ErDetteNicketTattDa? Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 (endret) Jeg har nylig kjøpt en WD2500JD som er koblet til et Promise SATA150 TX4. Når jeg starter maskinen så viser kontrollerkortet at hdden er tilkoblet, men jeg finner den i hverken Disk Management i Windows (XP Pro) eller PartitionMagic 8.0. Er det noen som har forslag til hvordan jeg kan få formatert den? Edit: Jeg har to andre hdder koblet til samme kontrollerkort som fungerer fint. Endret 10. august 2005 av ErDetteNicketTattDa?
ManagHead Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 Hvor store er de andre hdd'ene? Prøvd å satt den på en annen kontroller? Oppdatere bios på kontroller kan kanskje hjelpe hvis du ikke finner på noe annet.
ErDetteNicketTattDa? Skrevet 10. august 2005 Forfatter Skrevet 10. august 2005 De andre er akkurat samme størrelse og type. Jeg har bare ett SATA-kontrollerkort så jeg må nøye meg med å prøve forskjellige porter, men det fungerer heller ikke. Kontrollerkortet oppdager harddisken, i motsetning til DM og PM.
ManagHead Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 Tror nesten du må få sjekket hdd'en på en annen kontroller.
ErDetteNicketTattDa? Skrevet 10. august 2005 Forfatter Skrevet 10. august 2005 Ah, jeg kom på at jeg hadde en ledig SATA-plass på hovedkortet. Jeg plugget harddisken inn der og vips så fant Windows den også. Takk for raske svar, ManagHead. Dersom noen har noen ideer om hva som kan ha forårsaket dette (bortsett fra at to av portene i kontrollerkortet er defekte) så kom gjerne med forslag om hvordan det kan løses, slik at fremtidige harddiskkjøp kan utføres uten skepsis for at produktet ikke skal fungere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå