ChrchBrnr Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Første konstruktive posten jeg leser her... Utrolig hvor kjepphøye folk her er..... Grenser nesten til det patetiske.... Ingen fortjener å bli svindlet på denne måten, og i stedet for å komme med hets så hadde det kanskje vært en ide å heller prøve å svare... Eller la være å spamme meningsløst vas... Folk må få gjøre som de vil... Og til deres info så "selger man ikke gull", men tjenester.... De betaler ikke for gullet, men "arbeidet for å samle det".... Ser dere gråsona? leste en artikkel for litt siden(lurer på om den var linka til fra denne siden her) om å kjøpe tjenester i MMO's og ifjor var dette en business som tjente flere 100 milioner... Så kameraten til OP er nok ikke den eneste som handler G.... On topic så må jeg vel si meg enig med Rob her... Har ikke handlet fra ige.com selv, men vet at de er det lite tull med.... Og som han sier få kompisen din til å handle for små summer i starten, da det vil minimere eventuelle tap.... Så kan han heller etterhvert handle for mer når han selv er sikker på at de faktisk leverer.. Ang Paypal så er jeg litt usikker her men mener man må være registrert der for å i det hele tatt gjøre en transaksjon gjennom de.... Da vil han får hver eneste transaksjon han gjør få en betalingsbekreftelse via email, itillegg til at det skal oppdateres i profilen hans... Burde helt klart være en måte å få det bekrefta ivhertfall Hallo... Du og OP ber oss altså om å være konstruktive om noe som er ukonstruktivt i utgangspunktet. Noe som er ulovlig og bidrar til å ødelegge en virtuell verden som vi har brukt tid og penger på å utvikle? Hvem er det som er patetisk? Jeg ser helst at en moderator stenger hele threaden om ikke diverse linker blir fjernet asap. Det dere gjør og prøver å hjelpe med er ulovlig og bidrar til å ødelegge for hundretusenvis av andre som faktisk ikke er "wow-tapere". Og ja det er ulovlig å kjøpe Gull for Real Life penger, det har seg faktisk sånn at om det blir oppdaget blir både selger og kjøper bannet. Uten kjøpere har ikke selgere marked så de er like ille. Et lite eksempel: "Mange ser på alkoholikere og narkomane som samfunnets absolutte tapere, vel selv de har ALLE forutsetninger til å gjøre det bra i en virtuell verden. Man kan begynne å lure på hvor patetiske enkelte mennesker er når de ikke engang greier å takle en virtuell verden med 100% like forutsetninger som alle andre til suksess." Jeg skal love dere at jeg ikke hadde nølt et halvt sekund med å rapportere eventuell account. Jeg driter i om OP er imot dette, han prøver å hjelpe en som tydeligvis ikke er det og vel sorry mac du er like ille som han. Til OP fortell "kameraten" din at han faktisk kan ordne seg gull og mer enn nok gull med å spille spillet.. om han ikke skjønner det er han vel en av dem som cheater i alle spill han spiller, fra singel til mmorpg og multiplayer spill. Råd han da til å kjøpe seg en nintendo og faktisk se hvor morro et spill kan være uten å bruke noen form for cheats. VOKS OPP!
Mendel Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Endelig noen med samme meninger som meg, herregud om folk ikke kan spille et spill uten å jukse så burde de f***med ikke spille. Jeg innrømmer at jeg bruke mye koder før i tiden på spill, men klarte å slutte. Etter det så ble spill mye gøyere. Koder er som dop, bruker en det en gang så er det stor mulighet å bli avhengig.
Onkelsander Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 (endret) Hallo... Du og OP ber oss altså om å være konstruktive om noe som er ukonstruktivt i utgangspunktet. Noe som er ulovlig og bidrar til å ødelegge en virtuell verden som vi har brukt tid og penger på å utvikle? Hvem er det som er patetisk? Jeg ser helst at en moderator stenger hele threaden om ikke diverse linker blir fjernet asap. Det dere gjør og prøver å hjelpe med er ulovlig og bidrar til å ødelegge for hundretusenvis av andre som faktisk ikke er "wow-tapere". Og ja det er ulovlig å kjøpe Gull for Real Life penger, det har seg faktisk sånn at om det blir oppdaget blir både selger og kjøper bannet. Uten kjøpere har ikke selgere marked så de er like ille. Jeg skal love dere at jeg ikke hadde nølt et halvt sekund med å rapportere eventuell account. Jeg driter i om OP er imot dette, han prøver å hjelpe en som tydeligvis ikke er det og vel sorry mac du er like ille som han. Til OP fortell "kameraten" din at han faktisk kan ordne seg gull og mer enn nok gull med å spille spillet.. om han ikke skjønner det er han vel en av dem som cheater i alle spill han spiller, fra singel til mmorpg og multiplayer spill. Råd han da til å kjøpe seg en nintendo og faktisk se hvor morro et spill kan være uten å bruke noen form for cheats. VOKS OPP! Jeg ber deg la være å svare på noe du tydeligvis ikke kan svare på... Hadde topicet vært "hva synes du om folk som kjøper gull" så skulle du for min del kommet med alt det oppgulpet du bare klarte, MEN i tilfellet du har dysleksi så er det ikke tilfellet... Det eneste du gjør nå er å spamme topicet med meningsløst vas som ingen bryr seg om.... Hva du føler om de som handler er irrelevant i denne sammenheng..... ødelegge en virtuell verden? Hva har dette ødelagt for deg egentlig? Det er en grunn til at Sony har starta sin egen auksjon hvor de selger ingame items ol fra sine egne online spill...... hvis folk faktisk har lyst til å bruke penger de har tjent i RL på å kjøpe virtuell valuta så må de bare gjøre det for min del.... WOW tiltrekker seg jo et ganske stort publikum, og da ikke alle er en gjeng med puberterts fjortisser uten liv som ikke har tid til å grinde endeløse timer så er vel det å kjøpe penger en grei løsning..... Gull kjøpere har kjøpt spillet de også, og spiller hvordan de vil... Hvis du ikke takler at folk ikke spiller som deg er det vel strengt tatt du som burde slutte å spille MMO's og holde deg til space invaders(hvorfor nevner du Nintendo hele tiden.. jeg vil ha meg frabedt at du skal dra de ned i den søla du poster). Og ja det er ulovlig å kjøpe Gull for Real Life penger Derfor kjøper man tjenester og ikke selve gullet "Mange ser på alkoholikere og narkomane som samfunnets absolutte tapere, vel selv de har ALLE forutsetninger til å gjøre det bra i en virtuell verden. Man kan begynne å lure på hvor patetiske enkelte mennesker er når de ikke engang greier å takle en virtuell verden med 100% like forutsetninger som alle andre til suksess." Så.... poenget ditt her er at siden alkoholikere og narkomane kan spille WOW så er man taper om man kjøper gull.... Endret 2. august 2005 av Onkelsander
ChrchBrnr Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Hallo... Du og OP ber oss altså om å være konstruktive om noe som er ukonstruktivt i utgangspunktet. Noe som er ulovlig og bidrar til å ødelegge en virtuell verden som vi har brukt tid og penger på å utvikle? Hvem er det som er patetisk? Jeg ser helst at en moderator stenger hele threaden om ikke diverse linker blir fjernet asap. Det dere gjør og prøver å hjelpe med er ulovlig og bidrar til å ødelegge for hundretusenvis av andre som faktisk ikke er "wow-tapere". Og ja det er ulovlig å kjøpe Gull for Real Life penger, det har seg faktisk sånn at om det blir oppdaget blir både selger og kjøper bannet. Uten kjøpere har ikke selgere marked så de er like ille. Jeg skal love dere at jeg ikke hadde nølt et halvt sekund med å rapportere eventuell account. Jeg driter i om OP er imot dette, han prøver å hjelpe en som tydeligvis ikke er det og vel sorry mac du er like ille som han. Til OP fortell "kameraten" din at han faktisk kan ordne seg gull og mer enn nok gull med å spille spillet.. om han ikke skjønner det er han vel en av dem som cheater i alle spill han spiller, fra singel til mmorpg og multiplayer spill. Råd han da til å kjøpe seg en nintendo og faktisk se hvor morro et spill kan være uten å