Gå til innhold

diskriminering i av tyskerne WW2 spillene

pfa87

Anbefalte innlegg

Skrevet
Du er vanskelig å diskutere med, for du klarer ikke å se hva motparten mener. intil du gjør det, så gidder jeg ikke å diskutere mer.

or the British and French declarations of war two days later... det er hele poenget mitt. de erklærte krig 3 september 1939.

Jeg vet hele grunnhistorien om dette så det er ingen vits at du forteller det.

De hadde seff ikke gått til krig hadde tyskland gjort ditt og datt. men det jeg mente er det sitatet der....

2 Verdenskrig prøven min stod det:

6++++ Espen du sprengte karakterskalaen!  :) (jeg heter espen, og det skrev historielæreren min altså.)

Jo metallic har rett, og du hadde tydeligvis en helt ræva lærer.

Tyskland var klar over pakten med Polen, og gikk bevisst i krig med England og frankrike.

hun er lektor i historie

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Du er vanskelig å diskutere med, for du klarer ikke å se hva motparten mener. intil du gjør det, så gidder jeg ikke å diskutere mer.

or the British and French declarations of war two days later... det er hele poenget mitt. de erklærte krig 3 september 1939.

De hadde seff ikke gått til krig hadde tyskland gjort ditt og datt. men det jeg mente er det sitatet der....

6++++ Espen du sprengte karakterskalaen!  :) (jeg heter espen, og det skrev historielæreren min altså.)

Tyskland var klar over pakten med Polen, og gikk bevisst i krig med England og frankrike.

hun er lektor i historie

Som gjør det enda mer tragisk

George.W.Bush er president ;)

Skrevet

nettopp, en invasjon er en defacto krigsærklæring. Du tror vel ikke noen er så idiot at de erklærer krig, venter ett par dager også invaderer? Tyskland var det vi i dag kaller en Rogue state, de gjorde det de ville uten å bry seg om etikette.

Å si at England og frankrike startet krigen blir for dumt, jeg skulle gjerne likt å vite navnet på den historielæreren...kunne sagt ham noen ord... :wallbash:

jeg sier ikke at england og frankrike startet krigen, men de erklærte den pga en inngått pakt med Polen - den gikk utpå at dersom polen ble tyskland og nazi horenes neste offer skulle frankrike og england gå inn på polens side som en alliert!

Altså dvs at england og frankrike måtte gå til angrep på tyskland den 3.september 1939 ( høsten var en stille krig!) pga pakten.... De hadde ingen valg, de måtte gå til krig. Så DE erklærte krigen da den var blitt et faktum.

jævla bonde, kan du ikke historie eller?

Skrevet

TYSKLAND VISSTE OM DETTE, så det var noe de gikk inn bevist på. Med andre ord erklærte Tyskland krig uten å faktisk si det verbalt eller skriftlig, men fysisk.

Kan du ikke historie?

Skrevet
TYSKLAND VISSTE OM DETTE, så det var noe de gikk inn bevist på. Med andre ord erklærte Tyskland krig uten å faktisk si det verbalt eller skriftlig, men fysisk.

Kan du ikke historie?

e du helt dum! poenget mitt er at england og frankrike erklærte krigen offisielt ved skriftlig/muntlig bruk... hva faen tyskland tenkte da de gikk inn i polen vet ingen! Dersom en ska følge ditt synspunkt startet krigen allerede da tyskland gikk inn i sudetland (eid av tsjekkoslovakia) 1938 med militær makt, altså fysisk som dere griner etter, men krigen ble faen ikke meg erklært av den grunn!!!!!!!!!!! fatter du?

Skrevet

Verdenskrigen startet da Tyskland, England og Frankrike kom i krig, og det var som følge av Tysklands handlinger.

Skriftlig eller ikke, Tyskland startet krigen.

Skrevet
Verdenskrigen startet da Tyskland, England og Frankrike kom i krig, og det var som følge av Tysklands handlinger.

Skriftlig eller ikke, Tyskland startet krigen.

Orker ikke diskutere med deg, du taper bare for du har ikke periling på emne! Det dere egt mener er jo at tyskland var først til å bruke fysisk(militær)makt, men det er faktisk ikke å erklære en krig, selvom det i tanken er det! spør hvem som helst som er lektor innen historie, mitt argument vinner uansett! akkurat på dette punktet ihvertfall

Skrevet

Om du ikke klarer å se forbi papirene har du ikke mye peiling på VK2. -Ja jeg skjønner hva du sier, skriftlig ble den startet av Britene og Frankrike, men det blir helt feil måte å se det på.

Skrevet (endret)

Jasså ja. Så det er slik det henger sammen. En krig må altså være SKRIFTLIG for å være en krig. Så man må SKRIVE ned "jeg kriger nå med Leif". Aha! Det må jeg huske på....

EDIT: Så, om det skulle bli en krig i en nær fremtid, hvor to nasjoner begynte å krige med hverandre så brått at de "glemte" å skrive under at de kriget mot hverandre, ville det da altså IKKE bli betegnet som en krig da?

