Gå til innhold

OC database for OCZ 2048MB


Furyfax

Anbefalte innlegg

Er vell noen her på forumet inkludert meg selv som har bestilt Netshops tilbud på OCZ 2048MB Dual Channel Platinum Edition. Vil derfor lage denne tråden for å samle OC resultater.

Har selv ikke mottatt mine brikker ennå, men vil skrive her når eg mottar mine brikker.

Dette kan være malen:

-------------------------------------

CPU:

HK: Bios:

VDIMM:

OC resultat: (frekvens, latency og commandrate[1T/2T])

*Eventuelt 1 bilde*

-------------------------------------

 

Håper folk tar seg tid til å skrive inn sine resultater. INGEN STORE BILDER I TRÅDEN, DET BLIR BARE ROT! LAST HELLER OPP BILDE PÅ IMAGESHACK ELLER LIGNENDE! Bilder er greit så lenge de ikke er gigantiske!

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se signatur for spec.

 

Jeg er skuffet. For det første blir ikke minnet detektert som 2-3-2-5 som det er oppgitt til, men 2,5-3-3-6. Det er jo uaktuelt å bruke, så jeg endret det manuelt. Da klarer brikkene bare 205mhz med 2.8v. (Laster Windows med 210mhz, men det blir blåskjerm i BF2 etter noen sekunder)

Kjører nå 245mhz FSB, 10X multiplier, 4xHTT, og DDR333 på minnet. Det gir altså 2450mhz (default 2200) på CPU, 982 på HTT og altså skuffende 205mhz på OCZ brikkene.

Tror kanskje dette har med kompabilitet mellom minne og hk?!

Skal sende en mail til ASUS og OCZ for å sjekke hvorfor det er sånn.

Lenke til kommentar
*snip*

Hva med å slakke på timingsene?

:D

Er det noe å flire av?

AMD systemer liker seg best med minne som har lav timings.

Hvorfor kjøpe 2-3-2-5 brikker for å bruke de som foreks. 2,5-3-3-6???

Rett og slett skuffende at de klarer bare 205mhz. Sånn er det.

Lenke til kommentar
AMD systemer liker seg best med minne som har lav timings.

Hvorfor kjøpe 2-3-2-5 brikker for å bruke de som foreks. 2,5-3-3-6???

Rett og slett skuffende at de klarer bare 205mhz. Sånn er det.

Tror han mente at du skulle ta slappere timings (f.eks 2,5-3-3-8) og prøve å klokke. Men du har jo et crappy HK til overklokking.

 

Har sett en kar som kjørte disse brikkene på 270MHz CAS 3-3-3-8

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar

Jeg ønsket bare å få disse brikkene opp til 229mhz da det er dette jeg kjører HTT på.

Som et første forsøk satte jeg volt til 2,65(orig:2,6)

og timings til 2,5-3-2-5(orig:2-3-2-5). Det så ut til å funke helt stabilt så jeg får si meg fornøyd med det.

 

Edit: Leste følgende på netshops side:

Brikkene vil i stort sett alle tilfeller takle oppgitt hastighet og i svært mange tilfeller vil de også kunne takle lavere settings enn oppgitt.

 

Brikkene vil i stort sett alle tilfeller takle oppgitt hastighet!?!?

Tror jeg hadde blitt passe forbannet hvis brikkene jeg kjøpte faktisk ikke taklet oppgitt hastighet! :lol:

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Jeg ønsket bare å få disse brikkene opp til 229mhz da det er dette jeg kjører HTT på.

Som et første forsøk satte jeg volt til 2,65(orig:2,6)

og timings til 2,5-3-2-5(orig:2-3-2-5). Det så ut til å funke helt stabilt så jeg får si meg fornøyd med det.

Hvilket hovedkort og cpu har du?

Lenke til kommentar
Jeg ønsket bare å få disse brikkene opp til 229mhz da det er dette jeg kjører HTT på.

Som et første forsøk satte jeg volt til 2,65(orig:2,6)

og timings til 2,5-3-2-5(orig:2-3-2-5). Det så ut til å funke helt stabilt så jeg får si meg fornøyd med det.

Hvilket hovedkort og cpu har du?

K8N Neo og AMD64 3200(1meg).

Lenke til kommentar
Brikkene vil i stort sett alle tilfeller takle oppgitt hastighet og i svært mange tilfeller vil de også kunne takle lavere settings enn oppgitt.

 

Menes jo garantert Minne Timings da! :thumbup:

Uh, det forandrer jo ikke utsagnet noe. Dersom man kjøper minne med feks. 2-2-2-5 så skal man jo 100% forvente at minnet takler dette i oppgitt hastighet.

Poenget er nok at utsagnet trolig er en skrivefeil da det mangler en "over": takle over oppgitt hastighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...