bruke noen form for cheats. VOKS OPP! Jeg ber deg la være å svare på noe du tydeligvis ikke kan svare på... Hadde topicet vært "hva synes du om folk som kjøper gull" så skulle du for min del kommet med alt det oppgulpet du bare klarte, MEN i tilfellet du har dysleksi så er det ikke tilfellet... Det eneste du gjør nå er å spamme topicet med meningsløst vas som ingen bryr seg om.... Hva du føler om de som handler er irrelevant i denne sammenheng..... ødelegge en virtuell verden? Hva har dette ødelagt for deg egentlig? Det er en grunn til at Sony har starta sin egen auksjon hvor de selger ingame items ol fra sine egne online spill...... hvis folk faktisk har lyst til å bruke penger de har tjent i RL på å kjøpe virtuell valuta så må de bare gjøre det for min del.... WOW tiltrekker seg jo et ganske stort publikum, og da ikke alle er en gjeng med puberterts fjortisser uten liv som ikke har tid til å grinde endeløse timer så er vel det å kjøpe penger en grei løsning..... Gull kjøpere har kjøpt spillet de også, og spiller hvordan de vil... Hvis du ikke takler at folk ikke spiller som deg er det vel strengt tatt du som burde slutte å spille MMO's og holde deg til space invaders(hvorfor nevner du Nintendo hele tiden.. jeg vil ha meg frabedt at du skal dra de ned i den søla du poster). Og ja det er ulovlig å kjøpe Gull for Real Life penger Derfor kjøper man tjenester og ikke selve gullet "Mange ser på alkoholikere og narkomane som samfunnets absolutte tapere, vel selv de har ALLE forutsetninger til å gjøre det bra i en virtuell verden. Man kan begynne å lure på hvor patetiske enkelte mennesker er når de ikke engang greier å takle en virtuell verden med 100% like forutsetninger som alle andre til suksess." Så.... poenget ditt her er at siden alkoholikere og narkomane kan spille WOW så er man taper om man kjøper gull.... Du er nok en som har blitt truffet av mine meninger... Om du ikke skjønner hva jeg mente med alkoholikere og narkomane så drit og dra Den såkalte søla jeg skriver har alt med topic og gjøre, kjøpe Gull og andre ting er ulovlig og om du ikke skjønner dette er det du som har et problem. Alt som er av ingame items er Blizzard sin eigendom ingen har rett til å tjene penger på det utenom dem. Uansett om hva man velger å kalle handelen.. Tjeneste my ass... Grunnen til at jeg nevner Nintendo er fordi det finnes lite annet enn singel player spill til nintendo og at jeg mener at folk som jukser i spill om ikke fysisk er drittunger så er de det mentalt, og de kan holde seg til single player konsoller. OP ber om hjelp til noe som er ulovlig, jeg er konstruktiv (om en på en provoserende måte) og prøver å forklare ham dette. Du skjønner det tydeligvis ikke heller. La dem bli svindlet.. De har så godt av det.. Og om du ikke skjønner at en virtuell verden med en virtuell økonomi blir ødelagt av dette så anbefaler jeg deg å lære deg litt mer om mmorpg's.
Roberticus Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 (endret) Ulovlig....interessant uttrykk å bruke i denne sammenhengen siden det faktisk er helt feil. Jeg har sagt det før og sier det igjen...klausulen i ToS og EULA er der for å verne spillprodusenten mot søksmål for tap av items/valuta/characters. De vil nemlig ikke ha på seg søksmål i tusendollars klassen pga at en item forsvant fra inventoryen til en tilfeldig spiller. Eller flere hundre tusen dollar i tapt xp/valuta/items pga en rollback. Jevnt over driter spillprodusentene i svartebørs markedet pga at det ikke har noen stor negativ konsekvens i forhold til det positive det tilfører. Hva jeg mener med det? Folk som normalt har lite tid å spille på blir ikke skviset ut siden de isteden kjøper spill-valuta/items/characters for å kompansere. Kontoer som normalt ville blitt stengt og de ville tapt abonementspengene forblir åpne. Så vidt jeg vet er det abonementspengene produsenten faktisk tjener penger på. Selve spillboksen er det publisher som tar mesteparten av pengene for. Folk kan tro og mene hva de vil, men å forsøke kvele diskusjonen her ved å få en moderator til å stenge tråden blir bare for dumt. Jeg har vært med på hundre slike diskusjoner før både her og på amerikanske spill-sites og det er ALTID samme diskusjon om og om igjen. Alt bunner ut i moralisme over hvordan folk bruker pengene sine og i komplekser i forhold til at andre "jukser" med å skaffe seg "makt" i spillet (penger/items/characters). Personlig bryr det meg ikke i det hele tatt. Jeg