noe seriøst svar.

Lenke til kommentar
Er dette priskuttet blitt verifisert offisielt noe sted?

Intel planlegger priskutt på sine prosessorer i Pentium 4 600-serien. Dette ifølge ikke navngitte hovedkort-produsenter som har uttalt seg til taiwanske Digitimes.com.

HW oppgir både Digit-Life og digitimes som kilde, selv om Digit-Life bruker digitimes som kilde. Priskutt bekreftes vel ikke offentlig før den dagen priskuttet skal skje.

 

Digitimes sa at datoen for priskuttet var 14. august (i går). Jeg fant ikke frem til den offisielle prislista til intel. Håper det er noen andre som gjør det så vi kan få bedreftet eller avkreftet prisfallet, evt. se om vi må vente ennå en stund før dert skjer.

Lenke til kommentar

kindings: Se på posten til T2 rett over min post. Den der han sier at hele P4 serien har gått ut på dato. Også tar du på deg ironibrillene når du leser

Jepp, tenkt på alt det du kan gjøre med en A64 som er helt håpløst å få gjort med en P4.

 

Er det så vanskelig å skjønne at den ene setningen der var en litt ironisk komentar til T2's håpløse innlegg?

 

 

Tilbake til tema:

Med en så pass kraftig prisreduksjon kan 600 serien ganske fort bli standard prosessor i diverse ferdig maskiner. Noe som kan få fart på overgangen til x86-64. Ser ikke på x86-64 som noen stor revolusjon, men når det først er kommet for å bli, er det like greit og flytte flest mulig over så raskt som mulig slik at program/spill utviklerene følger etter.

Endret av mar
Lenke til kommentar

 

Tilbake til tema:

Med en så pass kraftig prisreduksjon kan 600 serien ganske fort bli standard prosessor i diverse ferdig maskiner. Noe som kan få fart på overgangen til x86-64. Ser ikke på x86-64 som noen stor revolusjon, men når det først er kommet for å bli, er det like greit og flytte flest mulig over så raskt som mulig slik at program/spill utviklerene følger etter.

Tror nok OEM'er og forhandlere som hat gått for Intels prosessorer har fått store prisreduksjoner fra før av..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Ja nå står den til kroner 1595 hos Netshop hvertfall. kosta 1995 igår.

Meget gode nyheter... dvs. at ett par andre Netshops (f.eks. shg) nok vil legge seg på en pris mellom 1400-1500 i tråd med Simen1's tips.

Med tanke på klokke-egenskapene og den (for P4) gode ytelsen i 3D.. så vil jeg si dette nå er ett godt kjøp.. og ett reelt alternativ til en tilsvarende (ytelse) A64.

At den har HT og derfor yter bedre enn en single-core A64 i applikasjoner som utnytter dette er heller ikke synd.. for å si det sånn..

;)

Lenke til kommentar
Tror nok OEM'er og forhandlere som hat gått for Intels prosessorer har fått store prisreduksjoner fra før av..

Intels priser gjelder i kvanta på 1000 stk. OEM'ene må være ganske store om de skal få solgt ut 1000 stk av hver av modellene (f.eks P4 640) i god tid innen neste prisreduksjon skjer. Man må altså på nivå med Dell og HP før det har noen hensikt å kjøpe vesentlig større kvanta enn det. F.eks 10.000 stk i slengen, men jeg tror ikke det er mye mer rabatt å hente på det.

 

Når det gjelder plasseringen av prisreduksjonen i tid så tror jeg ikke OEM'er og store distributører får prisreduksjonen så mye tidligere enn andre. Kanskje en uke eller noe, men ikke noe spesielt tidligere enn det. Prisene til oss forbrukere starter jo å falle først nå, men mange har de fortsatt på lager og senker ikke prisene med en gang. En kikk i prisguiden tyder på at komplett er tidlig ute med å senke prisene på 6xx-serien (med unntak av den dyreste modellen 670, trolig fordi den selges mindre av enn resten og dermed tar litt lengre tid før hele distribusjonskanalen tømmes for disse). Det med at komplett er tidlig ute, tror jeg har sammenheng med at de er den nettbutikken i norge som har høyest omsetning av Pentium4 CPU'er (med unntak av OEM'er som Dell, HP etc).

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...