Gå til innhold

Total War: "Rome: Barbarian Invasion"-tråden!

Skal dere gå til annskaffelse av Rome: Barbarian Invasion?  

77 stemmer

1. 1. Skal dere gå til annskaffelse av Rome: Barbarian Invasion?

• Ja
      44
    • Nei
      13
    • Vet ikke
      20

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+56132
Skrevet (endret)

JIPPI!!

Rome: BI er ute :thumbup:

HEHE,

nå blir det mye spilling igjen :D

*full fart ut døra og kjøpe spillet*

EDIT: Nå er spillet KJØPT :cool::thumbup:

Endret av Slettet+56132
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg så det desverre ikke i lokale datasjappen når jeg var innom idag klokken 11. Tenkte at jeg tar meg en tur til bydn i mrogen. Bor en 20-30 min fra byen med bil. Er Bergen det er snakk om da.

Endret av Orresnei
Skrevet
Må vanilla instaleres på nytt? Eller må du reinstalere bare fordi du kun har R: TR og ikke vanilla?

Siden Meta][ic fikk det i dag, så får kanskje jeg det i dag også :love:

Gleder meg til jeg kommer hjem.

Han måtte bare reinstallere fordi han hadde installert RTR. Vanlig installert versjon 1.0, 1.1 eller 1.2 er det bare å installere over.

Skrevet

Jeg installerte BI over R-TR, og angrer som en hund. Total Realism er mye bedre enn BI. Skikkelig skuffa idag :mad:

Eneste som er bra med BI er nattslagene. Intet ellers.

Gjest Slettet+56132
Skrevet

Enig der. Det føles halvferdig.

Man får ca 8-10 i gjennomsnitt soldattyper til hver faksjon.

Noen nye bygninger og et stort område man starter på...

Jeg gir det en 5/10. :no:

Det er Rome: Total War med noen nye units til hver nye faksjon og noen bygninger til hver nye faksjon. :thumbdown:

Spill heller R:TW eller R:TR dette spillet er som en update føler jeg.

Totalt sett er det ganske mye grafisk krevende. :thumbup:

Går litt hakk hakk hakk når jeg zoomer inn på noen soldater.

Men er du skikkelig fan av R:TW så burde du vurdere å kjøpe dette spillet.

Men men...

Det er min mening.

Skrevet

Har dere lagt merke til at trykket på omslaget sliter med pixelraten? Ihvertfall bokstavene. Spaceworld på Kongssenteret i Konsvinger solgte spillet over en uke før det kom ut :/

Skrevet
Har dere lagt merke til at trykket på omslaget sliter med pixelraten? Ihvertfall bokstavene. Spaceworld på Kongssenteret i Konsvinger solgte spillet over en uke før det kom ut :/

ja,jeg har lakt merke til det. Kjøpte det i dag.

Skrevet
Spill heller R:TW eller R:TR dette spillet er som en update føler jeg.

Selvfølgelig føles det som en update. Det er en ekspansjonspakke ffs, ikke Total War 4.

Geez :nei:

Skrevet

Ja syns BI leverer akkurat det en expansion skal levere jeg. Er jo ikke et nytt spill, men en expansion. Den leverer ny kampanje, nye faksjoner og nye enheter. Jeg syns kampanjen er kjempefin, og har mye moro mens jeg spiller. Horde konseptet skaper en god del nye vanskeligheter for en stor nasjon: skal man prøve å stoppe de 3 fulle stacks som kommer mot deg, eller skal man satse på at de går etter noen andre? Nattslag er også veldig moro, og er en nyttig del av spillet når man angriper hordes (som ofter er flere fulle stacks som står nært hverandre). God karakter fra meg:)

Skrevet

Enig, skjønner ikke hva folk er ute etter med exp pakker.. AI en er litt smartere, de har fjerna save/load buggen helt, og man har et helt nytt(og morro) scenario.

Slagene varer lenger nå også, ikke like lenge som MTW wannabe RTR, men lenge nok tell å få med seg ting.

Synes detta er en god exp pakke. Akkuratt sånn jeg regna med at det skulle værra.

Skrevet

Jeg hadde vel vært fornøyd med BI hvis jeg ikke hadde spilt Total Realism. Skulle ønske utviklerne kunne lært litt av kreative moddere.

Gjest Slettet+56132
Skrevet (endret)

Ja ja,

spillet er greit det, men jeg mistet lysten av å spille BI etter å ha spilt som Huns i tre dager. Eier vel ca. 15 provinser men det er liksom ikke den samme "spiriten" som i R:TW.

Det er et greit spill, men jeg synes at det mangler det lille som gjør det mer attraktivt!

Men, det virker nå, så jeg spiller litt sånn her og der.

EDIT: noen grove skrivefeil :D

Endret av Slettet+56132
Skrevet

Må innrømme at jeg har blitt skikkelig forelska i sangen som spilles på kampanjekartet. Surfa litt rundt og fant teksten:

"Divinitus"

by Angela van Dyck

hellatorius victorialis (warlike; victory)

erastus necessitas (lovers; death)

honararius despondeo (honour; despair)

spiritus obdormio (life; death)

patriota gladiator (country; fighter)

afflictio ommento (pain; waiting)

divinitus salutaris (heaven; salvation)

furtivus libertas (furtive love; freedom)

Elsker den stemmen :love:

Skrevet

Da har jeg runda med Saxons, 18 provinser samt 3 viktige byer måtte holdes. Savna å kunne velge Normans, men da måtte vi ha beveget oss noen hundre år frem i tid. Normans aka Norsemen er jo norskætta og hadde vært artig å spellt ;). Irriterendes at de bare har tatt med danmark også.

Syns denne expansjonspakka var et utrolig bra tillegg!.

Skrevet

Normans da er man mer eller mindre i viking tia. ca. 800-1000

noe som vet hvor mye barbarian invation oppgraderer orginale rome, kan man nå ha natt kamper i vanilla campainen f.eks.

Gjest Slettet+56132
Skrevet

Den oppgrader litt hva noen bygninger gjør.

I tillegg gjør den at det står mer enn bare "Fresh, Iger, Tired osv..."

Nå står det f.eks "Exhaused (Unhappy during exhaused)" hvis jeg husker riktig.

Det er ingen nye bygninger som jeg har oppdaget.

Men det er mer grafisk krevende. Det hakker litt når man zoomer inn (hos meg da)...

Ellers er R:TW det samme.

Skrevet
Jeg bestilte fra play.com da, og de ligger ikke 2 kvartaler unna :p

Fra Play tar det ALLTID fem dager fra pakken er sendt til pakken ligger i postkassa mi. Regner med at det tar like lang tid til deg, med mindre du bor i bush'en.

OT: Det tar kun fire dager fra Amazon har sendt pakken til jeg har den i postkassa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...