Gå til innhold

nytt godt headset


Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter et bra headset som primært skal brukes til musikk, spill, film o.l. på pc'en. Jeg har lyst på noe bra og har sett litt på Beyerdynamic DT770, men denne har en impendans på 250 ohm, noe jeg lurer på om kanskje kan bli litt mye for mitt audigy 2 lydkort. Jeg er også litt optatt av om de er behagelige å ha på seg, siden jeg har vært borti nok av headset som gjør at det verker i øret etter en tid, fordi puten presser mot kanten av øret.

Finnes det eventuelt noen andre headset i den prisklassen som er værdt å se på?

 

Ser også etter et litt enklere headset som kan brukes sammen med mp3 spiller, men som også skal kunne fungere bra til pc bruk, og har kikket litt på Beyerdynamic DT231. Hvordan er disse å ha på seg, med tanke på det jeg har nevnt ovenfor? Vil jeg merke stor lydforskjell mellom dette og DT770 når jeg bruker det på pc'en uten at det er koblet til en ekstern forsterker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har lyst på noe bra og har sett litt på Beyerdynamic DT770, men denne har en impendans på 250 ohm, noe jeg lurer på om kanskje kan bli litt mye for mitt audigy 2 lydkort.

 

Da kan jeg opplyse deg om at DT 770 finnes i 80 Ohm-versjon også (DT 770-80).

 

Dette vet jeg blant annet fordi jeg selv nettopp har kjøpt et :) Hpx.no hadde nettopp pansertilbud på dette, og jeg er svært fornøyd. Tror dette kan være noe for deg, også.

 

Hva ergonomi gjelder, sitter dette settet godt rundt ørene - en komfortabel autoritet, kan man kanskje si ('Hør nå her...'). Dette er såpass mye mer lettdrevent enn 250-Ohm-versjonen at lydkortet vil greie brasene (selv om en del kan hende ønsker å spe på med drahjelp fra forsterker)- jeg får fin musikkgjengivelse selv fra min iAudio X5-spiller.

 

Det andre Beyer-settet har høstet mye godord i den lettest drevne klassen, men her er jeg uten erfaringer å dele.

Lenke til kommentar

Jeg har både DT770-80 pro, som har en imperdans på 80 ohm og et par DT231.

 

DT770 pro bruker jeg rett i Audigy 2, og det fungerer veldig fint. Det skal lydmessig ikke være noe forskjell fra DT770-250 Pro, som du har sett på. Jeg synes de er meget behagelige og ha på seg, klokkene dekker hele øret og det er myke velurputer. De er råe til spill og film, bassen er det helt enorm. De har kanskje ikke et veldig korekt og balansert lydbilde, men alt i alt en meget morsom hodetelefon.

 

DT231 passer ikke rundt øret mitt, den presser litt på kanten av ørene. Den kan bli litt ubehagelig å ha på seg over tid, men fungerer bra til mitt bruk. Meget god lyd, spesielt i forhold til prisen. Spiller f.eks ringer rundt Porta Pro, som mange på dette forumet forguder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...