spiller på min måte og trives godt med det. Hva andre gjør med sin tid og penger interesserer meg ikke. De som går og innbiller seg at kjøp/salg av items/valuta/kontoer er "ulovlig" har kort og godt ikke peiling. Blizzard hevder selvsagt suveren eiendomsrett over alt som har med spillet å gjøre, men i Norge har vi egne regler for hva som karakteriseres som eiendeler. WoW ble markedsført og solgt i Norge på norske lovpremisser og er dermed underlagt norsk lov uavhengig av om spillet kommuniserer med utenlandske servere. DVD filmer, CD-plater, bøker og tegneserier har ALLE klausuler mot videresalg eller bortlån til tredjeperson. Likevel betraktes dette som helt legalt i Norge på grunn av at du har kjøpt produktet og anses å ha råderett over det. Og når det gjelder argumentet om salg av "investert tid" for å samle gull/item/bygge konto så er det en perfekt omgåelse av EULA/ToS som jeg neppe tror spillprodusentene klarer å gjøre noe med. EDIT: "Mange ser på alkoholikere og narkomane som samfunnets absolutte tapere, vel selv de har ALLE forutsetninger til å gjøre det bra i en virtuell verden. Man kan begynne å lure på hvor patetiske enkelte mennesker er når de ikke engang greier å takle en virtuell verden med 100% like forutsetninger som alle andre til suksess." Fullstendig idiotisk sammenligning. Å trekke inn alkoholikere og narkomane i denne sammenhengen er et utrolig lavmål. Det viser egentlig hvor blåst man er i hodet når man bygger opp argumentasjonen sin på denne måten. Endret 2. august 2005 av Roberticus
Roberticus Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 "Og om du ikke skjønner at en virtuell verden med en virtuell økonomi blir ødelagt av dette så anbefaler jeg deg å lære deg litt mer om mmorpg's." Gi meg et eksempel.... Hvis du ikke skjønner at dette ikke har noe å si for en virtuell økonomi så anbefaler jeg deg å studere litt økonomi. Om økonomien til Utopia X omfatter 1.000.000 gull på et gitt tidspunkt, og spiller X selger 1000 gull til spiller Y for 500 dollar, hvilken følge får det for økonomien i Utopia X? Takk for diskusjonen og lykke til neste gang.
Blakken Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Siden som blir nevt i topic er fortsatt oppe og jeg har ikke funnet mange andre som har blitt svindlet fra samme side. Problemet ligger vel i et litt slurvette system fra deres side og fyren som her kjøpe cash. Man gjøre ikke noen overføringen med en uregistrert konto... dette sier seg egentlig selv. Nummeret som man da får vil isåfall fungere som en kvit. på at han faktisk har betalt men den har han også klart å miste.. Din venn som kjøpte penger her må faktisk ta litt selvkritikk på lik linje med de han kjøpte pengene fra. Slik som saken er nå sitter muligens de med pengene men vet ikke fra hvem av alle tusen kundene de har hatt og en kunde som har betalt uten å sikkelig identifisere seg selv men "påstår" at han har betalt og _krever_ pengene sine tilbake. Denne tjenesten er forøvrig ulovlig men personlig har jeg benytt meg av den selv på EverQuest1 hvor det funket helt ypperlig når jeg startet min Beastlord
ChrchBrnr Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 (endret) Dro ikke inn alkoholikere og narkomane for morro.. Dro dem inn fordi dem blir sett på som de absolutte tapere i samfunnet, men tilogmed dem kan gjøre det bra i en virtuell verden. Og da sier det ikke så lite om dem som må ty til ulovlige metoder for å lykkes. Jeg mener ikke at de er tapere, skrev også da tydelig at "mange" mener dette. Men jeg mener så absolutt at de som cheater i spill er det. Om det ikke er ulovlig så hvorfor har da blizzard stengt på tusenvis av gold farmer kontoer? Hvorfor bryr dem seg vis det ikke er ødeleggende for ingame økonomien? Og ja det ødelegger økonomien rett å slett fordi det presser prisene oppover til de grader at normale spillere ikke kan delta i kappløpet om diverse trade goods osv. Og ja det finnes mange eksempel på mmorpgs som har blitt ødelagt på grunn av gold/item trading. Et annet spill fra Blizzard er også et eksempel.. Diablo2. Forsøker ikke kvele en diskusjon, forsøker å kvele linker og tips til å hvordan cheate og bruke (ikke tillatte) metoder til å spille et mmorpg. Fjern linkene osv så har jeg ingen problemer med denne threaden. Det er folk som deg som er grunnen til at punkbuster er en nødvendighet, det er folk som deg som har ødelagt mange gode spill for veldig mange brukere. edit: så har du det menneskelige bak hele gold farming produksjonen.. Det er store senter med datamaskiner der unger og voksne sitter 12 timer i strekk og farmer for så å si ingenting. Det er en hel ulovlig industri der det sitter en på toppen som tjener sykt med penger. Endret 2. august 2005 av ChrchBrnr
