Gå til innhold

Nvidia: Priskutt og GT-lansering


Anbefalte innlegg

Burde jeg avbestille mitt 6800GT?

 

Hvor mye kommer 7800GT å ligge på om 2-3 uker?

 

Det hadde jeg gjort. Jeg tror det kommer til å ligge på rundt 3000-3500, men er ikke sikker.

 

Noen som har peil på Skjermkort priser i Praha?

 

Noen som har vært der og kan tipse om Databutikker?

 

Reiser imorgen å håper de er billige!

 

Ciao

 

Jeg tipper den er ligger rett rundt det samme som den ligger på her.

Endret av Azton
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Burde jeg avbestille mitt 6800GT?

 

Hvor mye kommer 7800GT å ligge på om 2-3 uker?

 

Det hadde jeg gjort. Jeg tror det kommer til å ligge på rundt 3000-3500, men er ikke sikker.

2-3 uker altså. Så vi kan ikke regne med en umiddelbar tilgjengelighet slik som på 7800gtx-lanseringen. Hvis ikke komplett har klart å fly inn en liten palle som de kan selge for blodpris frem til de andre nettbutikkene får sine kort om en uke eller tre, slik som de gjorde med 7800GTX-en.

Lenke til kommentar
Jeg lurer på om jeg skal kjøpe et 6800GT Golden sample (Ultra-klokkehastighet) for 2500,- eller vente? :hmm:

Det er ikke spesielt lurt å kjøpe nå like før en rekke nye brikker skal lanseres og priser pris/ytelse kommer til å forandre seg. Det har skjedd lite det siste halve året bortsett fra prisjusteringer og lanseringen av 7800GTX, men nå i august/september skjer det altså mye. Det ville vært kjipt å se at kortet du kjøpete ble et veldig mye dårligere kjøp enn å bli med på neste generasjon brikker. Alt som lanseres nå i august/september kommer trolig til å forbli ganske uforandret frem til våren. Bortsett fra jevne små prisjusteringer da.

 

Grunnen til at komplett selger 6800GT billig nå er nok fordi de, eller ett av leverandørleddene deres sitter med et litt for stort lager av disse som de vil bli kvitt for en litt lavere enn normal pris.

Lenke til kommentar

Ser ut til at August er en bra måned å oppgradere på, ikke lenge siden cpu prisene falt, og nå detter endel skjermkort i pris, som er to av de dyrere komponentene i datamaskinen for mange.

 

På denne tiden i fjor falt intel prisene og AMD hadde satt ned prisen 3 uker tidliger.

Lenke til kommentar
Ser ut til at August er en bra måned å oppgradere på, ikke lenge siden cpu prisene falt, og nå detter endel skjermkort i pris, som er to av de dyrere komponentene i datamaskinen for mange.

 

På denne tiden i fjor falt intel prisene og AMD hadde satt ned prisen 3 uker tidliger.

Hmm, j a det stemmer kasnkje? På en annen side har jeg hørt at RAM ofte er billigere om våren, uten at jeg noengang har tenkt på å undersøke det...

 

AtW

Lenke til kommentar
Det kan jo da fort bli fristende å oppgradere til 2x6800GT i steden for neste ATI eller 7800 GT/GTX

 

Hvordan er yteslen mellom 1x 7800GTX og 2x6800GT?

 

De mest krevende spillene burte vel allerede være klare i driverne til Nvidia, så dette burte vel ikke være det store problemet lenger. Trenger ikke toppkortet for å spille Red Alert 2 uten lagg

Off Topic:

Enig. Red Alert 2 er et av de spillene som har gitt meg mest brukerglede.

 

Generals lagger noe forferdelig på min gamle hardware, og det var en overraskelse for meg at hardware spesifikasjonene som var på esken til Generals var en stor løgn. Kan hende at en skjermkort oppgradering kan jevne ut litt av denne laggingen. Har ikke spillet Generals siden jeg kjøpte spillet. Livet har andre sider ved seg en kun dataspilling. ;)

 

En stund siden kan en tryggt si, og her ligger tråden jeg laget over problemstillingen den gangen:

 

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=245984&st=0

 

Gadd ikke å installere Generals på det nye hovedkortet fordi jeg ikke ønsket å bruke det til spilling. Kanskje jeg skal dedikere en maskin til spilling basert på et sprekt skjermkort heller. Vi får se med tid og stund.

Lenke til kommentar
Ser ut til at August er en bra måned å oppgradere på, ikke lenge siden cpu prisene falt, og nå detter endel skjermkort i pris, som er to av de dyrere komponentene i datamaskinen for mange.

 

På denne tiden i fjor falt intel prisene og AMD hadde satt ned prisen 3 uker tidliger.

Hmm, j a det stemmer kasnkje? På en annen side har jeg hørt at RAM ofte er billigere om våren, uten at jeg noengang har tenkt på å undersøke det...

 

AtW

Bare å søke på "priskutt" i artiklene til hw.no det ;)

Lenke til kommentar
Noen som har peil på Skjermkort priser i Praha?

 

Noen som har vært der og kan tipse om Databutikker?

 

Reiser imorgen å håper de er billige!

 

Ciao

Sikkert litt seit å svare, men jeg har akkurat vært i Praha og hadde lyst å kjøpe meg et skjermkort. Men det viser seg at prisene er akkurat de samme, det er bare snakk om små kroner i forskjell.

 

Er det noe som er billig nedi der, ja, så er det øl (3 kr for en 0,5l er det billigste jeg fant) :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...