Gå til innhold

Sun Solaris 10

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
synes Solaris og Open Solaris er veldig fine OS med GNOME, når jeg installerte Solaris fant den alt av seg selv også :)

Bruker du det selv?

Da hadde jeg i tillfelle vist om en som kunne det litt, i tilfelle jeg skulle komme i noe problemer :)

Skrevet (endret)

Solaris begynner å få god hardware-støtte. Nå har nVIDIA begynt å gi ut Solaris-drivere. De er egentlig ment for Quadro-kort, men ved hjelp av en kjapp mod, fungerer driverne med vanlige GeForce-kort. Dette er vel og merke fullstendige 3D-drivere.

Edit: forresten, holder på å bygge opp en ny maskin, og den skal dedikeres til UNIX-bruk, blant annet Solaris. Hvis jeg klarer å lære meg Solaris, og ting fungerer bra nok, er det en stor mulighet for at den maskinen blir en Solaris-boks.

Endret av stigfjel
Skrevet
synes Solaris og Open Solaris er veldig fine OS med GNOME, når jeg installerte Solaris fant den alt av seg selv også :)

Bruker du det selv?

Da hadde jeg i tillfelle vist om en som kunne det litt, i tilfelle jeg skulle komme i noe problemer :)

har 8 OS på pcen :p bruker det litt

Skrevet
har 8 OS på pcen  :p bruker det litt

Kanskje på tide å kutte ned litt :)

ele mele deg fortelle...

FreeBSD, OpenBSD, Gentoo, Arch, Solaris, Open Solaris, beOS, Windows

Skrevet

Hvorfor?

Holder med et OS her iallefall :)

jo skal slette BSD, Windows, Gentoo og beOS.

olear: er du utvikler på slackware prosjektet?

Skrevet

Hvorfor?

Holder med et OS her iallefall :)

jo skal slette BSD, Windows, Gentoo og beOS.

olear: er du utvikler på slackware prosjektet?

Jeg tviler på at Olear verken har tid eller interesse av å være utvikler for Slackware-projektet, men han har derimot det som kreves for å lage praktiske applikasjoner, f.eks som Netinstall for Slackware. Olear er en hyggelig kar :)

Hvorfor slette *BSD?

"Here's a nickel. Get yourself some competence and more/better BSD-compatible hardware :)"

Skrevet

Hvorfor slette *BSD?

"Here's a nickel. Get yourself some competence and more/better BSD-compatible hardware :)"

kjører FreeBSD på serveren min ;)

P.S posten begynner og bli OFFTOPIC

Skrevet

Hvorfor slette *BSD?

kjører FreeBSD på serveren min ;)

P.S posten begynner og bli OFFTOPIC

Jepp, ettersom tråden faktisk handler om Solaris her. Er selv interessert i erfaringer, siden jeg faktisk selv skal ta i bruk Solaris på en ny maskin.

Skrevet
Jepp, ettersom tråden faktisk handler om Solaris her. Er selv interessert i erfaringer, siden jeg faktisk selv skal ta i bruk Solaris på en ny maskin.

For å være helt ærlig så tror jeg ikke det er så mange her som har prøvd Solaris.

Installer Solaris og prøv deg fram ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...