Gå til innhold

jente drept i vaskemaskin


Ksungam

Anbefalte innlegg

De fleste av dere som leser dette vil kalle meg hjernedød, men er ikke det å putte en person inn i en vaskemaskin og sette den på noe av det samme?!

...men ikke jeg! :) Du prøver å få fram akkurat det samme som meg.

 

Ja, det var evneveikt av produsenten å ikke ha en funksjon der man kunne stoppe maskina dersom den var igang... eller hadde den kanskje det? I artikkelen sto det bare at dama ikke fant en slik knapp, og det _må_ nødvendigvis ha vært en funksjon for å åpne døre på den maskina (jeg mener, den sto da faktisk i et vaskeri. De tar vel neppe inn engangsmaskiner der det er umulig for kunden å få ut de nyvaskede klærne?). Vanligvis pleier vaskemaskiner å stoppe når man åpner døra, og om den fortsatt hadde snurret rundt, så hadde i hvert fall dama kunnet få ut ungen sin. At dama ikke klarte å finne noen slik knapp er da vel ikke produsentens problem? Da heller vaskeriet hvis de ikke hadde klare instruksjoner på hvordan maskinene fungerte! Firmaer skal vel ikke kunne holdes ansvarlig for alminnelig tomskallethet fra forbrukerens side? Nei, jeg sier ikke at dama nødvendigvis var tomskallet. :roll: I en slik situasjon er det forståelig at hun ble desperat og stresset, hvilket kanskje førte til at hun overså en knapp, men firmaet burde fortsatt ikke kunne holdes ansvarlig for en slik ulykke. Og hvis det faktisk var et mord, så bør firmaet i hvert fall ikke kunne holdes ansvarlig. Overlagt drap kan faktisk forekomme med produkter som ikke tilfredsstiller alle krav.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 1 år senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...