Gå til innhold

IKKE kjøp gold eller andre tinger her..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hello. en venn av meg bestemte seg for å kjøpe 300gold fra denne siden. selv er jeg imot kjøp av gold. men satte meg fort inn i denne saken..

han har blitt trokke pengene fra kontoen, men har ikke fått en ting. har sendt mail til de og de har svart at han ikke har betalt for noe.

har sendt svar igjen og forklarte hvordan han betalte, men da ville de ikke svare han.

han betalte med paypal (visa) som uregistrert paypal konto. de hadde det valget der. har ikke fått svar no på 1,5 dag(er) så jeg regner med at de ikke bryr seg mer om han. har selv sakt i fra til alle mine venner om dette, og advarer de imot denne siden.

han fikk et paypal nr som han skreiv opp på en liten lapp etter han betalte, men den har dama kasta :thumbdown: trodde det var rot. noen som vet hvor internett filer blir lagret? skal vel i teorien vere mulig å finne igjen de sidene han har vert på på datamaskinen som filer? han bruker opera..

nesten litt flaut men han snakker om å prøve på nytt no, og lurer på om noen vet om noen sider som ikke stikker av med pengene. heldigvis var det bare 300gold han kjøpte..

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t9DveYkZ
Skrevet

Alle på internett er noen forbaskede svindlere til det motsatte er bevist ;)

Skrevet

Patetiske idioter som i det hele tatt tenker på å kjøpe gull for RL penger..

Haha dere fortjener å bli svindlet.. om å om å om å om igjen.. hadde vært så fett om de faktisk kødda enda mer med kontoen deres at jeg kan ikke få sagt det.

Om dere ikke greier å skaffe dere gull i WoW selv å kutt ut å spille mmorpg å gå tilbake til space invaders eller nintendo.. whatever dere gjorde før.

patetisk

Skrevet

Er ikke sikker jeg? Men er det ikke ulovelig å kjøpe ting fra nettet? Uansett når man kjøper på nettet så er det like greit... fortjener å bli trekt alt dere har på det kortet.

Skrevet

1. Det var ubeskrivelig dumt av han å engang vurdere å muligens prøve å kanskje tenke tanken på å vurdere det å kjøpe WoW-penger for ekte penger.

2. Det er ulovlig.

3. Forstår han faktisk ikkje at slikt er svindel og lureri?

Common sense is all that matters.

Skrevet
Er ikke sikker jeg? Men er det ikke ulovelig å kjøpe ting fra nettet? Uansett når man kjøper på nettet så er det like greit... fortjener å bli trekt alt dere har på det kortet.

Du har helt rett, å kjøpe/selge gull på nettet slik som det der er totalt ulovlig og blir du oppdaget av Blizzard er det Account Ban på sekundet.. De har tatt tusenvis allerede og færre blir det ikke.

Håper dem blir perm bannet og at de mister alle pengene de har på konto, fortjener det for at de er så patetiske.. haha idioter.

Skrevet

kjøpe gold er og har allid vert ulovelig.. har selv sakt at jeg er imot det, men igjen så vil jeg no prøve å hjelpe han.. og advare andre mot å go i samme fella..

Skrevet
1. Det var ubeskrivelig dumt av han å engang vurdere å muligens prøve å kanskje tenke tanken på å vurdere det å kjøpe WoW-penger for ekte penger.

2. Det er ulovlig.

3. Forstår han faktisk ikkje at slikt er svindel og lureri?

Common sense is all that matters.

Kunne egentlig ikke vert mere enig :yes:

Skrevet

Det finnes ingen info om "WOW treasures" eller folkene bak på nettsidene, bare et skjema hvor du kan kontakte dem med en knapp som fører til en skjult epostadresse.

" Hei! Send 2000 kroner til denne felles kontoen, og vi møter deg på hvilken som helst server, og under hvilken som helst faksjon med vår magiske, serverbyttende karakter som gir deg 2000 gull.

PS: Du er ikke beskyttet av loven ved dette kjøpet. "

Skrevet (endret)

Du har helt rett, å kjøpe/selge gull på nettet slik som det der er totalt ulovlig og blir du oppdaget av Blizzard er det Account Ban på sekundet.. De har tatt tusenvis allerede og færre blir det ikke.

Håper dem blir perm bannet og at de mister alle pengene de har på konto, fortjener det for at de er så patetiske.. haha idioter.

For å være litt mer realistisk så er Blizzard først og fremst ute etter de som selger de virituelle verdiene.

Og selvfølgelig, gullet blir sikkert fjernet om det ikke kan være tvil om at det er kjøpt og betalt og selgerens konto fryst til evig tid iht. EULA.

Jeg ser det tvilsom at noe annet skjer med kjøperen med mindre det er snakk om enorme mengder gull.

