Gå til innhold

Synology DiskStation DS-101

imran

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nylig kjøpt en Synology DiskStation og satt den opp som en NAS. For info, se www.synology.com

Jeg har støtt på et lite problem. Disken står i internettet med en intern IP. I manualen står det at jeg kan administrere disken fra ekstern nett samt bruke den innebygde FTP funksjonen. For dette trenger jeg å åpne noen porter eller noe sånt. Det er noe jeg ikke er så sikker på.

Når jeg taster intern IP'en i et explorer vindu så får jeg opp :5000 mot slutten og jeg kan logge meg på. Betyr det at den bruker port 5000? Hvis jeg skal aksessere disken fra ekstern nett, bruker jeg da port 5000 for å videre koble? Vil FTP gå via den samme porten eller vil den kreve en egen port?

Litt mange spørsmål, men jeg håper noen har anledning til å hjelpe meg litt med dette.

Hilsen, Imran

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
Skrevet

Når ein har tatt i bruk web-serveren, korleis får ein då tilgang til å logge seg på og administrere disken. Kjem sjølvsagt til den index-fila som ligg på web-område når ein skriv inn adressa eller namnet til disken i internettlesaren.

Om nokon kunne hjelpe så hadde eg vore veldig taknemleg. Har eit lite problem her :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...