Onkelsander Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Den såkalte søla jeg skriver har alt med topic og gjøre, kjøpe Gull og andre ting er ulovlig og om du ikke skjønner dette er det du som har et problem. Med mindre det er jeg som har lesevansker så ber OP om : A. hjelp til eventuelt å spore en Paypal betaling B. Tips til en kompis ang kjøp av gull Jeg klarer ikke å se at du bidrar med noe som helst til dette... Det jeg imidlertidig har problemer med er den totale mangelen på dybde eller saklighet i postenen dine.... Ingenting du har skrevet i dette topicet har tilført noe som helst i hendhold til det OP spørr om... I tillegg har OP allerede sagt at han er imot kjøp av gull.... For å enda off topic så er jeg ikke sikker på hvilke Nintendo konsoll du sikter til, men generelt sett så er Nintendo sine konsoller de med flest multiplayer spill ser man bort ifra online spilling så den argumentasjonen din faller i grus.... Det virker som om postenen dine er lite gjennomtenkt og/eller du mangler grunnleggende kunskap til å uttale deg.... Og om du ikke skjønner at en virtuell verden med en virtuell økonomi blir ødelagt av dette så anbefaler jeg deg å lære deg litt mer om mmorpg's. At økonomien påvirkes av at folk kjøper gull, helt klart.... ødelagt.. tror ikke det ! Med fare for å gjenta meg selv så hadde jeg satt pris på om du kunne fortalt på hvilke måte din WOW hverdag er ødelagt på grunn av folk som venner av OP kjøper gull....
Hr. Jenssen Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Håper dem blir perm bannet og at de mister alle pengene de har på konto, fortjener det for at de er så patetiske.. haha idioter. Ja, så slapper du _LITT_ av, før en moderator kommer og gjør det for deg. Kan gledelig vise dem veien til deg. Med den holdningen du har nå så har jeg i allefall veldig lyst.
ChrchBrnr Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Den såkalte søla jeg skriver har alt med topic og gjøre, kjøpe Gull og andre ting er ulovlig og om du ikke skjønner dette er det du som har et problem. Med mindre det er jeg som har lesevansker så ber OP om : A. hjelp til eventuelt å spore en Paypal betaling B. Tips til en kompis ang kjøp av gull Jeg klarer ikke å se at du bidrar med noe som helst til dette... Det jeg imidlertidig har problemer med er den totale mangelen på dybde eller saklighet i postenen dine.... Ingenting du har skrevet i dette topicet har tilført noe som helst i hendhold til det OP spørr om... I tillegg har OP allerede sagt at han er imot kjøp av gull.... For å enda off topic så er jeg ikke sikker på hvilke Nintendo konsoll du sikter til, men generelt sett så er Nintendo sine konsoller de med flest multiplayer spill ser man bort ifra online spilling så den argumentasjonen din faller i grus.... Det virker som om postenen dine er lite gjennomtenkt og/eller du mangler grunnleggende kunskap til å uttale deg.... Og om du ikke skjønner at en virtuell verden med en virtuell økonomi blir ødelagt av dette så anbefaler jeg deg å lære deg litt mer om mmorpg's. At økonomien påvirkes av at folk kjøper gull, helt klart.... ødelagt.. tror ikke det ! Med fare for å gjenta meg selv så hadde jeg satt pris på om du kunne fortalt på hvilke måte din WOW hverdag er ødelagt på grunn av folk som venner av OP kjøper gull.... Stikk å kjøp deg noe gull du.. (håper du blir svindlet) så kan du fortsette din taper tilværelse i wow mens du tenker på hvor blakk du blir i ditt virkelige liv (for at du vil hevde deg i et virtuelt miljø). Jeg driter nå en lang en i hva du mener om hva jeg sier, det har med topic å gjøre for jeg er helt imot topic i seg selv. Jeg har ingenting å komme med foruten å si at den typen aktivitet som OP spør om råd til (på vegne av en kamerat som ikke vil slutte med den selv om han har blitt svindlet) å gjøre dette på en enda bedre måte.. Er imot Blizzard sine rettningslinjer for spillet. Og dette burde heller ikke være lov til å poste om på et seriøst forum.. Finns nok av forum for dette på webben.. HW.no trenger ikke brukes til sånt. Om dere blir forbanna så værsågod.. viser bare at jeg har et poeng og at dere må forsvare deres (ikke tillatte) handlinger.
