Sigga Skrevet 8. august 2005 Skrevet 8. august 2005 (endret) Det er det kinesiske kulturdepartementet som nå har bestemt at umyndige kinesere ikke skal få lov til å spille onlinespill som innebærer Player Kills, såkalt PKing. Dette skal de gjennomføre ved å legge på en ID-sjekk ved installasjon av slike spill, deriblant storsuksessen World of Warcraft. "Minors should not be allowed to play online games that have PK content, that allow players to increase the power of their own online game characters by killing other players,"- Liu Shifa, sjef for kulturdivisjonen i det kinesiske kulturdepartementet. "Online games that have PK content usually also contain acts of violence and leads to players spending too much time trying to increase the power of their characters. They are harmful to young people Er dette seriøst? Kilder: CG Interfax og fragbite.com Endret 8. august 2005 av Sigga
Iminzilion Skrevet 8. august 2005 Skrevet 8. august 2005 Hmm. Føler det der blir litt for dumt. Så for deires skyld så håper jeg det er en spøk og at det ikkje vil skje.
Blårens Skrevet 8. august 2005 Skrevet 8. august 2005 vis det der er sant så kan de jo bare sitte å spille josefine hele dagen
Campari Skrevet 8. august 2005 Skrevet 8. august 2005 Nå er jo Kina et brutalt diktatur, så det meste av slike nyheter kommer ikke som en overraskelse.
morningstar665 Skrevet 8. august 2005 Skrevet 8. august 2005 Nå er jo Kina et brutalt diktatur, så det meste av slike nyheter kommer ikke som en overraskelse. Har du vært der og sett? Eller er det bare noe du finner på i huet ditt?
kenneth11 Skrevet 8. august 2005 Skrevet 8. august 2005 Kina er fortsatt offesielt et kommunistland, men de er ikke halvparten så ille som de var. De lar faktisk vestlige folk få bo der, de er mye mer moderne, og folk kan faktisk si ordene "jeg hater kommunistpartiet" uten at en AK-47 kommer og plaffer dem ned
Zeph Skrevet 8. august 2005 Skrevet 8. august 2005 Overrasker ikkje meg heller. Har lest fleire fakta om Kina som kan minne sterkt om diktatur.
morningstar665 Skrevet 8. august 2005 Skrevet 8. august 2005 (endret) Jeg hørte på nyhetene en stund siden at de lar utenlandske selskaper etableres der med rabatter og bonus. Bare for å lokke markedet dit. Jeg oppfatter Kina som et markedsøkonomisk land idag. En ting er at de "sier" at de er kommunistisk, en annen ting er faktisk hva som faktisk er der. Folk synes landet er brutalt sikkert pga Kulturrevolusjonen. Men den ble faktisk trigget av kona til Mao og han selv var faktisk ført bak lyset. Han lå i senga og var dødssjuk og visste lite at ting var mye mer brutalt og fanatisk. Helt til slutt fant han det ut og lot Deng Xiao Ping å "rydde opp" i kaoset før han døde. En annen ting. Ingen land har 100% perfekt styre. Det var en stund KRF ville forby GTA og lignende spill. Det er enda mer ekstremt. At man ikke får spille "voldsspill" før man er 18 er egentlig småplukk. Norge har akkurat ikke partier som har smarte forslag til enhver tid heller. Endret 8. august 2005 av morningstar665
P-in-P Skrevet 8. august 2005 Skrevet 8. august 2005 Det er jo ikke verre enn at en får foreldre til å kjøpe/registrere produktet da
Zlash Skrevet 8. august 2005 Skrevet 8. august 2005 (endret) vis det der er sant så kan de jo bare sitte å spille josefine hele dagen Isåtilfelle så kan jeg garantere at jeg personlig ville få noen spontane voldsreaksjoner etterhvert. Men disse koreanerne/kineserne har jo en ganske annerledes holdning til spill generelt. Jeg har intrykk av at Spill og data/konsoll opptar samfunnet til en mye større grad der. Endret 8. august 2005 av Zlash
ehs5 Skrevet 8. august 2005 Skrevet 8. august 2005 vis det der er sant så kan de jo bare sitte å spille josefine hele dagen Isåtilfelle så kan jeg garantere at jeg personlig ville få noen spontane voldsreaksjoner etterhvert. Men disse koreanerne/kineserne har jo en ganske annerledes holdning til spill generelt. Jeg har intrykk av at Spill og data/konsoll opptar samfunnet til en mye større grad der. Nå snakket vi ikke om Korea, og Kina og Korea er to vidt forskjellige land.
