Gå til innhold

jente drept i vaskemaskin


Ksungam

Anbefalte innlegg

hhehee

 

 

usa er så lamt , nå landet kan ha en mann med en iq på høyde med en hjerendød gorilla så kan ikke folket være no spesielt bedre

Ach... :roll:

jada jada eg veit at eg ikke kan skrive ikke no vits om mobbe meg av den grunn vell ???

Tror ikke det var rettskrivningen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det som gjør erstattningen stor er hensynet til andre produsenter, at det ikke skal gjennta seg. De andre skal skremmes til å også ta hensyn til det.

 

(Bakgrunnen for bla. kaffe-saken)

Det er korrekt. Erstatningssummen baserer seg ikke bare på hvor mye skade som ble lidt, men også hvor mye som skal til for at det skal svi skikkelig for selskapet. Om folk ikke fikk store erstatninger behøver heller ikke selskapene føye seg, de kan bare betale erstatningene.

Naturligvis er det korrekt! Pappa har da amerikansk lisens. ;)

 

Men uansett, hvis denne gutten har stappet søsteren sin oppi en vaskemaskin, så virket det jo som om de hadde en film av det... Så det er nok ikke så vanskelig å finne den skydlige her, hjelper lite at moren forteller at søsnnnen ikke kan drepe når man ser det på film. Hun vil sikkert påstå den er forfalsket, men (forhåpentligvis) vil ingen tro henne.

Lenke til kommentar
Det som gjør erstattningen stor er hensynet til andre produsenter, at det ikke skal gjennta seg. De andre skal skremmes til å også ta hensyn til det.

 

(Bakgrunnen for bla. kaffe-saken)

Det er korrekt. Erstatningssummen baserer seg ikke bare på hvor mye skade som ble lidt, men også hvor mye som skal til for at det skal svi skikkelig for selskapet. Om folk ikke fikk store erstatninger behøver heller ikke selskapene føye seg, de kan bare betale erstatningene.

Naturligvis er det korrekt! Pappa har da amerikansk lisens. ;)

 

Men uansett, hvis denne gutten har stappet søsteren sin oppi en vaskemaskin, så virket det jo som om de hadde en film av det... Så det er nok ikke så vanskelig å finne den skydlige her, hjelper lite at moren forteller at søsnnnen ikke kan drepe når man ser det på film. Hun vil sikkert påstå den er forfalsket, men (forhåpentligvis) vil ingen tro henne.

håper det var vaskemaskinen sin feil, blir mye enklere for alle på den måten. men sannheten må komme fram..

Lenke til kommentar

Denne tråden feiler spektakulært av to årsaker:

 

1. For det første ser det ut som det er en fullstendig mangel på empati blant de (fleste) som har postet sin mening i denne tråden for hva moren måtte ha opplevd i det hun desperat prøvde å få sin datter ut av vaskemaskinen. Tenk deg hvordan det må føles å være kun en glassrute fra å redde noen som står deg nær, samtidig som vedkommende gradvis blir omformet til en blodig pøl. Hvem fan ville ikke ha saksøkt de som sto bak vaskemaskinen dersom de var i samme situasjon?

 

2. Den andre årsaken er den patologiske anti-amerikanismen som et stort flertall av posterne ser ut til å dyrke. Kan de som dro fram Bush fortelle meg hva fan han har med denne saken å gjøre? Og et par poeng til:

 

• MacDonalds-saken: Dersom noen av dere idioter som dro fram denne hadde giddet å sette dere inn i sakens fakta så ville dere oppdaget et par interessante ting. For det første så var kaffen så varm at kvinnen som sølte kaffen i fanget fikk tredje-grads forbrenninger. For det andre så ble (som tidligere nevnt) kaffen servert ekstra varm for å holde på kundene lengst mulig, og advarsler på begrene ble ikke påført. Prøv selv å helle væske som er tett opp til kokepunktet i fanget ditt og fortell meg hvor gøy det var.

 

• Saksøking i USA generelt: Det er riktig at det i USA foregår langt flere søksmål med langt høyere erstatningssummer enn i Norge, men dette må seest i sammenheng med hvordan USA velger å balansere forholdet mellom forbruker og selger/leverandør. I Norge har vi et sterkt konkurransetilsyn og et aktivt forbrukerombud. I USA så blir tvister løst via rettsapperatet som setter presedens og gir avskrekkende straffer. Ta heller en titt på hvordan markedet blir regulert i land som Iran, Nord-Korea eller for den saks skyld Russland før dere begynner å whine om USA.

Lenke til kommentar
Hvem fan ville ikke ha saksøkt de som sto bak vaskemaskinen dersom de var i samme situasjon?

Jeg.

 

Uansett om vaskemaskinen starter når den ikke skal er det ikke grunn nok til å kreve penger av selskapet. Skal vi saksøke økseprodusenter fordi noen bruker produktet deres til fæle ting?

Lenke til kommentar
Hvem fan ville ikke ha saksøkt de som sto bak vaskemaskinen dersom de var i samme situasjon?

Jeg.

 

Uansett om vaskemaskinen starter når den ikke skal er det ikke grunn nok til å kreve penger av selskapet. Skal vi saksøke økseprodusenter fordi noen bruker produktet deres til fæle ting?

Igjen: Poenget er empati. Det er lett å sitte på utsiden og si at det virker som et lettsinding søksmål, men tenk deg hvordan det må føles å være ute av stand til å åpne vaskemaskins-døren når du vet at datteren/sønnen din er fanget på innsiden. Etter en slik traumatisk opplevelse er det helt naturlig å ville klandre vaskemaskins-produsenten for ikke å inkludere noe så elementært som en mekanisme for å få åpnet døren under drift. Ingen vaskemaskiner jeg har vært borti har manglet slik funksjonalitet.

 

Og å sammenligne med en øks er knapt nok analogt. Alle vet at kvasse gjenstander medfører risiko for yngre. Kan godt tenke meg det medfølger advarsler ved innkjøp av slike gjenstander også. Det er dermed opptil foreldrene og holde slike gjenstander unna yngre. Når det gjelder dette eksempelet her derimot så er det vanskelig, om ikke umulig, å skulle kunne forutse at vaskemaskin-døren var umulig å åpne under drift. Og skulle man være smart nok til å vite om dette på forhånd, så er det ikke dermed sagt at det fritar produsenten for ansvar heller.

Endret av Winged Monkey
Lenke til kommentar
Vel, visse ting kan man ikke gjøre.

 

Se for deg et offentlig vaskeri som alle kan gå inn på. Alle maskinene har stoppknapper som stopper maskinen. Hvordan tror du dette ville bli misbrukt?

 

:shrug:

Så du mener at folk pleier å gå inn å trykke på kanppene i et vaskeri?

Vel, uansett så skal alle maskiner ha en stoppknapp lett tilgjengelig pga sikkerheten.

Vel, nå gidder jeg ikke å nevne untak, men dere fårstår.

Lenke til kommentar

Folk som jobber der må da ha LITT oversikt over hva som foregår de også, men tydeligvis ikke siden noen klarer å putte en liten jente inne den.

Eller er det ikke sånn at det jobber noen der i heletatt?

Ingen som hjelper til når noen har noen spørsmål?

Da er det ikke noe rart at arbeidsledigheten er så høy!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...