ChrchBrnr Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 [iC' date=02/08/2005 : 11:55] Håper dem blir perm bannet og at de mister alle pengene de har på konto, fortjener det for at de er så patetiske.. haha idioter. Ja, så slapper du _LITT_ av, før en moderator kommer og gjør det for deg. Kan gledelig vise dem veien til deg. Med den holdningen du har nå så har jeg i allefall veldig lyst. Om en moderator kommer å gir meg en advarsel så driter jeg en lang en i det.. Les min forrige post.
dimdal Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Samme hva han har gjort så er det forbanna kjipt å betale noe å ikke få varen.. Det har jeg fått oppleve, nei det var ikke WoW-gull jeg kjøpte.. Uansett, din kamerat er mildt sagt en dott som kjøper gull. Skamme seg skulle han! Hmm.. dette er ikke en av dem "ja kameraten min gjorde ditt og datt..." men så er det egentlig deg da?
Haku Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Om det ikke er ulovlig så hvorfor har da blizzard stengt på tusenvis av gold farmer kontoer? Og ja det finnes mange eksempel på mmorpgs som har blitt ødelagt på grunn av gold/item trading. Et annet spill fra Blizzard er også et eksempel.. Diablo2. edit: så har du det menneskelige bak hele gold farming produksjonen.. Det er store senter med datamaskiner der unger og voksne sitter 12 timer i strekk og farmer for så å si ingenting. Det er en hel ulovlig industri der det sitter en på toppen som tjener sykt med penger. #1 Tusenvis på tusenvis av goldfarmere blir bannet pga bruk av boter, dette er ikke lov, blizzard kan ikke stenge gold farmere pga en bestemt spillestil, sier seg selv. #2 Diablo 2 ble ødelagt pga duping og boter ikke den lille promilledelen av items som ble solgt på ebay #3 Hvor tror du utrykket "chinese gold farmers" kommer fra ? Dette kommer som en følge av at for å kunne tjene på "gold farming" må du tilhøre ett samfunn der det økonomisk lønner seg, for eksempel ville det vært idioti for meg fra norge å sitte i 3 timer å grinde gull for å selge det for 100kr, mens for en fra lavkost land er kanskje 33kr timen veldig bra betalt, selv om han kanskje bare får halvparten Og til slutt for å runde av din visjon om "gold farmer senters", hvis disse skulle eksistert, hvem har det egentlig verst av de som sitter 12 timer om dagen å spiller wow for at vi skal få kjøpt billig gull og de som står 16 timer om dagen og blodsliter sånn at du skal få kjøpt rosa t-sjorter svinbillig på H&M ?
Onkelsander Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 (endret) Stikk å kjøp deg noe gull du.. (håper du blir svindlet) så kan du fortsette din taper tilværelse i wow mens du tenker på hvor blakk du blir i ditt virkelige liv (for at du vil hevde deg i et virtuelt miljø). Nå har vel jeg aldri sagt at jeg har kjøpt, eller kommer til å kjøpe gull... Jeg har vel bare uttrykt forståelse for de som gjør det.... Og skulle dagen komme da jeg kjøper gull så trenger du ikke bekymre deg over at jeg blakker meg... Jeg har en veldig godt betalt jobb Du er vel heller ikke gamle karen så naturlig nok ser du ting kun fra ditt ståsted.... Det er ikke alle som bare trenger å bekymre seg for å gå på skolen 09-14 og rydde rommet annenhver uke. Videre virker det som du ikke tar til deg verken mine eller Rob's argumenter så det er vel ikke noe poeng å diskutere videre.... Dine sporadiske forsøk på å fremlegge dine synspunkter blir dratt ned i søla av resten av søplet du kommer med.... Edit: Godt sagt Haku Endret 2. august 2005 av Onkelsander
Roberticus Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 "Dro ikke inn alkoholikere og narkomane for morro.. Dro dem inn fordi dem blir sett på som de absolutte tapere i samfunnet, men tilogmed dem kan gjøre det bra i en virtuell verden. Og da sier det ikke så lite om dem som må ty til ulovlige metoder for å lykkes. Jeg mener ikke at de er tapere, skrev også da tydelig at "mange" mener dette. Men jeg mener så absolutt at de som cheater i spill er det." ...du mener ikke at de er tapere men at "mange" mener det? Hva slags feig argumentasjon er dette? Tør du ikke stå for egne meninger? Du dro dem inn for å bruke dem som sammenligningsgrunnlag for "tapere som kjøper gull i WoW". Med andre ord at de som kjøper/selger ting i WoW er samme ulla som alkoholikere og narkomane...det er essensen av det du skriver. "Om det ikke er ulovlig så hvorfor har da blizzard stengt på tusenvis av gold farmer kontoer?" Fordi 90% av dem brukte bot-programmer som styrer flere enn 1 character til å farme gull effektivt. Akkurat samme metode ble brukt i EQ2 uten at SoE brydde seg en døyt. Det finnes mange asiatiske gull-farmere på de europeiske serverne men de spiller manuelt og dermed er de umulige å taes. "Hvorfor bryr dem seg vis det ikke er ødeleggende for ingame økonomien?" Fordi bot-farming ødelegger utrolig mye for andre spilllere. Folk blir dritlei av at en gruppe står og farmer eksakt samme spot 24 timer i døgnet, 7 dager i uka. Manuell farming er ikke like synlig og irriterende. "Og ja det ødelegger økonomien rett å slett fordi det presser prisene oppover til de grader at normale spillere ikke kan delta i kappløpet om diverse trade goods osv." Vås...alle farmer gull, også normale spillere. Prisene øker etterhvert som tiden går av helt naturlige årsaker. Økonomien "mettes" rett og slett. Dette er helt tydelig hvis du sammenligner europeiske og amerikanske servere og har INGENTING med svartebørs salg av gull å gjøre. "Og ja det finnes mange eksempel på mmorpgs som har blitt ødelagt på grunn av gold/item trading. Et annet spill fra Blizzard er også et eksempel.. Diablo2." Diablo 2......LOL...mkay...nå er ikke Diablo2 et MMOG da men... Og jeg som trodde at Diablo 2 ble ødelagt av hacking og duplisering. Så feil kunne jeg ta... "Det er folk som deg som er grunnen til at punkbuster er en nødvendighet, det er folk som deg som har ødelagt mange gode spill for veldig mange brukere." Riiight... *ler hånlig* Hvilke add-ons bruker du? Jeg bruker nemlig ingen. Tror du har litt problemer med å forholde deg til temaet her. "edit: så har du det menneskelige bak hele gold farming produksjonen.. Det er store senter med datamaskiner der unger og voksne sitter 12 timer i strekk og farmer for så å si ingenting. Det er en hel ulovlig industri der det sitter en på toppen som tjener sykt med penger"" Så du har inside-informasjon om arbeidsforholdene? Har du samme skrupler når du går ut og kjøper deg klær eller sko? Hvordan tror du de arbeiderne som laget t-skjorta du har på deg nå har? Det finnes nok helt sikkert større bedrifter som skor seg på dette, men det finnes utrolig mange enkeltpersoner som jobber for sin egen del også.
ChrchBrnr Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 hehe så det at ikke alle har like god tid til å spille er et godt argument for å bruke ikke tillatte metoder? herregud våkn opp. og jeg er faktisk ikke en tenåring sånn at det er sagt, og jeg har en godt betalt jobb, og jeg har faktisk tid til å ha nok gull i wow uten å måtte ty til ikke tillatte metoder. #1 Tusenvis på tusenvis av goldfarmere blir bannet pga bruk av boter, dette er ikke lov, blizzard kan ikke stenge gold farmere pga en bestemt spillestil, sier seg selv. Err ikke helt korrekt, de ble bannet pga boting og salg, farming av gull for salg på nettsteder er ikke lov. Farming av gull for whatever grunn ingame er lov. #2 Diablo 2 ble ødelagt pga duping og boter ikke den lille promilledelen av items som ble solgt på ebay Som igjen er et resultat av hva? Tenk konsekvenser så ser du hvorfor det utvikler seg til sånn som det gjorde i Diablo2. 3 Hvor tror du utrykket "chinese gold farmers" kommer fra ? Dette kommer som en følge av at for å kunne tjene på "gold farming" må du tilhøre ett samfunn der det økonomisk lønner seg, for eksempel ville det vært idioti for meg fra norge å sitte i 3 timer å grinde gull for å selge det for 100kr, mens for en fra lavkost land er kanskje 33kr timen veldig bra betalt, selv om han kanskje bare får halvparten Hvem sier at de har så mye? så en dokumentar på TV om dette for ikke så lenge siden.. Det dreier seg om 1 cent pr time noe som er meget lavt.. Og det er det samme om dem lager klær eller om dem farmer mmorpgs.. det er umoralsk uansett.
ChrchBrnr Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Roberticus tror det er du som har problemer med å forstå.. Skal la deg være i fred nå.. sånn at du kan forsvare dine tidligere, fremtidige handlinger på en ok måte.. Din illusjon om at spill ikke blir ødelagt av cheating er nok ikke til å bryte, sånn kan det gå desverre.. håper bare at wow ikke blir enda et av de ødelagte spillene på grunn av cheats (som er et naturlig resultat av et større behov for items/gold da mennesker rett å slett ikke er effektive nok). Til dere som vurderer å kjøpe Gull.. tenk dere litt om.. kjøp og skap etterspørsel etter mer er det samme som å kjøpe seg til et ødelagt spill.
Roberticus Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 (endret) Moralens høyborg har talt... Kanskje vi burde ta disse typene juksing også; 1) få gull fra kompiser i spillet gir deg helt klart en fordel i forhold til andre spillere 2) få høylevels-kompiser til å farme instancer sammen med deg så du har uber-utstyr som nesten ingen andre på din level har. 3) få hjelp av kompiser til å levle og gjøre quests (munching MÅ jo være juks?) 4) kjøpe ting "billig" på AH og så selge til dobbel pris. SNAKKER OM Å ØDELEGGE MARKEDET! Jeg gidder ikke ta deg seriøst lenger. Du er en ***** som har fått de 15 minutter jeg gidder å kaste bort på deg. Du argumenterer flåsete og useriøst og har null innsikt i hva du snakker om. kthxbye EDIT; "Din illusjon om at spill ikke blir ødelagt av cheating er nok ikke til å bryte, sånn kan det gå desverre.. håper bare at wow ikke blir enda et av de ødelagte spillene på grunn av cheats (som er et naturlig resultat av et større behov for items/gold da mennesker rett å slett ikke er effektive nok)." Her er vel litt av kjernen til at du ikke skjønner en dritt. Du blander sammen kjøp/salg av gull/items/kontoer med hacking/exploits/duping. Derfor sitter du og snakker om Punkbuster og cheating i samme håndvending som salg av gull/items. Dette viser kort og godt at du ikke har skjønt en pøck Endret 2. august 2005 av Roberticus
Haku Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 hehe så det at ikke alle har like god tid til å spille er et godt argument for å bruke ikke tillatte metoder? herregud våkn opp. og jeg er faktisk ikke en tenåring sånn at det er sagt, og jeg har en godt betalt jobb, og jeg har faktisk tid til å ha nok gull i wow uten å måtte ty til ikke tillatte metoder. #1 Tusenvis på tusenvis av goldfarmere blir bannet pga bruk av boter, dette er ikke lov, blizzard kan ikke stenge gold farmere pga en bestemt spillestil, sier seg selv. Err ikke helt korrekt, de ble bannet pga boting og salg, farming av gull for salg på nettsteder er ikke lov. Farming av gull for whatever grunn ingame er lov. #2 Diablo 2 ble ødelagt pga duping og boter ikke den lille promilledelen av items som ble solgt på ebay Som igjen er et resultat av hva? Tenk konsekvenser så ser du hvorfor det utvikler seg til sånn som det gjorde i Diablo2. 3 Hvor tror du utrykket "chinese gold farmers" kommer fra ? Dette kommer som en følge av at for å kunne tjene på "gold farming" må du tilhøre ett samfunn der det økonomisk lønner seg, for eksempel ville det vært idioti for meg fra norge å sitte i 3 timer å grinde gull for å selge det for 100kr, mens for en fra lavkost land er kanskje 33kr timen veldig bra betalt, selv om han kanskje bare får halvparten Hvem sier at de har så mye? så en dokumentar på TV om dette for ikke så lenge siden.. Det dreier seg om 1 cent pr time noe som er meget lavt.. Og det er det samme om dem lager klær eller om dem farmer mmorpgs.. det er umoralsk uansett. morsomt at du faktisk føler deg truffet som tenårign for det er det du oppfører deg som ... Du sier det selv, gold farmerne blei bannet pga bot bruk. Det som tok knekken på ebay salg av diablo 2 items var dupingen, dupingen kom av mange fjortisser (som deg) som ville ha alle dem feteste itemsa og spille på easy mode Du blir en hykler når du aksepterer barnearbeid\slavebehandling\sultelønn i deler av det du omgir deg med, men plutselig tar all avstand fra det i andre deler av livet ditt der du har moralske standarder
Anbefalte innlegg