Campari Skrevet 8. august 2005 Skrevet 8. august 2005 Nå er jo Kina et brutalt diktatur, så det meste av slike nyheter kommer ikke som en overraskelse. Har du vært der og sett? Eller er det bare noe du finner på i huet ditt? Jeg har faktisk vært i Kina, men det var på ren ferie-tur med familien for noen år sida. Men de fleste som følger med litt utenfor PC-skjermen vet at Kina er et diktatur, og et til tider brutalt ett. Det er det landet hvor flest blir henrettet, vi har hele Tibet-saken, stor fattigdom etc. Men som sagt, så har Kina definitivt bedret seg kraftig de senere åra, både økonomisk og sosialt. Poenget mitt er at i Kina har vi sett liknende saker før. Husker at noen spill har blitt forbudt i landet pga myndighetene mener det er feil i historie-skrivinga og liknende.
morningstar665 Skrevet 8. august 2005 Skrevet 8. august 2005 Nå er jo Kina et brutalt diktatur, så det meste av slike nyheter kommer ikke som en overraskelse. Har du vært der og sett? Eller er det bare noe du finner på i huet ditt? Jeg har faktisk vært i Kina, men det var på ren ferie-tur med familien for noen år sida. Men de fleste som følger med litt utenfor PC-skjermen vet at Kina er et diktatur, og et til tider brutalt ett. Det er det landet hvor flest blir henrettet, vi har hele Tibet-saken, stor fattigdom etc. Men som sagt, så har Kina definitivt bedret seg kraftig de senere åra, både økonomisk og sosialt. Poenget mitt er at i Kina har vi sett liknende saker før. Husker at noen spill har blitt forbudt i landet pga myndighetene mener det er feil i historie-skrivinga og liknende. Ironien er at foreldre i vesten prøver på død og liv å forby voldelige spill for å skåne barna, mens i øst er det myndigheten som i dette tilfellet bare prøvde å sette en grense. Nå vil jeg ikke høres ut som jeg tar noen spesifikk side, men jeg syns at det er like mye feil i samfunnet i "den andre kanten" også - selv om det ikke er like "offisielt" sett.
Hr. Jenssen Skrevet 8. august 2005 Skrevet 8. august 2005 Når det ER 18-årsgrense på et spill, så synes jeg ikke folk under 18 år skulle kunne spille det ( ). Synes egentlig det er fint at hvem-det-nå-var i Kina handlet slik. I det minste kan nå ingen der klage på at video/dataspill får ungdom til å drepe!
Campari Skrevet 9. august 2005 Skrevet 9. august 2005 Ironien er at foreldre i vesten prøver på død og liv å forby voldelige spill for å skåne barna, mens i øst er det myndigheten som i dette tilfellet bare prøvde å sette en grense. Nå vil jeg ikke høres ut som jeg tar noen spesifikk side, men jeg syns at det er like mye feil i samfunnet i "den andre kanten" også - selv om det ikke er like "offisielt" sett. Poenget er at vi i vesten kan være med på å bestemme om vi skal forby slike spill eller ikke. I Kina kan myndighetene gjøre hva de vil uten at flertallet har noe å si. Husker hun Dåvøy prøvde å forby GTA. Jeg respekterer hennes mening, men jeg er uenig. Og det var heldigvis flertallet også. I Kina har ikke det en dritt å si.
Loeve Skrevet 9. august 2005 Skrevet 9. august 2005 Å kriminalisere ungdommen slik forebygger ikke problemet, men skaper nye. (Tyveri, falsk informasjon, omveier)
Sigga Skrevet 9. august 2005 Forfatter Skrevet 9. august 2005 Glemte å legge til dette: I tillegg til dette skal Kina innføre timing-mekanismer som automatisk frakobler brukere som har spilt et visst antall timer. Dette syns jeg bare høres dummere og dummere ut.
exmx Skrevet 9. august 2005 Skrevet 9. august 2005 (endret) [[-[-_-]-]] Kunne ikke brydd meg mindre... Kina har godt av det foresten. Se på alle kineserene som dedikerer livet sitt 100 % til et spill. Stakkers folk... Edit: Leif Johnny Endret 9. august 2005 av exmx
MrLee Skrevet 9. august 2005 Skrevet 9. august 2005 (endret) Glemte å legge til dette: I tillegg til dette skal Kina innføre timing-mekanismer som automatisk frakobler brukere som har spilt et visst antall timer. Dette syns jeg bare høres dummere og dummere ut. tja, da slipper de kanskje tilfeller som dette: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=454508 edit: Endret 9. august 2005 av MrLee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå