KjellV Skrevet 5. august 2002 Skrevet 5. august 2002 Vil sende filer over messenger men får det ikke til. Mener jeg las en plass at det kunne være brannmuren i XP (kjører Win XP Pro) som var problemet. Hvor slår jeg av brannmuren? Eller enda bedre: Går det an å "tillate" messenger å sende filer? Kan heller ikke sende filer over mIRC.
KjellV Skrevet 5. august 2002 Forfatter Skrevet 5. august 2002 Las en plass her på forumet (JA: jeg brukte SØKEFUNKSJONEN) at man skulle høyreklikke på internettilkoblingen og så på avansert men har internett gjennom en annen maskin så det er bare nettverkstilkoblinger. Telefonlinje ---- Datamaskin ---- Nettverkskabel ---- Denne datamaskinen.
chma Skrevet 6. august 2002 Skrevet 6. august 2002 Quote: Den 2002-08-06 00:55, Nostradamus skrev:Vil sende filer over messenger men får det ikke til. Mener jeg las en plass at det kunne være brannmuren i XP (kjører Win XP Pro) som var problemet.Hvor slår jeg av brannmuren? Eller enda bedre: Går det an å "tillate" messenger å sende filer?Kan heller ikke sende filer over mIRC. hvilken isp har du? Jeg vet av egen erfaring at med Nextgentel kan man ikke sende filer med messenger. mvh Christian
I_Dont_Care Skrevet 8. august 2002 Skrevet 8. august 2002 jeg slo av min firewall i XP og poff jeg kunne sende filer med MSN... PS: skal også gå ann å tillate MSN å sende mener jeg.
Dikky Skrevet 8. august 2002 Skrevet 8. august 2002 Du må endre innstillinger/slå av firewall på den maskinen som kobler til internett. For å endre innstillinger så høyreklikker du på tilkoblingen, velger advanced også er det en liten boks der som det står settings på :wink:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå