Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen andre som nylig har fått latencyproblemer på WoW?

 

Jeg har hatt en pause på 2 måneder grunnet fokus på skole og har planer om å komme tilbake til Cataclysm. Logget på igår og nå nettopp og opplever ekstremt høye latencyverdier - på grensen til at det ikke går an å spille i det hele tatt. Blir også disconnected med jevne mellomrom.

 

Har samme nettleverandør som før. Har ikke tilgang til routeren. Routeren er usikret men ingen husstander i nærheten har tilgang til den. Eneste forskjellen er at jeg bruker en ny selvbygd PC. Bruker også AVG Anti-Virus Free Edition '11.

 

Noen som vet hvordan jeg forbedrer linjen min? Har god ping/latency ved andre spill, som f.eks Black Ops.

 

Sliter delvis med dette jeg også, men jeg fant ut at WoW laster ned ting mens jeg spiller. Noen som veit om det har det noe å si? Og kan jeg skru av dette?

Lenke til kommentar

Noen andre som nylig har fått latencyproblemer på WoW?

 

Jeg har hatt en pause på 2 måneder grunnet fokus på skole og har planer om å komme tilbake til Cataclysm. Logget på igår og nå nettopp og opplever ekstremt høye latencyverdier - på grensen til at det ikke går an å spille i det hele tatt. Blir også disconnected med jevne mellomrom.

 

Har samme nettleverandør som før. Har ikke tilgang til routeren. Routeren er usikret men ingen husstander i nærheten har tilgang til den. Eneste forskjellen er at jeg bruker en ny selvbygd PC. Bruker også AVG Anti-Virus Free Edition '11.

 

Noen som vet hvordan jeg forbedrer linjen min? Har god ping/latency ved andre spill, som f.eks Black Ops.

 

Det kan være at du ikke er ferdig patchet, men er kommet så langt at wow så vidt er "playable". Da vil WoW-installer laste ned patchen og installere den mens du spiller.

Lenke til kommentar

Det kan være at du ikke er ferdig patchet, men er kommet så langt at wow så vidt er "playable". Da vil WoW-installer laste ned patchen og installere den mens du spiller.

 

Trodde dette var problemet, jeg også, men Launchern sier "World of Warcraft is up to date" og jeg har lastet ned alt som er å laste ned. In-game står det noe om at spillet er nedlastet 100% om du har musen over latency-tingen :)

 

Andre forslag?

Lenke til kommentar

Angrer STERKT på at jeg bestilte fra spaceworld.no egentlig. Jeg har ikke fått mail om at pakka er sendt (om de gjør dette) så da sendes pakka til Mandag regner jeg med. Jeg får da ikke spillet før Tirsdag og dermed går jeg glipp av 12-14 timers spilling etter launch. Fy jeg er dum :(

 

Samme her. Jeg skrev en hendvendelse angående min ordre på fredag, der jeg spurte når de skulle sende ut spillet. Fikk til svar at det skulle pakkes og sendes samme dag, men har ennå ikke fått noe sendings-/leveringsbekreftelse. Har aldri kjøpt noe fra de før og vet ikke om de sender ut slikt. Er det noen andre som har erfaringer med forhåndsbestillinger fra Spaceworld.no?

Jeg og sendte en mail for ikke så lenge siden. Vi får bare stole på det som blir sagt. Personen jeg fikk svar sa at jeg sannsynligvis får spillet på release eller kanskje dagen før.

Hadde vært supert om spillet lå i postkassen i morgen, men jeg tviler litt. Om jeg dermed får spillet på Mandag så kommer jeg definitivt til å bruke Spaceworld.no mer i fremtiden :p

Lenke til kommentar

Altså, dersom jeg kjører WoW med alt av mods gående for fullt bruker jeg 30mb. Herlig fred, dersom du har minneproblemer er addons det minste du burde bekymre deg for. Føler folk bekymrer seg altfor mye når en addon bruker 15mb med minne, det er jo totally OMG assa. WoW hos meg bruker godt over 1.4GB med minne, noen addons som bruker 30mb til sammen er mindre enn Skype kjørende i bakgrunnen. Kunne ikke brydd meg mindre. Bry deg heller mer om hvordan de funker enn minneforbruket :)

 

Forstår ikke heeeelt hva du vil fram til.

Hvis jeg hadde minneproblemer så har det mye å si hva type addons jeg velger å bruke, selv om hvis jeg hadde minneproblemer så burde jeg vel kanskje ha droppet all form for addons.

Kjører også mye annet samtidig som jeg spiller wow og ha en ui pakke som bruker lite minne hjelper mye med loadingtid osv.

Har vel 4 gb ram om jeg husker rett.

 

Men anyywaayy.. Gleder meg som en unge til den 7 des =)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Order #1XXXXX - World of Warcraft: Cataclysm CD Key Delivery

 

Gamersloot ^_^ (Billigere enn digital fra blizzard)

 

Omtrent 20,- så det ut som :p

Men er det trygt å handle derifra forresten? Lurer på om jeg ikke skal dra fram bankkortet jeg også nå med det samme.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Åkei. Da avgjør det saken for min del. Tenkte å kjøpe på Elkjøp, ettersom de tar bare 200, men veldig skeptisk til at det er noen utgaver igjen når jeg kommer innom butikken. Jeg gidder ikke å stille meg i kø på butikken i alle fall.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Noen andre som nylig har fått latencyproblemer på WoW?

 

Jeg har hatt en pause på 2 måneder grunnet fokus på skole og har planer om å komme tilbake til Cataclysm. Logget på igår og nå nettopp og opplever ekstremt høye latencyverdier - på grensen til at det ikke går an å spille i det hele tatt. Blir også disconnected med jevne mellomrom.

 

Har samme nettleverandør som før. Har ikke tilgang til routeren. Routeren er usikret men ingen husstander i nærheten har tilgang til den. Eneste forskjellen er at jeg bruker en ny selvbygd PC. Bruker også AVG Anti-Virus Free Edition '11.

 

Noen som vet hvordan jeg forbedrer linjen min? Har god ping/latency ved andre spill, som f.eks Black Ops.

 

Disable all addons eller oppdater dem. Hadde rundt 1-3k i ping til jeg gjorde det selv.

Lenke til kommentar

Order #1XXXXX - World of Warcraft: Cataclysm CD Key Delivery

 

Gamersloot ^_^ (Billigere enn digital fra blizzard)

 

Omtrent 20,- så det ut som :p

Men er det trygt å handle derifra forresten? Lurer på om jeg ikke skal dra fram bankkortet jeg også nå med det samme.

 

 

Har kjøpt en del derifra når jeg blant annet holdt på med Multiboxing, det er helt trygt og du får keys med en gang. Alt du kjøper ligger i tilegg på profilen din om du skulle trengte keyet til noe i fremtiden.

 

What he said! Brukt de mange ganger, aldri hatt noe problem. o/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Forstår ikke heeeelt hva du vil fram til.

Hvis jeg hadde minneproblemer så har det mye å si hva type addons jeg velger å bruke, selv om hvis jeg hadde minneproblemer så burde jeg vel kanskje ha droppet all form for addons.

Kjører også mye annet samtidig som jeg spiller wow og ha en ui pakke som bruker lite minne hjelper mye med loadingtid osv.

Har vel 4 gb ram om jeg husker rett.

Jeg kan skjønne at det kunne være problematisk med addons og loadetider for noen år siden, men i dag burde det strengt tatt ikke være et problem i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...