Men da snakker vi ikke om 1000g (som forsåvidt kan gå for over 1000 NOK) men 10.000 ++

Blizzard/Vivendi kunne sikkert gjort en juridisk sak utav det, og saksøkt enkelte "firmaer" som tjener stort på dette. Men da tror jeg, selv om jeg ikke er en jurist, at de virituelle 'godsene' må bli pålagt en ekte 'verdi' på lik linje med andre internett-pengespill som Poker. Det kan bli et helvete uten like for all MMORPG's for da kan skatter, lover og avgfter i mange land verden over gjelde for også dem....

Du ville vel ikke likt at f.eks. KRF med Valgerd Svarstad Haugland i spissen, skulle finne på å skattelegge deg :p

Edit: PS, den internett siden så temmlig "shabby" ut, rart at ikke kompisen din luktet svindel mye tidligere....

Endret av Fury
Skrevet

Haha noen mennesker er så naive. Den siden luktet svindel bare ved ett blikk. Uansett så er det å kjøpe gull i wow for ekte penger helt idiotisk imo - hvorfor spiller han wow egentlig? Dessuten er det i strid i EULA'en.

Skrevet (endret)

www.ige.com

Disse er 100% å stole på (handlet med de tidligere i andre spill). Hadde en større handel i fjor med dem der de ringte meg opp for å bekrefte beløp/valuta/server osv. Så dette er proffe greier.

Man skal være litt forsiktig med å kjøpe for større beløp de første gangene ihvertfall. Bedre å kjøpe for småtteri bare for å se hvordan det fungerer. Opplevde å bli svindlet for 280 dollar på en handel på eBay for litt over et år siden som irriterte meg grenseløst. Prøvde å klage via PayPal osv men det var umulig å bevise noen ting som helst. Svindleren på sin side hevdet at alt var levert som avtalt, og det var umulig for meg å motbevise. Hadde emails som viste at han løy, men PayPal ga blanke (holdt vel ikke som bevis). På den annen side så var dette rent overskudd fra kjøp og salg så jeg ga blaffen etter å ha prøvd en måneds tid.

Personlig interesserer det meg midt i <sensurert> hvordan folk bruker pengene sine når det gjelder spill. Selv har jeg stort sett solgt spill-valuta/ting/konto fra et gammelt spill (et jeg har sluttet å spille) og så brukt pengene i det spillet som har hatt interessen min akkurat da.

PS: Jeg har ikke kjøpt/solgt noen ting i WoW enda pga at jeg ikke har hatt behov for det :-) WoW er såpass greit til å farme gull at det er unødvendig.

Endret av Roberticus
Skrevet

Første konstruktive posten jeg leser her... Utrolig hvor kjepphøye folk her er..... Grenser nesten til det patetiske.... Ingen fortjener å bli svindlet på denne måten, og i stedet for å komme med hets så hadde det kanskje vært en ide å heller prøve å svare... Eller la være å spamme meningsløst vas... Folk må få gjøre som de vil...

Og til deres info så "selger man ikke gull", men tjenester.... De betaler ikke for gullet, men "arbeidet for å samle det".... Ser dere gråsona? leste en artikkel for litt siden(lurer på om den var linka til fra denne siden her) om å kjøpe tjenester i MMO's og ifjor var dette en business som tjente flere 100 milioner... Så kameraten til OP er nok ikke den eneste som handler G....

On topic så må jeg vel si meg enig med Rob her... Har ikke handlet fra ige.com selv, men vet at de er det lite tull med.... Og som han sier få kompisen din til å handle for små summer i starten, da det vil minimere eventuelle tap.... Så kan han heller etterhvert handle for mer når han selv er sikker på at de faktisk leverer..

Ang Paypal så er jeg litt usikker her men mener man må være registrert der for å i det hele tatt gjøre en transaksjon gjennom de.... Da vil han får hver eneste transaksjon han gjør få en betalingsbekreftelse via email, itillegg til at det skal oppdateres i profilen hans... Burde helt klart være en måte å få det bekrefta ivhertfall

Skrevet

Jeg bidrar vel kun til enda mer dårlig stemning her i tråden, men jeg må si at jeg virkelig godter meg over pengene han kameraten din tapte.

Forventer han virkelig at han skal kunne kjøpe seg bedre forutsetninger enn vi andre spillere? Det er jo utrolig tullete, uansett om det er 1000 andre på serveren som gjør det. Det er urettferdig, det er feigt, og det er ikke minst ulovlig. Respekterer han ikke det burde han rett og slett finne seg et singleplayerspill.

Regner med at det er flere av oss som ikke ville nølt et sekund med å rapportere accounten hans hvis det fantes beviser.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...