Gå til innhold

(2), (4) og 5 Døde pixler på HELT ny thundra 1557k


greyez

Anbefalte innlegg

Pakket opp den nye bærbare i dag og var utrolig stolt over kjøpet mitt. Men etter at jeg hadde fått innstallert xp, fikk jeg et lite sår i gleden. I oppstartsbildet til XP så jeg to døde pixler.

 

Går dette på garantien slik at jeg kan sende den tilbake å få en ny en?

Det er litt irriterende at det skal være døde pixler på en helt ny datamaskin.

 

Tok et screenshot av den stasjonære jeg sitter på nå for å vise sånn ca. hvor de ligger på den bærbare.

Endret av greyez
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får ikke ny skjerm eller ny pc fordi du har for få døde piksler. Det vanlige er 5 døde piksler hvis du skal få skjermen byttet. Er du ikke tilfreds med å ha fått to døde piksler så kan du bruke angreretten og sende den inn igjen, få igjen pengene, for så å bestille en ny maskin.

Lenke til kommentar

etter en overgang av skjermen fant jeg ytterligere 2 døde pixler til!

Da er jeg oppe i døde 4 pixler!

 

Redigerer bildet på nytt for posisjon...

 

EDIT: De 2 første er godt synlig, de 2 andre er litt mindre synlig, men de er der..

Endret av greyez
Lenke til kommentar

javel, nå er det 5 døde! :thumbdown:

 

De 4 andre så jeg når jeg hadde svart bakgrunn på skrivebordet. Den siste så jeg når jeg hadde hvit bakgrunn, men da forsvant de andre, og når jeg satt sort bakgrunn kom de tilbake. :hmm:

Endret av greyez
Lenke til kommentar
javel, nå er det 5 døde! :thumbdown:

 

De 4 andre så jeg når jeg hadde svart bakgrunn på skrivebordet. Den siste så jeg når jeg hadde hvit bakgrunn, men da forsvant de andre, og når jeg satt sort bakgrunn kom de tilbake. :hmm:

Da kan det virke som de bare henger fast. Prøv å bruke "masasjetrikset" eller kjøre en slik epileptiker-killer video som flasher skjermen med forskjellige farger for å løse på stuck pixler. Verdt et forsøk for du evt. leverer tilbake på garanti. Det skjer av og til med nye skjermer.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Plasseringen av pixlene har også litt å si. Det har også litt å si om pixelen er svart eller er en farge. Er de fargede kan de med en pen "massasje" våkne opp igjen.

hvordan "masserer" jeg en død pixel? har en selv, og den er liksom rød/rosa på hvit bakgrunn og svart på blå bakgrunn...

Du tar et mykt finkornet håndkle eller annet tøystykke og bruker dette med fingen til å varsomt massere området rundt pixelen i sirkler. Ikke gjør det for hardt, ellers kan du få merket i belegget på skjermen. Veldig ofte fikser dette stuck pixler.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...