Eeh... :ermm:

Endret av MeTa][iC
Skrevet
[iC' date=11/08/2005 : 20:58] Jasså ja. Så det er slik det henger sammen. En krig må altså være SKRIFTLIG for å være en krig. Så man må SKRIVE ned "jeg kriger nå med Leif". Aha! Det må jeg huske på....

Ja det var det liksom..

Skrevet (endret)

Det er heilt latterlig å se på denne krangelen. Uten å bli ett offer for Espinos harde ord; Hitler var skyld i krigens utbrudd, samm pokker om det var offisielt eller ikkje really :dontgetit:

Endret av Mala
Skrevet

Uansett hvem som har rett så ser denne diskusjonen ikke ut til å stoppe før 100 sider av tråden er fylt, så VÆR SÅ SNILL Å DROPP DENNE DISKUSJONEN!

Om vi ikke slutter nå, så blir tråden STENGT fordi dette absolutt IKKE har noe med saken å gjøre!! P.U.N.K.T.U.M.

Skrevet (endret)
[iC,11/08/2005 : 20:11] Uansett hvem som har rett så ser denne diskusjonen ikke ut til å stoppe før 100 sider av tråden er fylt, så VÆR SÅ SNILL Å DROPP DENNE DISKUSJONEN!

Om vi ikke slutter nå, så blir tråden STENGT fordi dette absolutt IKKE har noe med saken å gjøre!! P.U.N.K.T.U.M.

Bedre seint en aldri, men kommer nok til å bli stengt likevel pga. usaklig diskutering og drittslenging ;) Når en må ty til slikt under en diskusjon er det ett personlig nederlag mener eg :yes:

Endret av Mala
Skrevet
[iC,11/08/2005 : 20:11] Uansett hvem som har rett så ser denne diskusjonen ikke ut til å stoppe før 100 sider av tråden er fylt, så VÆR SÅ SNILL Å DROPP DENNE DISKUSJONEN!

Bedre seint en aldri, men kommer nok til å bli stengt likevel pga. usaklig diskutering og drittslenging ;) Når en må ty til slikt under en duskusjon er det ett personlig nederlag mener eg :yes:

jepp er enig med deg der. men til temaet så er ikke tyskerne diskriminert. de "snille" vinner hele tiden fordi det var det som skjedde under 2WW

Skrevet (endret)

Jeg mener fortsatt det kunne bli laget ett spill som viser synsvinkelen til en vanlig tysk vernepliktig..

Det er nemlig viktig å poengtere at ikke alle tyskere va helhjerta nazister. De hadde jo også noe vi liker å kalle verneplikt ;)

alt for mange unge (og til dels voksne) i dag tror at hele landet var Nazi fanatikere og at alle tyske soldater var SS...

Endret av MrLee
Skrevet (endret)

Bedre seint en aldri, men kommer nok til å bli stengt likevel pga. usaklig diskutering og drittslenging ;) Når en må ty til slikt under en duskusjon er det ett personlig nederlag mener eg :yes:

jepp er enig med deg der. men til temaet så er ikke tyskerne diskriminert. de "snille" vinner hele tiden fordi det var det som skjedde under 2WW

Jepp det er sant, de allierte vant krigen ja. men som sagt, de var jo veldig mange "Snille" soldater i wermacth etc også, som bare var der for å kjempe mote fienden, akkuarat som de allierte soldatene måtte kjempe mot tyskerne. So sagt sikkert 100 ganger i denne tråden, det var ein heil haug som ikke kunne regnes som nazister ;)

@ Mrlee; ja :yes:

Endret av Mala
Skrevet

Absolutt enig med deg MrLee. Å få spilt som en tysker er egentlig viktig, så lenge spillet er saklig og virkelig, ikke sånn at du vandrer rundt i fangeleirer hvor du har 1 minutt på deg til å drepe alle fangene der, og at man hadde fått ekstrapoeng om fangene man dreper er jøder.

Det burde bli et COD-lignende spill, bare muligens litt mer politisk engasjert.

Noen sier sikkert at å drepe amerikanske "heltesoldater" blir feil, men de tyske "nazistene" man dreper i CoD og MoH er like mye mennesker de også.

Jeg har nå aldri hørt om noen diskriminerte tyskere i slike spill, men de fortjener svien, for det de gjorde var absolutt ikke bra, og det kommer aldri til å glemmes.

Men likevel bør man få "leve" litt mer på deres side.

Skrevet

6++++ Espen du sprengte karakterskalaen! :) (jeg heter espen, og det skrev historielæreren min altså.)

Imponerende karakter. Går du på videregående Espen, eller er det ungdomsskolenivå? Og hvor mange sider skrev du på den prøven?

Fikk selv to seksere på prøvene om middelalderen og revolusjonens tid. Så får vi nyere historie i år da, spennende!

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Skrevet

det var da ******* du skryter av karakterene dine Espinos

går vel ann å ha en diskusjon uten at du trekker det inn

sikkert flere her som fikk gode karakterer i historie

når frankrike og tyskland erklærte krig så var det bare på det formelle

krigen ble egentlig starta av tysklands invadering av polen

og espinos

er det virkelig nødvendig å kalle folk jævla bonde,dum o.s.v.

det går vel imot hw.no retningslinjer med personangrep som det der

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...