Aleksweb Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Hei, noen som vet hvordan man kobler token ring til token ring? med rj45 porter...
Elgvenn2 Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 http://www.networkuptime.com/faqs/token-ring/index.shtml Les punktene 4.x
Aleksweb Skrevet 4. august 2005 Forfatter Skrevet 4. august 2005 http://www.networkuptime.com/faqs/token-ring/index.shtml Les punktene 4.x Er ikke så veldig god i engelsk, og ihvertfall ikke når det gjelder helt ukjente ting Er ikke noen som har erfaring med token ring som kunne forklart litt kort? Det jeg egentlig har er en pc med token ring kort (rj45) og ett cd-rom rack med token ring (rj45)... Skal ikke disse kunne kobles sammen med en tp kabel?
Elgvenn2 Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Unlike Ethernet stations, token ring stations _cannot_ be directly attached with a cross-over cable. Mao nei. Du trenger en såkalt "MAU" (Multistation Access Unit) i mellom.
Aleksweb Skrevet 4. august 2005 Forfatter Skrevet 4. august 2005 Vet noen hvor jeg kjøper en sånn, og hvor mye den koster? Er det mulig å koble token ring til ethernet...?
Elgvenn2 Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Vet noen hvor jeg kjøper en sånn, og hvor mye den koster? Google er din venn. Her er hvertfall en som er brukt http://www.eastcomp.de/artikel/080314-en.htm Er det mulig å koble token ring til ethernet [3.2] What is used to convert between Ethernet and Token Ring? There is no 'converter' that allows an Ethernet network and Token Ring network to communicate between each other. A conversion process must occur between the two topologies, since they both use different signaling types, frame structures, and frame sizes. Så mao, nei, ikke på noen enkel måte. Trolig er token ring kortene dine 4mbit eller 16mbit. Det billigste og beste er å bytte de ut med 100mbit ethernet utstyr!
Aleksweb Skrevet 4. august 2005 Forfatter Skrevet 4. august 2005 (endret) Er det mulig å koble token ring til ethernet Så mao, Mao = ??? Kortet som er i cd-rom racket er vel ikke så lett å få tak i til ethernet....? Det er koblet til strøm fra ett AT-Power og scsi kabel fra 7stk cd-rom.. Endret 4. august 2005 av Aleksweb
Elgvenn2 Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Er det mulig å koble token ring til ethernet Så mao, Mao = ??? Kortet som er i cd-rom racket er vel ikke så lett å få tak i til ethernet....? Det er koblet til strøm fra ett AT-Power og scsi kabel fra 7stk cd-rom.. MAO=med andre ord Jeg aner ikke åssen interface som brukes i cdrom racket ditt jeg...... Her må du rett og slett google litt info om kabinettet og se hva det støtter!
kpolberg Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Kunne jo vært spennende og se bilder av dette cd-racket. Men token-ring konvertere må det jo gå an og skaffe til en noenlunde fornuftig penge. Spørs jo om det er vits og legge noen penger i ett cd-rom rack som bruker token-ring da men.
Elgvenn2 Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Kunne jo vært spennende og se bilder av dette cd-racket. Men token-ring konvertere må det jo gå an og skaffe til en noenlunde fornuftig penge. Spørs jo om det er vits og legge noen penger i ett cd-rom rack som bruker token-ring da men. Du kan enten ha en bridge eller router mellom et ethernet og et token ring, men du må trolig fortsatt ha en MAU inni i bildet.....
Civilix Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Kunne jo vært spennende og se bilder av dette cd-racket. Men token-ring konvertere må det jo gå an og skaffe til en noenlunde fornuftig penge. Spørs jo om det er vits og legge noen penger i ett cd-rom rack som bruker token-ring da men. Konvertere er ganske dyre, slo fort opp denne: http://www.ringdale.co.uk/products/st/asp/.../en/default.htm "cost effective solution" som koster 510€, i tilleg må man ha en MAU(dvs. man er like langt). Beste er nok å bare sette opp en egen tolken ring for brenneren, eventuellt kjøpe et nyere cd-rom rack.
Aleksweb Skrevet 4. august 2005 Forfatter Skrevet 4. august 2005 Ok, skal legge ut noen bilder senere i kveld..., av racken og kortet... + info som står på den. Noe mer?
ddebono Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Siden du er så på gyngende grunn så vill jeg ha kuttet ut token ring. Det gikk jo ut for MANGE år siden.
Aleksweb Skrevet 4. august 2005 Forfatter Skrevet 4. august 2005 Siden du er så på gyngende grunn så vill jeg ha kuttet ut token ring. Det gikk jo ut for MANGE år siden. Prøver liksom å få kobla det til ethernet på en eller annen måte da!
kpolberg Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Sett opp en eldgammel med token ring kort, og rut trafikken over på ethernet? Vi vil ha bilder
Pengu Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Det jeg egentlig har er en pc med token ring kort (rj45) og ett cd-rom rack med token ring (rj45)... Skal ikke disse kunne kobles sammen med en tp kabel? Er det lov å spørre om hva slag specs der er på den PCen. Skal dette brukes til noe seriøst?
Aleksweb Skrevet 4. august 2005 Forfatter Skrevet 4. august 2005 Her er bildene jeg har tatt: (Si i fra om noe mer trengs...) Rack
Aleksweb Skrevet 4. august 2005 Forfatter Skrevet 4. august 2005 Det jeg egentlig har er en pc med token ring kort (rj45) og ett cd-rom rack med token ring (rj45)... Skal ikke disse kunne kobles sammen med en tp kabel? Er det lov å spørre om hva slag specs der er på den PCen. Skal dette brukes til noe seriøst? Dette var bare ett kort jeg hadde liggende og satt i..., men har tatt det ut igjen nå.
Elgvenn2 Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 (endret) Her er bildene jeg har tatt: (Si i fra om noe mer trengs...)Rack Dette virker som en tapt sak.. Så fremst du ikke vil legge penger i MAU og router mellom token ring og ethernet. Koster mer enn det smaker.. Endret 4. august 2005 av Elgvenn2
Mr.Elendig Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 (endret) Siden du er så på gyngende grunn så vill jeg ha kuttet ut token ring. Det gikk jo ut for MANGE år siden. Eg har vert med på å både utvide og sette opp nye token ring nett, så at token ring er "gått ut" er ein liten overdrivelse. Den store fordelen med token ring er at det er meir stabilt, og har mykje mindre pakketap. Men, det må nevnast at det er ikkje noko vanleg kontorlokale dette her. Men i samband med eit industrielt styring og overvåkningssyste. Til utvidelsen så vart det brukt ibm kabel, og til det nye nettet så vart det brukt 2 dobble fiberringer. Edit: kobbernettet er fysisk stjerne/logisk ring, menst fibernettet er fysisk ring/logisk ring Endret 4. august 2005 av Mr.Elendig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå